Octavia III RS

yesRS@

Forumguru
@peterrapid : hoeveel lager komt hij dan met de eibach veren eronder?
Af fabriek is sportchassis -15 mm. Dacht ik. En vallen je tanden er dan niet
Uit op onze Belgische wegen? :D:D

CDK

Forumguru
@yesRS, op een gewone O3 scheelt het tussen de 3 en 4 centimeter, op een RS zal hij ten opzichte van het sportchassis nog eens 2 centimeter zakken, maar @Antera die dit voor de forumleden verzorgt heeft bij Eibach een speciale set uitsluitend voor de RS laten maken, daar kan hij zelf beter uitleg over geven.

peterrapid

Forumguru
@yesRS@ ik moet zeggen dat hij veel strakker rijdt en ik heb niks moeten inboeten van comfort tov standaard veren, ik heb de speciale set van @Antera. Natuurlijk door de sportophanging rijdt de RS zowiezo al wat stugger of een normale Octavia hé

yesRS@

Forumguru
Ok mannen, bedankt voor de info. Wanneer de auto geleverd is gaan we die mens eens aanspreken :D:D
Mijn huidige O3 heeft ook wel het sportchassis, maar afhankelijk van onder welke hoek je hem bekijkt staat ie soms
Nog wat te hoog.

Mettes

Forumguru
Vandaag Autoweek nr 10 gelezen.
Hier wordt in de duurtestgarage een octavia RS tsi getest.
De bevindingen die hier worden beschreven stroken goed met mijn ervaringen.

Mettes

Forumguru
@Arco : Leuke gezins- reiswagen met meer dan voldoende kracht.
Een snelle wagen zolang men maar rechtdoor rijd en niet de bochtige wegen gaat opzoeken.
Ook komt het gebrek aan grip weer aan bod.
De testwagen staat wel op winterrubber waardoor de grip nog minder is.
Ze maken echter gewag dat grip bij perfecte omstandigheden (droog,zomerbanden)ook al niet in overvloed voor handen is.
Dat het esp-lampje knippert tot boven de 100 km/h ,komt ook mij bekend voor.(bij nat wegdek):D

Antera

Donateur
De standaard RS kit van Eibach verlaagt voor 17mm en achter 0mm daarop heb ik speciaal een Eibach kit laten maken die ervoor zorgt dat de auto wel rondom 17mm zakt. Dit oogt een stuk mooier vind ik en daarnaast komt dit ook het weg gedrag ten goede omdat de kont minder duwt.

Arco

Forumguru
@Arco : Leuke gezins- reiswagen met meer dan voldoende kracht.
Een snelle wagen zolang men maar rechtdoor rijd en niet de bochtige wegen gaat opzoeken.
Ook komt het gebrek aan grip weer aan bod.
De testwagen staat wel op winterrubber waardoor de grip nog minder is.
Ze maken echter gewag dat grip bij perfecte omstandigheden (droog,zomerbanden)ook al niet in overvloed voor handen is.
Dat het esp-lampje knippert tot boven de 100 km/h ,komt ook mij bekend voor.(bij nat wegdek):D

Dat was ook de mening van Topgear: http://www.topgear.nl/autotests/skoda-octavia-combi-rs-2-0-tsi-test-drives/

Toen ik de wagen nog niet besteld had, heb ik talloze reviews gelezen. Ik vond dat topgear wat overdreef maar ik moet ze gelijk geven:
Inderdaad: sportieve gezinswagen (met veel ruimte en toch lekker snel)
Maar: kan het vermogen niet op de weg brengen wanneer het nat is. Ook als het droog is vind ik de ESP onvoldoende. Toch een groot minpunt wegens de vele natte dagen per jaar. Een "quattro" zou ideaal geweest zijn...
Hij verslindt daardoor ook dure banden (door het snel spinnen van de wielen)
Ik heb hem nu van medio september: leuk is dat niemand een snelle octavia verwacht. BMW-rijders worden soms in hun ego "gepakt".
Hij blijft "exclusief". Je ziet ze bijna niet (of niet) rijden t.o.v. de talloze BMW's, Audi's, enz...
Mensen vinden hem ook vaak gewoon mooi wat ze vaak nog te weinig over hun lippen krijgen als het om een "Skoda" gaat...

Arco

Forumguru
De standaard RS kit van Eibach verlaagt voor 17mm en achter 0mm daarop heb ik speciaal een Eibach kit laten maken die ervoor zorgt dat de auto wel rondom 17mm zakt. Dit oogt een stuk mooier vind ik en daarnaast komt dit ook het weg gedrag ten goede omdat de kont minder duwt.

Ik kom zeker in de lente, zomer eens langs om mijn "bolide" te laten verlagen bij jou!

Mettes

Forumguru
Vandaag mijn setje TSW's nog eens uit de schuur gehaald.(afkomstig van vorige wagen)
Wat denken jullie ; Gemini's vervangen door de TSW's ?

Bijlagen

• TSW O3.JPG
    TSW O3.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 88
  • RS24.JPG
    RS24.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 82
Bovenaan Onderaan