Octavia III RS

Kurtje

Forumguru
Ja zoals ik al aangaf voelt hij echt wel snel aan om een stage 1 te hebben. Qua gevoel kon ik hem met mijn Stage 2 Cupra vergelijken. Beide wagens zijn door DVX onder handen genomen.

Seat Leon Cupra stage 2 :

tmIuNAsV.jpg

Golf 7.5 R stage 1:

bxpz336q1.jpg

Het vermoeden is dat door de DSG7 dat hij het mindere vermogen en hogere gewicht wat rechtzet. Ik heb hier ook echt nooit het gevoel dat er vermogen tekort is :D Mede door de AWD krijgt hij elke pk ook echt aan de grond.

Had eerst iets van hmmm mssn nog een stage 2 of 3, maar denk dat ik het bij een andere catback en eventueel intake motorisch ga laten om de sound op orde te krijgen.

Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
Had eerst iets van hmmm mssn nog een stage 2 of 3, maar denk dat ik het bij een andere catback en eventueel intake motorisch ga laten om de sound op orde te krijgen.

nog een eventuri inlet en dan een turbo inlet en outlet voor de sound en dan nog een lekkere catback en je hebt meer dan genoeg ;)

StefanAR

Forumguru
Bij volgas witte rook uit de uitlaat, bij continue snelheid 'normaal'. Verder geen foutmeldingen op de boardcomputer, lijkt wel vermogen te missen (echter 6 weken niet zelf in de auto gereden). Wat kan dit zijn? Op internet lees ik alleen 'lekke koppakking', echter afgelopen maand geen koelvloeistof verbruikt..

Duijzer

Donateur
Bij volgas witte rook uit de uitlaat, bij continue snelheid 'normaal'. Verder geen foutmeldingen op de boardcomputer, lijkt wel vermogen te missen (echter 6 weken niet zelf in de auto gereden). Wat kan dit zijn? Op internet lees ik alleen 'lekke koppakking', echter afgelopen maand geen koelvloeistof verbruikt..
Witte rook is meestal water. Kan koelwater zijn, maar ook water wat in je uitlaat is gecondenseerd. Dan zou het bij goed warm rijden weg moeten zijn.
Kan zelfs water uit de olie zijn, als die weken lang niet goed warm is geweest. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk....

Tuner111

Forumguru
Bij deze temperaturen is het normaal dat je wat damp ziet uit de uitlaat.. Zou hem is goed warm rijden en dan is een paar keer goed de sporen geven.. Ben je zeker dat alle vocht uit de uitlaat is..

Kurtje

Forumguru
nog een eventuri inlet en dan een turbo inlet en outlet voor de sound en dan nog een lekkere catback en je hebt meer dan genoeg ;)

Die Eventuri steekt inderdaad mijn ogen uit :D Vooral de sound dat da ding voorbrengt is echt geweldig om te horen!
Alleen het prijskaartje eh :D

Bovenaan Onderaan