Octavia RS

Joske

Forumguru
uitlaatgassen hebben nu natuurlijk iets meer vrij spel natuurlijk. Is niet ondenkbaar dat er nu wel iets 'rammelt' wat voorheen niet mogelijk was door de tegendruk van de kat.

Rallye

Forumguru
Ik heb bij mijn huidige RS FL ooit ook zo'n geluid gehad, ook bij accelereren. Daarom is, volgens mij een clipje bij de turbo geplaatst (schijnt een standaard modificatie te zijn). Wel gek dat het bij jou pas opkomt nu de uitlaat gewijzigd is.

Overigens is je auto nu, naar ik aanneem, wel veel vervuilender. Deze modificatie valt dan wat mij betreft onder de minder sociale opties..... Is het al of niet aanwezig zijn van de kat geen APK-punt?

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
u7y5amy2.jpg

ysyqeha3.jpg

LT83

Forumguru
Inderdaad Dirk, mooie mod en deze geeft geen problemen voor de APK. Je hebt gewoon nog een tweede kat die werkt verderop in de downpipe.

LT83

Forumguru
@ Corne, dat weet ik niet eerlijk gezegd. Wanneer jij 2 downpipes hebt met ieder 1 katalysator is het niet mogelijk.
Want dan heb je eigenlijk een katloze downpipe en dus geen katalysator, dan gaat het niet goedkomen bij de APK.
Wanneer je per downpipe ook 2x een kat hebt lijkt mij het geen probleem. Bij een 2.0tfsi is het ook juist zo efficiënt omdat de eerste kat vrijwel direct na de turbo zit en dus erg veel weerstand geeft op de plaats waar het dan snel warm wordt.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Zal thuis nog eens kijken als ik de pc ter beschikking heb of ik er iets van terugvindt. Motorcode zal vast niet moeilijk te vinden zijn.. Zoveel 3.6 liters zullen er wel niet opgelijst staan vermoed ik :D

• Leuk

Joske

Forumguru
1 katalysator per 3 cilinders vertrekkende aan het uitlaatspruitstuk. Dit is een afbeelding van het voorste uitlaatsysteem MAAR indien ik het achterste/middelste systeem bekijk zie ik (volgens mij) enkel nog dempers zitten en geen katalysatoren meer.. :(

• Leuk

Antera

Donateur
Ik zie 2 lambda sensoren zitten voor en na de kat. Kans dat er dus motorstoringen optreden omdat de kats leeg zijn is dan aanwezig. De achterste lambda meet de waarde gefiltert na de kat en als die niet gefiltert word zal dit meen ik een storing geen opleveren.

Maar je kan de kat's weg laten schrijven in je ECU indien gewenst;) @Corné de Kluijver als ik het goed had en heb je er geen last meer van

• Leuk
Bovenaan Onderaan