Octavia RS kan zijn vermogen niet kwijt, alsmede wat 'uitlaatvragen'.

Fmoon

Forumguru
Ik heb in eerste instantie ook enkel de middendemper weg laten halen, maar heb daarna toch voor een Milltek gekozen, dat was echt een mooier geluid vind ik persoonlijk. Wel handig dat u zelf RVS kan lassen.

Laatst bewerkt:

bsnline

Senior Member
Dankjewel @dekker12 klinkt ook erg goed en is een mooie en relatief goedkope manier om toch wat meer geluid te krijgen.

@Fmoon ik twijfel tussen Fox en Milltek. Heb je hier zelf misschien ook ervaring mee? en misschien een video van jouw systeem?

HarrieSkoda

Forumguru
Dat is een leuk geluid zo! Dus met een standaard uitlaat valt echt wel wat geluid te produceren.

Ik lees nu verschillende berichten over eventuele afkeur. Hebben jullie al een klep bekeken die ik eerder aanhaalde?
Volgens mij krijg je dan hetzelfde effect als op het filmpje, en kun je dus met een afstandsbediening kiezen of je stil of luid wil rijden, oftewel kleppen open of dicht.

JeSko

Forumguru
Lekker geluid! Past goed bij een RS, zaterdagavond in Mol nog achter een witte O3 rs combi gereden met duidelijke aftermarket uitlaat, genieten geblazen!

Rosinfield

† In Memoriam
Vind het ook minder dan de Milltek en wist dit ook wel. Het is wat minder subtiel ahw. Maar scheelt idd wel een hoop centen.

Fmoon

Forumguru
@bsnline , ik heb zelf geen filmpje maar ik denk ook dat het niet goed over te brengen valt met een filmpje. Ik heb zelf enkel het vergelijk met enkel de middendemper verwijderen en de Non res milltek, daar heb ik geen moment spijt van gehad. Milltek klinkt mooi diep en rond, lastig te omschrijven.

bsnline

Senior Member
@Fmoon Begrijp dat het lastig is, daarvoor moet je het toch echt zelf horen. Vindt het gewoon nogal veel geld, terwijl ik niet weet of het dat echt waard is voor mij persoonlijk.

@dekker12 Die 60mm en 65mm zijn de binnenmaten? heb je misschien de afmetingen etc. van de buizen ook? lijkt mij ook een leuk project.

@Fmoon Begrijp dat het lastig is, daarvoor moet je het toch echt zelf horen. Vindt het gewoon nogal veel geld, terwijl ik niet weet of het dat echt waard is voor mij persoonlijk.

@dekker12 Die 60mm en 65mm zijn de binnenmaten? heb je misschien de afmetingen etc. van de buizen ook? lijkt mij ook een leuk project.

Nee de buitenmaten en hebben een dikke van 1.5 mm.

Fmoon

Forumguru
Ik heb ook lang getwijfeld hoor, maar het is wel echt een toevoeging aan de auto. Mijn vrouw is de hoofdbestuurder ervan (het is haar boodschappen auto) en die is er ook content mee. Net wat leukere beleving in een verder wat saaie auto.

marwin

Forumguru
Als dit niet voor apk afkeur zorgt, vind ik dit misschien ook wel interessant om te laten doen op mijn vRS. Subtiel geluidje tegen een budget prijs. Heb alleen de spullen en het gereedschap niet..

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb precies dezelfde ervaring als @Fmoon met de Milltek non res catback. Ik vind ook dat je het echt al rijdend moet ervaren. Die filmpjes met revven vanuit stilstand zeggen ook niet zoveel overigens

Fmoon

Forumguru
De dempers van Milltek zijn ook een stuk kleiner en het uitlaatgat een stuk groter. Ook is natuurlijk het traject na dat middenstuk een grotere diameter. Denk dat dit allen zorgt voor een mooier geluid. Neemt niet weg dat je nu voor inderdaad weinig geld meer geluid hebt en je altijd nog een milltek kan nemen of iets anders. Ik heb ten tijde van het onzekere brexit verhaal geprofiteerd van de muntkoers, ik heb de Milltek toen vanuit Engeland laten komen voor €760,-. En heb hem zelf op straat eronder geschroefd wat heel makkelijk gaat trouwens.

bsnline

Senior Member
Ik heb besloten om toch eerst voor het vervangen van middendemper te gaan doormiddel van een rvs pijp zoals @dekker12 heeft gedaan. Zal mijn ervaring hiermee ook delen en voor de geïnteresseerden misschien een video erbij.

bsnline

Senior Member
Zonet de auto op de brug gehad om alles eerst eens goed te bekijken.

Volgensmij heeft Dekker12 de uitlaat net voor de ophangbeugel eraf gehaald oftewel de las waar de middendemper vastzit op de buis eraf geflext?

Ik ben van plan om hem net iets verderop door te snijden, voorbij de bocht (zie bijgevoegde foto) zodat ik evt. de middendemper toch zo terug kan plaatsen met een klem. Daardoor zal het wel wat extra werk zijn (bocht en ophangbeugel) maar dat is het mij wel waard. Zelfde als de bestaande FOX middendemper vervangende rvs buis (zie bijgevoegde foto).

Welke klemmen heb je gebruikt @dekker12 ? en waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
IMG-20211117-WA0011.jpg sk062010-ver-p1.jpg

Bovenaan Onderaan