Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Zo vanmiddag nog ff tijd gehad om de klauwtjes een kleurtje te geven aan één kant. Resultaat volgt nog ;) (tesamen mét RS stickers erop).
6upe6yga.jpg

Dit is (was) vóór.. (andere kant is er erger aan toe)

Edit: meteen nieuwe slotbouten gehaald. De oude waren niet erg lekker meer. Er zit er nog eentje "aan" de auto, omdat de adapter nu vast zit in een bout. Denk dat ik daarvoor binnenkort even bij iemand langs ga die een "slotboutverwijdersetje" heeft...

Jee13

Forumguru
Ja, ben benieuwd naar het eindresultaat met een rs sticker

Maar kleine opmerking, vertrouw nooit je krik door je been onder je auto te hebben zonder een assteun of evt een wiel eronder leggen.

Jee13

Forumguru
Aha, nu ik beter kijk, vermoed ik ook dat het een steun is, leek mij in eerste instantie de krik

dirkkroneman

Forumguru
Maandag dus klauwtjes links gedaan. Vanmiddag eerst naar de Automat geweest. Mijn setje doppen was binnen :D
na7yvyga.jpg

Kost wat maar dan heb je ook wat (17 heb ik nog in de auto liggen momenteel) :)

Vanmiddag bijtijds thuis (wat wil je ook als je al om 2:15 je bed uit moet :tongue:), dus mooi nog even de tijd gehad om rechts te doen en links voor de 2e keer. Denk dat ik alleen rechts nog een 2e keer moet doen en dat het dan aan beide kanten er goed op zit.
Nou wil het geval dat morgen mijn vaste vrije dag is, wil het weer niet mee werken :( Het schijnt tegen eind vd middag te gaan regenen en ik heb helaas niet de beschikking tot een garage of overkapping. Ik denk niet dat ik de gok wil wagen om het 's ochtends (als het al droog blijft) te doen. Aangezien het nog even moet drogen ben ik bang dat het dan niet goed gaat..

Wellicht kan ik morgen wel vast de stickers plakken links. Kan ik de boel eerst nog ff los halen, collega gaf mij nog de tip (daar we binnenkort de schroefset gaan monteren) om misschien alvast zo nu en dan een beetje WD 40 bij de bouten te spuiten waar de veerpoot los moet. Omdat het misschien wel eens heel erg vast kan zitten..

Ziet er goed uit. Moet de mijne ook nog steeds bijwerken. Hopelijk van het voorjaar en als het even kan voor 24 Mei. Moet niet alleen het weer meewerken, maar ook zeker de zin er zijn om het te doen. Zie er eigenlijk een beetje tegen op aangezien ik het nog nooit gedaan heb:-$

dirkkroneman

Forumguru
Nou ik had het ook nog nooit gedaan hoor. Maar het valt reuze mee :) Benodigdheden: een setje verf (in mijn geval van Foliatec) kwastje en remreiniger. Bij het setje Foliatec zit een bus remreiniger erbij dus dat scheelt alweer.

Gewoon velgen eraf, schoonmaken en verfen maar! :)

dirkkroneman

Forumguru
Haha ja plastidip moet er nog ff helemaal af. Maar de zomervelgjes komen er straks weer op, dus dan kan ik dat ff fijntjes doen :)

dirkkroneman

Forumguru
Vanochtend bij Hans Sloot geweest, kat is leeg. Foi! Wat een verschil!! Echt een andere auto geworden, een stuk agressiever (eerder koppel beschikbaar) en loopt mooier door de toeren heen. Een goeie mod voor niet teveel geld ;)

Enige dingetje: hij maakt een soort van licht "ratelend" belletje-achtig geluid vooral rond de 3000-3500 toeren bij voluit acceleren. Nog terug geweest en Hans heeft zelf e.e.a. bekeken maar er zit niks los en er rammelt ook niks in de uitlaat.. We zijn er niet achter gekomen, Hans denkt dat het misschien komt omdat de Octavia een andere uitlaatlijn heeft t.o.v. de Golf en dat het op een of andere manier resoneert.. @Sciroccofrank zou jij daar iets over kunnen zeggen? Iets wat je opgevallen is?

Bovenaan Onderaan