Octavia III RS

MaxN

Donateur
Keek net even en niet bezorgt! :cry:
Niemand thuis en blijkbaar mag het niet bij de buren gebracht worden.
Straks maar even de GLS-bezorger op het werk aanspreken of dat dezelfde is.

StefanAR

Forumguru
Wel ik vindt dat die beugels wel brood nodig zijn. Anders heb je maar 2 punten waaf hij vast zit. Namelijk de v band en de onderkant van je rs... En dan rust all kracht eigenlijk op je V band...

ben ze op een aftermarket downpipe nog nooit tegen gekomen......, maar normaliter verhuist de kat dan ook naar onderkant wagen, op het plaatje is dat niet het geval. Als er nu een probleem met de katalysator is kan je meteen een nieuwe downpipe en dat kost de nodige eurootjes :jaja:

Zoals Corné zegt, als ik aftermarket downpipes bekijk zitten op de meeste geen beugel. Ook niet op degene die ik nu thuis heb liggen van JM Tuning. Bij de versie van JM Tuning zit er boven geen kat dus zal het kwa gewicht minder te houden hebben. Verder zit de downpipe dan vast op 3 punten: V-band bovenin en onderaan aan de beugel en op de mof welke sluit met de originele uitlaat.

Als het mee zit morgen eronder zetten *thuis op de oprit :deuk:

En dan nog kijken welke chiptuner daarna :arghh:

Tuner111

Forumguru
Zoals Corné zegt, als ik aftermarket downpipes bekijk zitten op de meeste geen beugel. Ook niet op degene die ik nu thuis heb liggen van JM Tuning. Bij de versie van JM Tuning zit er boven geen kat dus zal het kwa gewicht minder te houden hebben. Verder zit de downpipe dan vast op 3 punten: V-band bovenin en onderaan aan de beugel en op de mof welke sluit met de originele uitlaat.

Als het mee zit morgen eronder zetten *thuis op de oprit :deuk:

En dan nog kijken welke chiptuner daarna :arghh:

wel bij me zit de cat gewoon waar de oem cat zit hoor ;)

Ik vindt het belangrijk dat alles zoals oem er uit ziet.. scheel een heel gezeur bij de keuring hier :)

Spector

Forumguru
Nog iets om rekening mee te houden bijd de montage?.

Het gedeelte met de stekker zit richting de buitenkant van de deur, je zet een kleine dunne schroevendraaier aan de binnenkant (kant dichtstbij de box) en wipt het lampje er zo uit. Met de schroevendraaier maak je vervolgens de lipjes van de stekker heel voorzichtig los. Stekker in nieuwe lampje, en met de stekker eerst terugplaatsen in de deur. Vervolgens met lichte druk het lampje in zijn geheel in de deur klikken.

Spector

Forumguru
e45a50ca4a98416e848fd6af0edad6e4.jpg
c1c58d5eb6464eb8a963059aca7f3e15.jpg

Het is nu iets donkerder.

Rallye

Forumguru
Ik heb de lampjes ook gemonteerd. Vanavond maar eens een foto maken. Zo overdag zie je er niet veel van. Zag wel dat ze bij Superskoda inmiddels €5,- duurder zijn.

Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Bij mij liggen ze inmiddels als het goed is ook thuis.
Kreeg bericht dat het bij de buren bezorgd was.
En daar is mijn vriendin al geweest vandaag.
Vanmiddag/vanavond even snel monteren.
Samen met de kofferbakverlichting!

Rallye

Forumguru
Ja, zelfs voor mij. Schrok wel even toen ze bij het aansluiten meteen weer uitgingen. Waarschijnlijk omdat er stroom op de aansluiting staat. Na een seconde gingen ze weer aan. Eigenlijk werkt de montage hetzelfde als de LED in de kofferruimte.

Bovenaan Onderaan