Octavia III RS

sitechris

Donateur
Ik lees vandaag wel een foutje in de Telegraaf op de Autovisie pagina. Die testen de nieuwe Megane station GT met 220 pk. Staat er oprecht bij de eindconclusie als plusje dit de enige in zijn soort is. Wat een epic fail. Op dezelfde pagina staat een berichtje over de Octavia RS die ook in combi leverbaar is, zucht. En de Focus ST wagon waren ze ook even vergeten.

Terug on topic: ik vind de hatchversie bij de RS ook net wat mooier. Maar ik vind ze allebei erg mooi. Ik vind het sowieso een dikke auto om te zien. Echt heel goed gedaan. Ben benieuwd hoe hij IRL eruitziet.

Pendragon

Donateur
Ik vind de HB persoonlijk wat sportiever ogen dan de Combi

Ik ook. Ben normaal al niet zo van de combi (ja, ik wijk af van het gemiddelde :D maar deze HB is echt veel mooier dan de Combi. Jammer dat ik het geld niet heb anders ging m'n Superb zo terug voor deze. Prachtig!

Iemand interesse in mijn huidige RS? :wink:

Nee, ik ben niet zozeer geïnteresseerd in jouw RS (want ik heb inmiddels een nieuwe Octavia in bestelling staan), maar heb wél een vraagje over de achteruitrijcamera die jij er kennelijk op hebt zitten.
Dat wilde ik nl. ook graag op mijn nieuwe Octavia, maar was volgens mijn dealer niet mogelijk.
Bij de VW Golf is dit een optie, maar die past kennelijk niet op de Octavia.
Waar/hoe is deze achteruitrijcamera gemonteerd? (Ik neem aan, dat de camera verdekt is gemonteerd?)
Zou zo'n camera ook aangesloten kunnen worden op de Columbus?
Heb je er misschien foto's van of is er misschien een site waar ik hier meer over kan vinden?

BaSsDruM

Senior Member
Nee, ik ben niet zozeer geïnteresseerd in jouw RS (want ik heb inmiddels een nieuwe Octavia in bestelling staan), maar heb wél een vraagje over de achteruitrijcamera die jij er kennelijk op hebt zitten.
Dat wilde ik nl. ook graag op mijn nieuwe Octavia, maar was volgens mijn dealer niet mogelijk.
Bij de VW Golf is dit een optie, maar die past kennelijk niet op de Octavia.
Waar/hoe is deze achteruitrijcamera gemonteerd? (Ik neem aan, dat de camera verdekt is gemonteerd?)
Zou zo'n camera ook aangesloten kunnen worden op de Columbus?
Heb je er misschien foto's van of is er misschien een site waar ik hier meer over kan vinden?

Ik heb een Pioneer autoradio met ingang voor achteruitrijcamera (gewoon geel composite tulp stekkertje). Ik heb op eBay voor nog geen €20 een achteruitrijcamera gekocht die op de plek zit van 1 vd twee kentekenplaat lichtjes. Vervolgens erachter gekomen dat het toch wel een klus is om die kabel door heel de auto te trekken, dus laten doen bij de lokale automaterialenboer ;)

CDK

Forumguru
als het bij VW een optie is, moet het op een Columbus mijns inziens ook kunnen, VW gebruikt deze immers ook.

greetz Corné

Rallye

Forumguru
Zou de RS ook geleverd kunnen worden zonder achterspoiler?

Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind de de spoiler vrij decent.

Edit: je bedoelt de vijfdeurs, niet de Combi? Daarvan heb ik bij de Octi II nog nooit gehoord dat hij zonder geleverd werd. Zou hij technisch gezien nodig zijn, of enkel optisch......

woutur

Lid
Ik bedoel inderdaad de sedan. Het is natuurlijk persoonlijk en ik vind zonder mooier. Het lijkt me niet dat deze spoiler technisch nodig is?

LT83

Forumguru
Ja, of bijvoorbeeld achter een schroefsetje op de laagste stand en voor een setje veren van die Monstertrucks die je weleens in het Gelredome ziet ;).

VEEJAY

Forumguru
Of (is advertentie van Mercedes die te koop staat)

$T2eC16F,!zEE9s3!(IvgBRtOr!Ww3Q~~60_57.JPG

Wanneer staat de RS eigenlijk bij de dealer?

Bovenaan Onderaan