Octavia RS 220 en RS 230

Raoul Skoda

Actief lid
@mischa72 De pre-FL heeft inderdaad geen LED, maar ik heb mijn standaard halogeen vervangen voor Osram LED H15 LED's, geeft een klap meer licht en ze zijn ook eens legaal op de O3. Het ziet er niet zo mooi uit in de reflector koplamp behuizing, maar als dat je niet zoveel boeit ...

Klopt helemaal. Ik zit nog eens met de helft meer km. Met mijn budget is een O4 geen haalbare kaart. Ik twijfel daarom enorm tussen een 1.5 en een 1.8, voor beiden dan ook nog de keuze Octavia of een Leon. De laatste vanwege de betere wegligging. Ik heb in het verleden een O2 FL station gehad die wat zompig aanvoelde. Ik denk echter dat de rij-eigenschappen wel zullen verbeteren met een Eibach verensetje (35-40mm) of een complete set van veren en dempers.

JeSko

Forumguru
Autorijden is ook gewoon bizar duur in NL, ik zou in NL zelf geen VRS nemen, als ik zie wat alles bij jullie kost. Voor mijne was het

Inschrijving eenmalig: 450 €
Inschrijving jaarlijks: 550 €
Verzekering jaarlijks: 600 €
Benzine jaarlijks ca. 750-1000 €
Onderhoud 250-800 €

Dus bij mij is het één, het feit dat ik amper km's maak, en twee, ik leef in een fiscaal gunstig land voor autorijden. Op mijn papieren staat zelfs vermeld : Sportwagen, als dat er niet op stond, hadden verzekering en inschrijving nog lager geweest. Sommigen hier zouden mijn jaarlijkse kosten x 5 of zelfs meer zien gaan ( als ik correct heb berekend?), das onverantwoord vind ikzelf, afhankelijk van je loon natuurlijk. Maar los daarvan, dat is een VRS niet waard!

leon-cupra

Forumguru
@JeSko je noemt ook bedragen die een vertekend beeld geven. Met een nieuwe vRS mag je die bedragen (inschrijving - taks) x 3/4 doen. Een leuke wagen rijden is ook niet meer zo goedkoop tegenwoordig. Een wagen met 250-300pk betaal je nu eenmalig rond de 3k en jaarlijks rond de 1k. Een M3 waar ik nu naar zie zit zelf aan 8k + 1.5k per jaar.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Het betreffende forumlid zoekt geen nieuwe meende ik, maar ook een O3 VRS.

Citaat;

"Whoop whoop, van 2016 naar 2019 en van 2019 naar 2024 !!

Ik ben me nu aan het oriënteren naar een andere auto en heb mijn oog laten vallen op een VRS 230 Hatchback uit 2018."

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Goedkoper dan daar in elk geval, en het gaat toch duidelijk over wat @mischa72 aanhaalde, dus daar vergelijk ik even mee. Maar soit, maakt ook niet uit, zou zowiezo geen 2.0tsi nemen en dan nog is laten chippen als ik 20+ k per jaar reed.

Bovenaan Onderaan