Octavia III RS

BramVRS

Forumguru
Heb inderdaad een benzine. Wilde ze zelf eraf halen en laten spuiten. Ik vind ze bij SuperSkoda erg prijzig! Dit is de bedoeling.
full
 

Tuner111

Forumguru
@BramVRS

Ze er afhalen is echt simpel. De mat zwarte uitlaten waren enkel op de RS 230 of RS245 edition.. De rest hadden de gewone chrome :)

je kan ze zelf laten spuiten maar zelf denk ik dat je even duur zal uitkomen..

bij me:
31400924_10215934124336294_4503810810912440320_o.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaxN

Donateur
Ze zitten met 4 Torx schroefjes vast. 5min werk om ze af te halen. Ik heb de mijne met zwarte plastidip overspoten, om eens te zien wat het gaf. Na de winter dan deftig spuiten.
Zit er ook over na te denken dit te doen met de onze.
Alleen de tijd om het te doen zal het grootste probleem zijn.
Zwarte (hittebestendige)verf is genoeg te vinden.
Plastidip is ook een optie.
 

louigi58

Senior Member
Vandaag heeft mijn RSje ook zijn krachtkuurtje gehad bij VAGTechniek: 339 pk en 479 Nm
Bleek dat mijn auto al getuned was, alleen niet zo best. Nu na de nieuwe tuning en aanpassing van de DSG bak een wereld van verschil. Eerst de auto origineel gemaakt en daarna volledig opnieuw getuned op maat.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij niet origineel was en met name het inhouden bij 3100 toeren vondt ik wel een erg groot turbogat. Mijn vorige RS had hetzelfde probleem, kwam ik tijdens de Skoda meeting bij VAGtechniek achter.
Gelukkig heeft Erick Bastiaannet van Vagtechniek weer alles perfect weten op te lossen, zo ook nu weer.
Conclusie: ga voor een betrouwbaar bedrijf dat gespecialiseerd is in 1 merk, in dit geval VAG en altijd voor Tuning op maat, zo zie je tenminste wat je krijgt.
Hieronder eerst de grafiek voor en na.

JPEG_20190116_195012_3064477481348676285.jpg
 

louigi58

Senior Member
Ik stond er zelf ook van te kijken, maar origineel gemaakt kwam ik al aan 260pk.
Bij de nieuw Tuning heeft Eric er bewust voor gekozen om het koppel er wat later in te laten komen om de aandrijving te sparen.
Bij de oude Tuning kwam het er wel erg vroeg en bruut in. Nu ook veel minder wielspin bij wegrijden en veel beter te doseren.
Vandaar dat we de meting met 249pk en 502Nm afgebroken hebben, deze had trouwens pas 80% turbodruk.
Al met al is de drivebility er flink op vooruit gegaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

LT83

Forumguru
Weet zeker dat je met de standaard downpipe rijdt Louigi? Ik heb aan de hand van de cijfers sterk het vermoeden dat jij gewoon een tuning + grotere downpipe eronder had zitten zonder het te weten ;)

Een intercooler in intake zijn bij deze vermogens nog niet direct de "bottleneck", vandaar dat het verschil met Bram niet zo groot is. Als je dadelijk een grotere turbo steekt zijn dat zaken die grotere verschillen geven lijkt mij.
 

LT83

Forumguru
Louigi, bij een turbogat praten we over de tijd die een turbo nodig heeft om op druk te komen (spoelen) bij 3100 toeren had jij gewoon een dip.
Waarschijnlijk wordt hij daar ineens sterk teruggeregeld door de slechte mapping.
 

louigi58

Senior Member
Nee, dit is met standaard downpipe volgens VAGTechniek. Vond het ook al hoog, maar volgens Eric kwam dit toch wel af en toe voor.
 

Spector

Forumguru
Dat zijn stevige cijfers voor een stage 1, op de tuning na is de auto verder helemaal origineel (turbo, uitlaat e.d.?) ??
 

louigi58

Senior Member
Een tijdje terug zag ik op Facebook pagina van VAGTechniek een uitdraai van een Audi TT 230, deze kwam op vergelijkbare waardes na stage 1+ met verder alles origineel.
 

LT83

Forumguru
vooral die uitdraai waar hij 500nm draait en lang vasthoudt vind ik erg bijzonder voor een auto zonder verdere modificaties, nog niet eerder gezien.
Goed exemplaar dan!
 
Bovenaan Onderaan