Hey, wij overwegen een skoda octavia RS te kopen, maar we twijfelen nog een beetje, hoe zit het juist met het verbruik? ik heb al gehoord van 10l/100km maar ook al van 7l/100km. wat zijn jullie ervaringen?
Beetje kort door de bocht. Hoeveel eigenaars van een RS zouden nog met een RS rijden moest het gemiddeld verbruik van een RS 15L/100km zijn zoals bij mij toen? Niet te veel meer. En een RS is nog steeds een iet of wat rationele keuze. Moest het een emotionele keuze zijn, zou er bij veel RS eigenaar iets anders op de oprit staan.Als de schoen wringt op die paar extra liters brandstof dan kan je beter een fiets met zijspan aanschaffen. Waarom denk je überhaupt aan een RS als het verbruik je bezig houdt
Jij hebt dan ook stiekem eco-tuning gedaanik hou hier mijn mond
ik na de chip met gewoon rijden 7.5 a 8l
Beetje kort door de bocht. Hoeveel eigenaars van een RS zouden nog met een RS rijden moest het gemiddeld verbruik van een RS 15L/100km zijn zoals bij mij toen? Niet te veel meer. En een RS is nog steeds een iet of wat rationele keuze. Moest het een emotionele keuze zijn, zou er bij veel RS eigenaar iets anders op de oprit staan.
Niets dan lof voor mijn miataZoals een Mazda Miata??
Een RS ten opzichte van een 1.0/1.2/1.4 is al een emotionele keuze. Het verbruik ligt bij mij gemiddeld op de 1 op 10, met uitschieters naar boven en naar beneden.Beetje kort door de bocht. Hoeveel eigenaars van een RS zouden nog met een RS rijden moest het gemiddeld verbruik van een RS 15L/100km zijn zoals bij mij toen? Niet te veel meer. En een RS is nog steeds een iet of wat rationele keuze. Moest het een emotionele keuze zijn, zou er bij veel RS eigenaar iets anders op de oprit staan.
Ja ik heb al dikwijls gespeeld met golf tdi’s met de rs diesel motor erin en zeker het vertrek is niet slecht. Maar op de autostrade zie je het verschil pas echt.@Duijzer maat wij spelen ook vals met onze diesels. Qua pk’s doen we dan wel weer mee met de standaard benzine RS’en.
Jaja ik weet het. En tis zeker de rationeelste keuzeHij zegt ook standaard Philippe . Een circa 300pk benzine pakt een gechipte tdi vrij makkelijk in idd