Octavia RS kan zijn vermogen niet kwijt, alsmede wat 'uitlaatvragen'.

JeSko

Forumguru
Juist ja @CDK verlagen gaat hij ook pak beter, lees sportiever, van rijden. Er zijn zeker mogelijkheden, de RS heeft zeer veel potentieel, ook degene zonder sper.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Oke! Ben al hee wat wijzer geworden ondertussen
ik ga het volgende doen,

eerst een midden demper delete (ben zelf rvs lasser dus dat gaat mij wel lukken)

eerst maar is winterbanden er op en dan kijken in het voorjaar voor nieuwe banden en dan worden het wel de Michelin’s denk ik
 

andrehj

Forumguru
Hallo,
mij heb mijn Skoda laten tunen en heeft nu rond de 300 pk en 440 nm koppel
alleen nu kan ik het vermogen niet kwijt op de straat hebben jullie tips hoe ik dit kan verbeteren?
Alles voor de rest is standaard aan de auto.
Vierwielaandrijving monteren? 300 pk / 440 Nm op de vooras is natuurlijk ook vragen om problemen. Dit had je ven tevoren ook kunnen bedenken. Je zult waarschijnlijk pas in de 4e versnelling volg gas kunnen geven om geen wheelspin meer te hebben.
Verder begrijp ik niet hoe verlagen je auto meer grip kan geven. Het zwaartepunt blijft precies op dezelfde plek. Die ene centimeter gaat je echt niet helpen. Probleem is gewoon te veel koppel op de vooras.
Verlagen heeft wat mij betreft (zeker voor een familieauto) enkel nadelen:
  • Minder comfort
  • Klep kofferbak komt lager, dus eerder je hoofd stoten.
  • Steile inritten van pontjes, parkeergarages etc worden lastiger.
  • Kinderen en zware spullen inladen wordt lastiger, want je moet verder bukken.
Als je dat dan ook nog combineert met nog plattere banden wordt het nog erger:
  • Nog minder comfort.
  • Veel meer kans op stoeprandschade (vaak worden er ook nog gewerkt met extra (te) brede velgen.
  • Maar kans op kapotte velgen als je door een gat rijdt (en die kans is tegenwoordig erg groot, gezien de beroerde staat van onze snelwegen).
 
Laatst bewerkt:

Olivier

Senior Member
Ik had op mn rs230 facelift ook enkel de elektr sper. Heb me ferm geërgerd aan het slippen. Zeker toen die op 310pk stond. Michelin PS4 banden hielpen al wat, bilstein schroefset, en tractiecontrole knopje lang indrukken dat ESP in sport stond hielpen een beetje. Verder zalig om +300pk te hebben want vele mensen verwachten dat niet van een "skoda"
 

Fmoon

Forumguru
@andrehj ik heb de auto toen ik hem bestelde meteen met Eibach laten verlagen, dit zijn veren die bij mee druk strakker worden. Ik ram de auto best vol op vakantie met de kinderen en kom op best gekke plekken maar heb nog nooit last gehad van uw eerder genoemde punten. Eigenlijk echt geen enkele. Heb de Xtreme 19 inch en heb toevallig afgelopen zomer in België een kuil mogen meemaken waardoor m’n band klapte, velg onbeschadigd trouwens.
 

Kanerr

Forumguru
............
Verder begrijp ik niet hoe verlagen je auto meer grip kan geven. Het zwaartepunt blijft precies op dezelfde plek. Die ene centimeter gaat je echt niet helpen. Probleem is gewoon te veel koppel op de vooras.
Verlagen heeft wat mij betreft (zeker voor een familieauto) enkel nadelen:
  • Minder comfort
  • Klep kofferbak komt lager, dus eerder je hoofd stoten.
  • Steile inritten van pontjes, parkeergarages etc worden lastiger.
  • Kinderen en zware spullen inladen wordt lastiger, want je moet verder bukken.
Als je dat dan ook nog combineert met nog plattere banden wordt het nog erger:
  • Nog minder comfort.
  • Veel meer kans op stoeprandschade (vaak worden er ook nog gewerkt met extra (te) brede velgen.
  • Maar kans op kapotte velgen als je door een gat rijdt (en die kans is tegenwoordig erg groot, gezien de beroerde staat van onze snelwegen).


Je maakt het wel heel flauw zo, zeggen dat het verlagen van een cm niet helpt met het zwaartepunt (wat niet klopt maargoed) en dan wel alle punten opnoemen waarbij ik zoiets heb van: met een cm lager merk je dat toch niet ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Met een verlaging ga je de wheel hop tegen gaan. Maar of het een algemene oplossing is, dat lijkt mij niet.

na mijn ervaring met mijn gechipte 220RS, is mijn besluit dat je alles mag aanpassen, je gaat nooit het beoogde resultaat hebben. (Uitgezonderd er een 4x4 van maken)Wheelspin/wheel hop ga je met een gechipte 220 ALTIJD hebben. Je kan het alleen een beetje minder “erg” maken.
 
ondertussen de middendemper ertussen weg gehaald en zelf vervangen door een eigen gelaste RVS buis omdat hij vanaf de Cat van 65 naar 60 mm gaat. het geluid is werkelijk waar echt perfect! gewoon een aanrader!
Dit scheelt mij 1200,- euro.
Wellicht dat ik het filmpje kan uploaden op YouTube zodat jullie een idee hebben.
nu zit ik dus wel te kijken naar 2-3 cm verlaging met eibach veren.
veel berichten erover gelezen en het blijkt daar de comfort bijna niet wordt beïnvloed en de rij eigenschappen alleen maar beter worden!


P.S. Heb nu ook de skoda voorzien van 19 inch audi RS velgen 235x35
 

Kanerr

Forumguru
Ja hoor, is onderhuids exact hetzelfde. Je moet er ff naar zoeken, dan kom je er vast wel op :)

Google naar wheelhop mk7 gti
 

Japanese Power

Donateur
Mooi geluid. Hoop niet dat je het zat gaat worden tijdens de lange ritten. Maar wat ik me wel afvraag is of je hierdoor geen APK-afkeur kunt krijgen…
 
Bovenaan Onderaan