Octavia III RS

Mettes

Forumguru
Yep Bram. Hier zullen ze volgende keer ook eigenhandig vervangen worden.
Voor de prijs die ik nu betaald heb, had ik een beter setje kunnen steken.
Wegens tijdgebrek heb ik de set laten vervangen door de dealer.

MaxN

Donateur
Vraagje, iemand die weet of een velg van 8x18 ET39 en band 235/50/18 past op Octavia Rs?
Welk naafgat hebben deze?

Naafgat is 57 uit mijn hoofd. Maar de bandenmaat is wel te groot. Dat is normaal een 225/40/18 voor 18”. Dus grotere wielomtrek.
De ET-waarde zorgt er voor dat je wiel 12mm naar buiten komt.

leon-cupra

Forumguru
Jij vindt dit dus niet schandalig ??? Dezelfde schijven kan men ,niet gemonteerd weliswaar, kopen voor 56 euro het stuk.
Wat heeft dit met een RS rijden te maken ?
De remblokken kosten inderdaad 220euro .
Het is algemeen geweten dat je "piraatstukken" kan kopen die eigenlijk hetzelfde zijn als de skoda-onderdelen, enkel ontbreekt het skoda-logo. Het is algemeen geweten dat onderhoud duurder is bij de dealer dan bij een onafhankelijke garage, en nog goedkoper als je het zelf doet. Dus waarom dan achteraf komen zagen over je factuur :pieker:

Olivier

Senior Member
Als de originele blok niet goed genoeg meer is:D zullen er wel 4tractie van maken zeker?

Bijlagen

• Screenshot_20190124-150642.jpg
    Screenshot_20190124-150642.jpg
    861,3 KB · Weergaven: 68

Kurtje

Forumguru
Even toelichten

RS3 5 cilinder blok, DQ500 DSG 7 , audi quattro. en dit allemaal onder een geheel eigen ecu :)

doel rond de 600 pk ;)

Dan gebruiken ze ook een grotere turbolader om dat vermogen te halen, TTE700 of in die range.
Alleen die Syvecs RS3 ECU van de laatste generatie kost al +5k , zonder de software programmering etc.
Zalig ding wel!!! Al rijdend LC gebruiken, zo een uitgebreide tractiecontrole, verschillende mappings etc...

Hey, wij overwegen een skoda octavia RS te kopen, maar we twijfelen nog een beetje, hoe zit het juist met het verbruik? ik heb al gehoord van 10l/100km maar ook al van 7l/100km. wat zijn jullie ervaringen? de andere optie is de superb in 1.5 of de octavia in 1.5. we zouden wel voor de combi opteren.

alvast bedankt :rockon:

Kurtje

Forumguru
Je mag ervan uitgaan bij een gemiddelde rijstijl (deels sportief en deel normaal) dat je rond de 9 liter zit.
Ik heb zowel een 6 GTI, een Leon Cupra als een 7 R gehad. Allemaal zaten ze tussen de 9-11 liter naargelang de rijstijl.
Gezien het vermogen dat beschikbaar is, absoluut geen overdreven verbruik!

StefanAR

Forumguru
Hey, wij overwegen een skoda octavia RS te kopen, maar we twijfelen nog een beetje, hoe zit het juist met het verbruik? ik heb al gehoord van 10l/100km maar ook al van 7l/100km. wat zijn jullie ervaringen? de andere optie is de superb in 1.5 of de octavia in 1.5. we zouden wel voor de combi opteren.

Stad rij ik 11 liter op 100 km en snelweg 8 liter op 100 km

MaxN

Donateur
@Lombardi het wordt erg gewaardeerd als je jezelf ook even voorstelt in de Meet & Greet.
Verder kun je op sites als Spritmonitor kijken naar werkelijk verbruik van diverse auto's.
En zoals reeds geschreven en ook te zoeken is op het forum is verbruik afhankelijk van je rijgedrag.
De 1.5 zal altijd zuiniger zijn, maar ook minder leuk rijden zijn.

MY00

Senior Member

Ik heb mijn auto pas sinds 2 weken en kom met dit weer en kleine stukjes rijden, maximaal 15 kilometer per rit, op een gemiddeld verbruik uit op 9,5 liter/100 kilometer. Vind ik persoonlijk erg netjes. Met het koude weer, file rijden en 's morgens de standkachel aan.

Ik tank trouwens wel Super benzine.

Bovenaan Onderaan