Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Nou gaan we zaterdag de schroefset monteren. Achter had ik al gezien bij andere Octavia's dat de veerpoot "op de kop" zit alleen rest mij nog de vraag hoe zet je die vast?? Voor draai je gewoon de 2 stelringen tegen elkaar in, maar hoe zit dat achter? Iemand die mij dat kan vertellen?
8enudydy.jpg

ertromp

Forumguru
De schroef van de "veerpoot" ?
Je hebt achter een demper en een veer die los van elkaar zitten. De veer er tussen uit is een kwestie van de draagarm laten zaken. Dus nu ben ik echt nieuws gierig waar het om gaat :sterretjes:

ertromp

Forumguru
Als je de demper bedoelt moet je de plastic bekleding van het spatbord achter eruit halen en dan kun de bovenste schroeven van de demper eruit draaien. Dat is het bovenste plaatje in de onderste afbeelding

dirkkroneman

Forumguru
Nou @ertromp ik weet hoe de gehele veerpoot eraf moet het is namelijk een schroefset die erop komt. Een schroefset is in hoogte verstelbaar ;) Hier zitten er 2 stelringen op (voor)
ymegehus.jpg

Die draai je tegen elkaar in zodat hij op de zelfde hoogte blijft, maar achter (zie vorige post) zit er slechts 1 op ;) Daar gaat het mij dus om..

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Haha ja heb ooit alle seizoenen al eens gezien (toen ze net uit waren), maar eens weer begonnen blijft het verslavend :)

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan