Octavia III RS

Rallye

Forumguru
Tja. Toen ik de kans had heb ik het ook niet gedaan (regen en banden dicht bij de 1,6mm). Inmiddels verlies ik mijn verzekering als ik op de Ring rij, dus durf ik het zeker niet meer.

sitechris

Donateur
Als we het over trackday auto's hebben dan is de Octavia RS voor mij echt niet de keus. Ok, hij heeft een sper maar dan nog is het eerder een allrounder dan een scherpe hothatch. Dat blijkt alleen al uit de rondetijden van het filmpje 1 pagina geleden maar ook de setup is natuurlijk niet messcherp. Prima hoor, maar een Megane RS, 308 GTI, Leon CUPRA, Hyundai i30N, Civic TypeR en ik denk ook de Golf GTI PP zijn gewoon scherpere auto's.

Ik vergelijk de Octi RS eerder met de wat meer potentere Audi A4, BMW 3-serie en andere modellen. Family sized transporters die ook leuk rijden. Dan is de Octavia RS best een slimme keus want je krijgt heel veel auto voor je geld en een heerlijk potente motor. Plus dat je met sper wat meer tractie hebt en ook leuker kunt rijden. Maar voor het circuit? Nee. Zeker niet.

Tuner111

Forumguru
Als we het over trackday auto's hebben dan is de Octavia RS voor mij echt niet de keus. Ok, hij heeft een sper maar dan nog is het eerder een allrounder dan een scherpe hothatch. Dat blijkt alleen al uit de rondetijden van het filmpje 1 pagina geleden maar ook de setup is natuurlijk niet messcherp. Prima hoor, maar een Megane RS, 308 GTI, Leon CUPRA, Hyundai i30N, Civic TypeR en ik denk ook de Golf GTI PP zijn gewoon scherpere auto's.

Ik vergelijk de Octi RS eerder met de wat meer potentere Audi A4, BMW 3-serie en andere modellen. Family sized transporters die ook leuk rijden. Dan is de Octavia RS best een slimme keus want je krijgt heel veel auto voor je geld en een heerlijk potente motor. Plus dat je met sper wat meer tractie hebt en ook leuker kunt rijden. Maar voor het circuit? Nee. Zeker niet.

Dan moet je maar eens down under gaan kijken.. daar zijn er zot veel die over het circuit vliegen met hun O3rs hoor :) natuurlijk heb beter wagens.. zeker de i30n (erg leuke wagen).. en natuurlijk ieder zen mening en smaak :D

sitechris

Donateur
Ter verduidelijking. Ik vind de Octi RS absoluut geen verkeerde wagen hoor. Ik denk dat het een unieke auto in het segment is. Vooral de Combi is als snelle familietransporter redelijk briljant. De snellere Audi's en BMW's zijn duidelijk duurder en minder praktisch. Octi RS is als totaalpakketje heel interessant.

philippe bakker

Forumguru
Ter verduidelijking. Ik vind de Octi RS absoluut geen verkeerde wagen hoor. Ik denk dat het een unieke auto in het segment is. Vooral de Combi is als snelle familietransporter redelijk briljant. De snellere Audi's en BMW's zijn duidelijk duurder en minder praktisch. Octi RS is als totaalpakketje heel interessant.
Simply clever he ! Wat ik niet snap is waarom de politie nooit de combi’s ervan neemt

louigi58

Senior Member
Octavia RS van Belgische politie scant iedereen in z’n buurt

06c5206f83f6e5424123039d0fc4c4be.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Olivier

Senior Member
Octavia RS van Belgische politie scant iedereen in z’n buurt

06c5206f83f6e5424123039d0fc4c4be.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Die hebben ze niet lang gehad, hebben ze perto gereden na een achtervolging. Zat naar het schijnt ook geen 2.0tsi motor meer in, maar een 3L 6cilinder van audi, door het te zware gewicht op de motorkap.
Hier in de streek van ardooie - tielt - meulebeke - ingelmunster hebben ze nog een anonieme zwarte rs220 en een grijze 220 voor te flitsen..

dirkie996

Forumguru
Die hebben ze niet lang gehad, hebben ze perto gereden na een achtervolging. Zat naar het schijnt ook geen 2.0tsi motor meer in, maar een 3L 6cilinder van audi, door het te zware gewicht op de motorkap.
Hier in de streek van ardooie - tielt - meulebeke - ingelmunster hebben ze nog een anonieme zwarte rs220 en een grijze 220 voor te flitsen..
Het was geen 3l v6, maar ‘n originele 2.0tsi. Het probleem was, dat de chauffeur geen specifieke opleiding kreeg. En als je dan gas geeft zoals met ‘n combi....

Olivier

Senior Member
Het was geen 3l v6, maar ‘n originele 2.0tsi. Het probleem was, dat de chauffeur geen specifieke opleiding kreeg. En als je dan gas geeft zoals met ‘n combi....

Verzinnen, geen idee?er is enkele jaren geleden wel een artikel over de bouw van die wagen verschenen in een of ander autoblad/forum, waarin duidelijk stond dat er een verbouwde motor inzat, wat het geheel op de motorkap was, gewicht, functie e.d.
Er is daar dan veel commentaar op geweest vanuit de 'autowereld' omdat je in belgie geen zwaardere motoren mag inbouwen of verbouwen, maar alst voor de staat zelf is dat het geen probleem was..

Klopt het of niet, ik heb het niet verzonnen, kheb daar geen fantasie voor over zu :) Moest ik ooit dat artikel terugvinden op eem of ander forum post ik het zeker hier :)

Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
@Olivier , je citeert mij, maar je reageert op de tekst van @Peter-036 . Ik zeg niet gezegd, dat je geen idee hebt of iets verzint.
Het ongeval waar ik van weet, gebeurde in Harelbeke met 'n zwarte Octavia RS 2.0tsi. Al de Octavia's die ik weet rijden, zijn RS 220; Tevens heeft de politie Kortrijk 'n anonieme Superb.( ook 'n 4-cil.)
Misschien dat er ooit eens iets geprobeerd is met 'n 6-cil., maar daar heb ik geen weet van.

verhakkelde Octavia RS

NSK03064BRUkopie-770x510.jpg

Anonieme Superb

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de “verhakkelde” auto op de foto overigens niet de Octavia. Is geen station, zou de Captur kunnen zijn.....

RichTrip

Forumleiding
Moderator
De Octavia staat inderdaad niet op de bewuste foto. Het is inderdaad de Captur welke met/tegen de Octavia is gecrasht....

dirkie996

Forumguru
Die achterste zwarte wagen is wel degelijk de RS 4-deurs van de politie. Merendeel van de octavia’s zijn 4-deurs bij de politie

RichTrip

Forumleiding
Moderator
De Octavia zie je in de bijgevoegde uitsnede van de bewuste foto, met de geopende motorkap. Hij is dus zichtbaar achter de grijze Laguna III.......

Octavia.jpg

Bovenaan Onderaan