Octavia III RS

BramVRS

Forumguru
Zojuist een ritje gemaakt en 7,6l op 100 gereden. Dit was een combi van stad en provinciale weg. Er zit een groot verschil tussen enkel stadsritjes en provinciale / snelwegritjes. Maar dat is natuurlijk bij iedere auto zo.

CDK

Forumguru
Hey, wij overwegen een skoda octavia RS te kopen, maar we twijfelen nog een beetje, hoe zit het juist met het verbruik? ik heb al gehoord van 10l/100km maar ook al van 7l/100km. wat zijn jullie ervaringen?

Als de schoen wringt op die paar extra liters brandstof dan kan je beter een fiets met zijspan aanschaffen. Waarom denk je überhaupt aan een RS als het verbruik je bezig houdt :pieker:

leon-cupra

Forumguru
Als de schoen wringt op die paar extra liters brandstof dan kan je beter een fiets met zijspan aanschaffen. Waarom denk je überhaupt aan een RS als het verbruik je bezig houdt :pieker:
Beetje kort door de bocht. Hoeveel eigenaars van een RS zouden nog met een RS rijden moest het gemiddeld verbruik van een RS 15L/100km zijn zoals bij mij toen? Niet te veel meer. En een RS is nog steeds een iet of wat rationele keuze. Moest het een emotionele keuze zijn, zou er bij veel RS eigenaar iets anders op de oprit staan.

LT83

Forumguru
Beetje kort door de bocht. Hoeveel eigenaars van een RS zouden nog met een RS rijden moest het gemiddeld verbruik van een RS 15L/100km zijn zoals bij mij toen? Niet te veel meer. En een RS is nog steeds een iet of wat rationele keuze. Moest het een emotionele keuze zijn, zou er bij veel RS eigenaar iets anders op de oprit staan.

Zoals een Mazda Miata?? :tongue: ;)

Spector

Forumguru
Een RS ten opzichte van een 1.0/1.2/1.4 is al een emotionele keuze. Het verbruik ligt bij mij gemiddeld op de 1 op 10, met uitschieters naar boven en naar beneden.

MY00

Senior Member
Ongetwijfeld al 1x gevraagd. Maar ik heb een gezocht en helaas niet gevonden.
Welke benzine tanken de RS rijders met een bezine motor?
Ik zelf altijd super 98, maar kan ook eventueel 102 tanken bij de Aral in Duitsland.

leon-cupra

Forumguru
Ik tankte in het begin 95, tijdje overgeschakeld op 98 (gaf voor mijn gevoel geen verschil) en na de stage 1 uiteraard 98.

Bovenaan Onderaan