Octavia III RS

Tuner111

Forumguru
NWHRNRoA.jpg


Vbox meting Cupra Stage 2+

zeer zeer netjes :D waar is die stage 3 bij me :D
 

Kurtje

Forumguru
Waarschijnlijk van 0 vertrokken en doorgetrokken? Want dan heb je al turbodruk en da scheelt een seconde

Een 100-200 meten ze altijd al rijdend hoor toch? Deze is gewoon op de Duitse snelweg gedaan, rond de 75-80 begonnen en doorgegaan … Turbodruk heb je vrijwel onmiddellijk op lage toeren al eh. Of als je LC gebruikt gaat hij de druk ook opbouwen, bij een FL S3 zie je dit mooi bij het doen van een LC.
 

philippe bakker

Forumguru
Een 100-200 meten ze altijd al rijdend hoor toch? Deze is gewoon op de Duitse snelweg gedaan, rond de 75-80 begonnen en doorgegaan … Turbodruk heb je vrijwel onmiddellijk op lage toeren al eh. Of als je LC gebruikt gaat hij de druk ook opbouwen.
Ja maar met bv mijn filmpje is dat van wanneer ik aanga aan 100. Moest ik dus van 0 naar 200 trekken gaat die 100-200 sneller zijn
 

Kurtje

Forumguru
Ja maar met bv mijn filmpje is dat van wanneer ik aanga aan 100. Moest ik dus van 0 naar 200 trekken gaat die 100-200 sneller zijn

Het zal iets schelen, maar geen seconde volgens mij. Zeker omdat je na het induwen van je gas onmiddellijk naar 3de gaat en je tussen de 4-5K toeren alle turbodruk hebt die er voor handen is :)

Bij het meten van die dingen gewoon zorgen dat je op snelheid bent om het schakelen te voorkomen zoals in jouw geval.
 

sitechris

Donateur
Zoiets ja. Mss win ik nog 0.2 seconen als ik vanaf 80 volgas geef en de turbodruk al optimaal is vanaf 100.
Ik ben wel eens head to head gegaan met een stage 2 cupra (412 pk) en die was net een tikje sneller). Overigens kan de M140i heel makkelijk richting 450/460 pk getuned worden, maar die laat ik aan me voorbijgaan. Ik vind de auto echt al snel genoeg. Wat bij deze motor vooral indruk maakt is het koppel (591 nm gemeten op rollerbank bij 2300 toeren).
 

philippe bakker

Forumguru
Zoiets ja. Mss win ik nog 0.2 seconen als ik vanaf 80 volgas geef en de turbodruk al optimaal is vanaf 100.
Ik ben wel eens head to head gegaan met een stage 2 cupra (412 pk) en die was net een tikje sneller). Overigens kan de M140i heel makkelijk richting 450/460 pk getuned worden, maar die laat ik aan me voorbijgaan. Ik vind de auto echt al snel genoeg. Wat bij deze motor vooral indruk maakt is het koppel (591 nm gemeten op rollerbank bij 2300 toeren).
das idd al heel rap. jij doet de 100-200 sneller dan velen de 0-100
 

oco1979

Forumguru
Even hier iets anders.

Vb van OEM vs andere interkoeler,wel van een 2.2 tdci motor :

upload_2019-1-31_9-3-49.png

Groen origineel vermogen
Rood gechipte vermogen
Blauw gechipte maar met andere interkoeler.

Mooi voorbeeld van hoe de warmte van de turbo de intercooler gaat overbelasten en de moter hier bij een 2250 toeren een zuurstofgebrek gaat krijgen. De Airtec interkoeler is groter maar ook 100% uit aluminium, wat beter warmte doorgeeft dan pvc in de OEM.
Je kan ook zien dat de pk's veel langer aanhouden.
Daling met een 20°c bij eerste meting van de inlaat luchttemp is duidelijk op te volgen op de data loger.
Wilde dit gewoon even meegeven omdat er veel over max pk wordt gesproken ivb met een intercooler tov de werkelijke doelen van een intercooler.

Puur informatief wat een interkoeler kan doen.......
 

oco1979

Forumguru
Brandstofverbruik wil ik iets toelichten.

Meeste wagens om aan lambda 1 te geraken bij hogere toeren en bij gemiddeld tot volle belasting zal de ecu meer benzine inspuiten om de boel koel te houden.

Als je nu juist onder dat extra benzine inspuiting kan rijden,ga je verbruik zeker laag zijn.

Als je daarbij de nodige veranderingen aan de motor hebt gedaan waarbij brandstofkoeling minder van pas moet komen.

Betere luchtaanvoer,koudere luchtaanvoer,beter brandstof/luchtverhouding(mapping)uitlaattegendrukverminderen enz....

Hierbij kan het perfect mogelijk zijn dat BRAM bij normaal en licht sportief gebruik van de wagen een lager verbruik heeft.
 

LT83

Forumguru
Kan doen inderdaad, iedere auto heeft natuurlijk een andere OEM koelcapaciteit. Bij de RS is die redelijk op orde voor vermogens bij een goede stage 2. Tuurlijk ga je in de zomermaanden wel winst boeken met een goede koeler.
 

oco1979

Forumguru
Kan doen inderdaad, iedere auto heeft natuurlijk een andere OEM koelcapaciteit. Bij de RS is die redelijk op orde voor vermogens bij een goede stage 2. Tuurlijk ga je in de zomermaanden wel winst boeken met een goede koeler.

klopt,moet je bekijken via log's/parameters en dan kan je zien of het wel beter zal zijn of niet.

Meer vermogen met waterinjectie van Bosch is daarbij ook een mogelijkheid

vb : Met waterinjectie, hier niets van te zien, komt de BMW M4 GTS aan 368 kW uit drie liter motorinhoud.

Inlaatluchttemperatuur is van groot belang voor vermogen.

Vooral om het lang vast te kunnen houden,zonder dat ecu moet ingrijpen.
 
Bovenaan Onderaan