Ja, boven de 220km/u komt een benzine RS, mits getuned, wel langs. Dan haalt ie overigens ook die 8l niet meer hoor Maar tussen 120 en 200 is ‘t leuk dieselen met bijna 500 Nm. En zo vaak kom ik niet op 180+, dan gaan ze in NL toch echt aan je rijbewijs hangen. Zal in Belgie niet minder zijn....Ja ik heb al dikwijls gespeeld met golf tdi’s met de rs diesel motor erin en zeker het vertrek is niet slecht. Maar op de autostrade zie je het verschil pas echt.
Het stukje 50 naar 150 daar kan geen enkele gechipte TDI volgen. Daar ligt juist de kracht bij een tsi rs. Of toch bij de mijne. En ik heb ook bijna 500 nm.Ja, boven de 220km/u komt een benzine RS, mits getuned, wel langs. Dan haalt ie overigens ook die 8l niet meer hoor Maar tussen 120 en 200 is ‘t leuk dieselen met bijna 500 Nm. En zo vaak kom ik niet op 180+, dan gaan ze in NL toch echt aan je rijbewijs hangen. Zal in Belgie niet minder zijn....
Het stukje 50 naar 150 daar kan geen enkele gechipte TDI volgen. Daar ligt juist de kracht bij een tsi rs. Of toch bij de mijne. En ik heb ook bijna 500 nm.
Rijdt een a35 AMG al rond ? Nog geen ene gezien.Wij hebben het over een standaard RS TSI tegen onze 230+PK dieseltjes.
En ik heb ook al menig 530d’s in de spiegel gehad met (vooral) tussensprintjes. En de Mercedes A35 AMG is ook prima te doen. Vanaf stilstand durf ik het niet aan. Maar tussensprint wel.
En het wordt nog slechter in BE met het toenemend aantal trajectcontroles in de toekomst.En zo vaak kom ik niet op 180+, dan gaan ze in NL toch echt aan je rijbewijs hangen. Zal in Belgie niet minder zijn....
45 idd zelfs. Nog erger. Maar was een sprint vanaf 100 tot 180 op de A31 in Dld. Zou zo’n auto toch sneller moeten zijn dan een Skoda?? Kreeg nog 2 duimpjes van hun. Daarna waren zij wel sneller.Rijdt een a35 AMG al rond ? Nog geen ene gezien.
Goooh ik heb toch geen schijn van kans tegen mijne maat met ne c43 AMG45 idd zelfs. Nog erger. Maar was een sprint vanaf 100 tot 180 op de A31 in Dld. Zou zo’n auto toch sneller moeten zijn dan een Skoda?? Kreeg nog 2 duimpjes van hun. Daarna waren zij wel sneller.
Wij hebben het over een standaard RS TSI tegen onze 230+PK dieseltjes.
En ik heb ook al menig 530d’s in de spiegel gehad met (vooral) tussensprintjes. En de Mercedes A35 AMG is ook prima te doen. Vanaf stilstand durf ik het niet aan. Maar tussensprint wel.
Ja dat gaat beduidend trager dan mijn rs.Onzin. Als een A35 AMG (300 pk) vol op het gas gaat staan ben je kansloos met je gechipte TDI. Ik spreek overigens uit ervaring, want ik heb 112k met een gechipte Golf GTD stage 2 gereden (240 pk/500 nm). Op het moment dat een goede hothatch echt op het gas gaat staan ben je kansloos. Sterker nog, een gewone Golf GTI (245 pk) is gewoon vlotter. Die loopt op teller boven de 250 km/h. Dat ga je met een gechipte GTD alleen bergaf redden. Op vlak haal je dat niet. Ook het geroemde koppel in 6e versnelling is wat overschat omdat vergelijkbare GTI/Cupra broertjes in 6e versnelling bij dezelfde snelheid vaak een iets hoger toerental draaien en dus al meer vermogen beschikbaar hebben en dus minstens zo snel zijn. Als ze terugschakelen ben je meteen het bokje.
Bewijsfilmpje 6e versnelling.
Volle bak sprintje
Hier de mijne:Ik vond de opmerkingen al heel overdreven, een gechipte 184pk 2.0tdi is vlot maar om hem snel te noemen lijkt me wel heel straf...
Om dan nog aan te halen dat je een A45 met 381pk en 475nm kunt volgen? Zelfs een A35 gaat je echt te snel af zijn.
Snel even op het YouTube filmpje afgegaan, +-19 seconden 100-200 met een gemapte 184pk motor.
Snel een octavia RS230 opgezocht: 16.1seconden 100-200.