Als we het over trackday auto's hebben dan is de Octavia RS voor mij echt niet de keus. Ok, hij heeft een sper maar dan nog is het eerder een allrounder dan een scherpe hothatch. Dat blijkt alleen al uit de rondetijden van het filmpje 1 pagina geleden maar ook de setup is natuurlijk niet messcherp. Prima hoor, maar een Megane RS, 308 GTI, Leon CUPRA, Hyundai i30N, Civic TypeR en ik denk ook de Golf GTI PP zijn gewoon scherpere auto's.
Ik vergelijk de Octi RS eerder met de wat meer potentere Audi A4, BMW 3-serie en andere modellen. Family sized transporters die ook leuk rijden. Dan is de Octavia RS best een slimme keus want je krijgt heel veel auto voor je geld en een heerlijk potente motor. Plus dat je met sper wat meer tractie hebt en ook leuker kunt rijden. Maar voor het circuit? Nee. Zeker niet.
Simply clever he ! Wat ik niet snap is waarom de politie nooit de combi’s ervan neemtTer verduidelijking. Ik vind de Octi RS absoluut geen verkeerde wagen hoor. Ik denk dat het een unieke auto in het segment is. Vooral de Combi is als snelle familietransporter redelijk briljant. De snellere Audi's en BMW's zijn duidelijk duurder en minder praktisch. Octi RS is als totaalpakketje heel interessant.
Ja raar dat dat geen combi’s zijn. Daar geraakt toch meer inOctavia RS van Belgische politie scant iedereen in z’n buurt
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
In NL hebben ze Superbs in het wagenpark. Net wat ruimer.Simply clever he ! Wat ik niet snap is waarom de politie nooit de combi’s ervan neemt
Ja raar dat dat geen combi’s zijn. Daar geraakt toch meer in
Octavia RS van Belgische politie scant iedereen in z’n buurt
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Het was geen 3l v6, maar ‘n originele 2.0tsi. Het probleem was, dat de chauffeur geen specifieke opleiding kreeg. En als je dan gas geeft zoals met ‘n combi....Die hebben ze niet lang gehad, hebben ze perto gereden na een achtervolging. Zat naar het schijnt ook geen 2.0tsi motor meer in, maar een 3L 6cilinder van audi, door het te zware gewicht op de motorkap.
Hier in de streek van ardooie - tielt - meulebeke - ingelmunster hebben ze nog een anonieme zwarte rs220 en een grijze 220 voor te flitsen..
Het was geen 3l v6, maar ‘n originele 2.0tsi. Het probleem was, dat de chauffeur geen specifieke opleiding kreeg. En als je dan gas geeft zoals met ‘n combi....