Octavia RS kan zijn vermogen niet kwijt, alsmede wat 'uitlaatvragen'.

LimoIncognito

Actief lid
Ik denk dat je sowieso erg veel plezier van zo’n RS hebt; maar elke auto is een compromis heb ik altijd geleerd

sowieso lijkt het me erg fijn er mee rijden op lands’ snelwegen, en als het goed is ook erg goed sturen.
 
ja zeker ben er echt al weel heel erg blij mee! nu nog een andere uitlaat en velgen en dan is die wel zon beetje af
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb ook een gezinsauto en niet met 4x4 en die trekt op in 5 sec zelfs bij nat weer
Achterwielaandrijving is dan ook niet te vergelijken met voorwielaandrijving.
Met de M2 heb ik ook nauwelijks last van gripverlies en dat is dan 370pk.(en k*tbanden nog eens op de achteras)
Nat weer is een ander paar mouwen. Met alle veiligheidssystemen aan nog wel heel goed te doen en zelfs veel meer grip dan toen met de RS … alleen mag je de systemen niet uitzetten, dan pas wordt het een listig ding.
Persoonlijk zou ik nooit meer een wagen met veel vermogen kopen icm voorwielaandrijving. Achterwielaandrijving (en nog beter 4x4, maar minder plezant) is daar imo beter geschikt voor.
 

JeSko

Forumguru
Verlaging zou ik ook zeker doen, hoeft daarom niet extreem, maar 18 inch icm -3 cm verlaging is al netjes op een RS, of 19-20 en een schroefset, das nog beter, dan gaat hij ook gewoon veel beter rijden/sturen.
 

JeSko

Forumguru
Dat als bijkomende mod, dat zou ik doen, 18 icm verlagingsveren -3 cm, of 19 inch icm schroefset. Je idee met de uitlaat en dergelijke zou ik ook zeker doen met zo'n auto, gaat hem helemaal dik maken :thumbsup:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vrees alleen dat ook jij tot de ongelukkigen behoort die een OBD filter toebedeeld hebben gekregen. Toen ik mijn auto kocht, was dat begrip me finaal onbekend. Maar ik ben nu wel blij dat die nog net zonder OBD was, want dat scheelt erg in geluid. Bij mij zit er een Milltek non resonated (zonder middendemper) catback systeem onder en dat klinkt erg lekker. Niet te gek, mooie donkere brom en leuke plofjes in de S stand (kun je ook vergeten met een OBD). Dus bij het beluisteren van filmpjes zou ik dat zeker in de gaten houden; zoeken op OPF/GPF, er van uitgaande dat mijn veronderstelling klopt dat het er bij jou op zit.
 
Ik snap nog niet helemaal wat er bedoeld wat. Wat ik wel kan vinden is OPF/GPF op het nieuwste model. Mijn auto komt uit 2014
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik snap nog niet helemaal wat er bedoeld wat. Wat ik wel kan vinden is OPF/GPF op het nieuwste model. Mijn auto komt uit 2014
O, toen was daar nog geen sprake van. Is ergens in 2017 begonnen. Dus dan gewoon eens googelen op je auto, merk uitlaat, non resonated vs resonated. Ik zou altijd de non resonated nemen. Was een beetje bang dat dat misschien too much zou zijn, maar dat viel reuze mee. Eigenlijk precies goed. De resonated versie verschilt te weinig van de standaard uitlaat in geluid. Milltek is het meest gebruikte merk en de kwaliteit is prima. Andere bekende merken zijn bv Akrapovitch, Remus. Maar daar zit een ander prijskaartje aan. Het Milltek systeem was trouwens ook niet goedkoop; iets van €1200 incl montage. En dat loopt dan vanaf de katalysator. Voor een volledig systeem, incl downpipe, ben je natuurlijk nog meer kwijt.
Een goedkope oplossing is om simpelweg de middendemper te verwijderen. Kun je ook op googelen. Ik ben er geen fan van.
 
Wat ik wel gelezen heb dat de milltek road+ goed moet wezen? Kan alleen geen goede filmpjes hier van vinden. Ze worden vooral gemonteerd op de rs versies van Audi.
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb de Milltek non RES onder m’n 2014 RS. Dik tevreden mee! Zou niet twijfelen. M’n vrouw gebruikt de auto als stadsauto en we gebruiken hem op vakantie naar het zuiden van Europa en hij klinkt altijd goed en niet vervelend.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind zo een hele lijst filmpjes als ik Google op video's met de volgende zoekterm:
Milltek non resonated catback octavia rs
 

CDK

Forumguru
De door @JeSko genoemde Michelin banden gaan een forse verbetering geven, wil je het nog beter dan zal je ook je onderstel moeten aanpassen middels een verlaging.
 
Bovenaan Onderaan