Octavia RS

Kippie-style

Forumguru
AP is ook wel een budget merk.

Ooit gedacht aan een 2e hands KW of iets dergelijks?

Ligt aan budget wat je budget vind ik persoonlijk vind 1000+ voor een schroefset to much.
En 2e hands is ook niet altijd best heb D2 toen 2e hands gekocht wat een ellende alles zat vast, is ook afhankelijk hoe iemand ermee omgaat ik maak mijne altijd schoon als wielen eraf zijn en weer opnieuw invetten. Maar goed keuzes keuzes hahaha

s-line

Forumguru
2 collega's van mij rijden op AP. Rijdt super goed, nog steeds goed gangbaar en niet lek! En dat voor 450 Euro! Zeker geen miskoop!

dirkkroneman

Forumguru
http://www.winparts.nl/auto-styling...vw-golf-v-05-03--50mm/p58749.html#artikelinfo
Tsja of ga ik toch voor verlagingsveren? Collega adviseerde mij om misschien beter duurdere veren te nemen dan een goedkoop schroefsetje mbt wegligging Twijfel twijfel.. Probeer hier en daar te vergelijken en ervaringen te zoeken.

Wat ik zoek: verlaging. Niet extreem laag, maar wel laag genoeg (wielen moeten mooi in de wielkasten vallen). Als ie 20mm lager gaat dan nu vind ik dat denk ik niet zijn geld waard.. Met deze veren gaat hij wel lager.

Vooral de wegligging vind ik belangrijk, comfort staat op 2 hoewel het geen stuiterbak moet worden.

CDK

Forumguru
Ik zou niet voor H&R gaan Dirk, beter kies je dan voor Eibachs, die zijn verder doorontwikkeld en uitvoerig getest op de auto's waar ze voor gebouwd zijn, H&R doet dat niet waardoor die veren dan ook stukken stugger zijn

Kippie-style

Forumguru
Ik had bij mijn vorige auto intraxx, en daar had ik de mogelijkheid om de set na te laten drukken. De set 25/15 werd bij mij 40/15 en toen stond die mooi recht en comfort was nog super geen stuiterbak.

Heb ooit op 1 van mijn vorige auto's een set weitec veren gehad, deze hadden een maximale verlaging van 35mm. Weet niet of deze ook voor een O2 RS leverbaar zijn en hoeveel ze dan max kunnen zakken. Had er wel goede ervaringen mee, had deze set verlagingsveren in combinatie met kortere en stuggere schrokdempers onder de auto laten zetten. Van comfort was weinig sprake meer, ding was net een kart geworden zo stijf. Wel bleef die aan het asfalt plakken bij alle weersomstandigheden. Misschien dat dit zonder de schrokbrekers een goed alternatief is? Voor zover ik het weet is een set weitec veren niet zo heel erg prijzig in de aanschaf en over de kwaliteit was ik zeker te spreken. Ook wel een pluspuntje is dat weitecveren groen zijn van kleur, de kleur van Skoda :-)

CDK

Forumguru
@dirkkroneman, als je 'zoveel' wil zakken is dat in mijn optiek vragen om kapotte schokbrekers, tenzij je deze natuurlijk recent al vervangen hebt, anders kan goedkoop al snel duurkoop worden...., ik zou het in jouw geval of goed doen (schroefset) of helemaal niet

dirkkroneman

Forumguru
Tsja de een zegt, misschien schokdempers vervangen. En de ander niet.. Ik hoor en lees zo veel verschillende verhalen, het is moeilijk om een goede conclusie te trekken. Ook qua merk keuze.

Joske

Forumguru
mja, ik weet bijvoorbeeld dat Mark de grens trekt op 30000 km (dacht ik toch). Daarna wil hij ze gewoon zelfs niet meer monteren hoor, het risico op lekke dempers is te groot. Moest hij daar niet rotsvast van overtuigd zijn dan monteerde hij toch gewoon onder eenieder die het komt vragen de verlagingsveren?

Bovenaan Onderaan