Octavia III RS

Kurtje

Forumguru
Is een 14 seconden ongeveer, is al een heel verschil tov de 19 bij een gemapte 184pk motor :)

Dit was mijn stage 2 cupra :D

MY00

Senior Member
Grappig om te zien dat de versnellingsbak verhouding van de RS zoveel anders is dan die van de Cupra.
De Cupra valt terug naar ongeveer 5300 toeren bij opschakelen van de 3 naar de 4 en de RS 4400. Verder trekt de RS door in de 4 naar 200 en de Cupra schakelt nog naar de 5.
@Kurtje of had je dit laten aanpassen?

philippe bakker

Forumguru
Grappig om te zien dat de versnellingsbak verhouding van de RS zoveel anders is dan die van de Cupra.
De Cupra valt terug naar ongeveer 5300 toeren bij opschakelen van de 3 naar de 4 en de RS 4400. Verder trekt de RS door in de 4 naar 200 en de Cupra schakelt nog naar de 5.
De mijne schakelt van 4 naar 5 op 205 km/u

Kurtje

Forumguru

De motor en versnellingsbak waren aangepast door DVX...
Kon alleen maar zeggen dat hij enorm hard ging :D VBOX en draggy metingen van Cupra's met deze vermogens liggen tussen de 8.5-9 seconden.

Kurtje

Forumguru
van de zomer in duitsland eens mijne filmen :) is denk ik bijna zelfde als @Kurtje de zijne :)

Ja zou je eens moeten meten, denk dat je wel nog wat trager zal zijn.
Scheelt nog een 60pk en 100nm tussen mijn vorige Cupra en jouw Rode Baron.

Ga dat nog eens met mijn R opnieuw doen, heb het gevoel dat hij zo snel is als de Cupra omwille van de 7bak die erin zit.
Scheelt een 25pk en 50nm met de Cupra, voorlopig nog :D

Tuner111

Forumguru
Ja zou je eens moeten meten, denk dat je wel nog wat trager zal zijn.
Scheelt nog een 60pk en 100nm tussen mijn vorige Cupra en jouw Rode Baron.

Ga dat nog eens met mijn R opnieuw doen, heb het gevoel dat hij zo snel is als de Cupra omwille van de 7bak die erin zit.
Scheelt een 25pk en 50nm met de Cupra, voorlopig nog :D

Van de zomer eens doen :)

LT83

Forumguru
100-200 in 8,4 seconden (gecorrigeerd) is echt super snel voor circa 400pk.
Wat was de topsnelheid van de Cupra kurtje?
Denk dat je golf een stuk langzamer zal zijn. Ik ga binnenkort ook een Dragy aanschaffen, ben wel nieuwsgierig.

Kurtje

Forumguru
Mijn topsnelheid lag toen op 304km/u met een stage 2 setup.

De Cupra SC van een vriend van me, die had een stage 2 + setup (alle kleine onderdelen inlet/outlet/ etc vervangen) en draaide 412pk en 543nm. Hij heeft de 8.4 seconden gereden met zijn Cupra, zal de beelden eens opvragen van de VBOX. Zijn topsnelheid ligt trouwens net op 300km/u. Mijne zat op 9 seconden voor dezelfde run (401pk/555nm)

De Golf weegt inderdaad iets meer, maar met zijn 7 bak zijn de versnellingen wel korter en dat voel je enorm.
Iedereen die mee rijdt met mij zegt dit, ga het eens opnieuw proberen filmen.

Laatst bewerkt:

Kurtje

Forumguru
NWHRNRoA.jpg

Vbox meting Cupra Stage 2+

Bovenaan Onderaan