Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Nou ik kijk ze nu via Netflix (PS3) Maar mijn broer heeft ze dacht ik allemaal op DVD (Ik meen 2 afleveringen op 1 DVD, seizoen 1 heeft iets van: 22 afleveringen, 2: 22, 3:12, en 4 iets van 18?)

ertromp

Forumguru
Waar blijven die foto's Dirk van de achter poot. Of heb je nu soms je vriendin in de boeien geslagen :D Weer wat inspiratie opgedaan door die DVD die je zit te kijken? Ja ja Prison Break :D

dirkkroneman

Forumguru
Hahaha ja zoiets :tongue:
Hierbij foto's vd voorste en achterste poot. Snapt u het nu @ertromp?:tongue:
7ypyvyjy.jpg

7amupyme.jpg

Het gaat mij dus om het zwarte onderdeel, wat de stelschroef is voor de achterste veer. Of deze nog vast te zetten is (de voorste zijn 2 schroeven die je tegen elkaar in draait)..

dirkkroneman

Forumguru
Nou hierbij dan het praatje en een plaatje :tongue:
Gisteren begonnen met de boel los halen, we hadden net de wielen eraf en kwamen er toen achter dat de veerpoot met een grote (!) veeltand bout vast zat... Dus eerst naar de bouwmarkt geweest om een goede bit te vinden, maar dat was nog niet zo simpel (12 tand grootte 14). Uiteindelijk bij de Brezan en daar hadden ze alles behalve nummertje 14 op voorraad. Hij had er wel 1 in een set, maar om nou €50,- voor een setje te betalen waar ik voor de rest nooit meer wat mee doe.. Gekeken of een torx ook paste qua grootte en dus maar een torx 60 gehaald. En die paste gelukkig ook.

Dus na een flink oponthoud konden we eindelijk beginnen, eerst geprobeerd om alleen de veerpoot los te halen maar dit lukte niet. Toch maar de aandrijfas, stuurstang en draagarm los gehaald. Toen ging het een stuk makkelijker :)
Achter ging ook vrij simpel maar er waren bouten bij die echt knettertje vast zaten (terwijl ik ze die week ervoor al meerdere keren ingespoten had met WD 40).

Het resultaat mag er zijn! Het is wel wat moeilijk te zien vind ik zelf, zo nog met de winterballonnen eronder. Ik heb de verlaging niet gemeten. Achter is hij maximaal omlaag (stelpotje zit er nog wel tussen) en voor kan hij nog ongeveer een cm lager. Ik ben er zeer content mee :D

Voor:
8ajasepa.jpg

zanu4y6u.jpg

a8e6egeq.jpg

Na:
du9e6u6u.jpg

gegupaby.jpg

u7y2ahar.jpg

ertromp

Forumguru
Duidelijk verschil Dirk! Goed gedaan! Toch wel laten uitlijnen. En inderdaad aan de voorkant wil het bij de ene O2 wel lukken om zonder de aandrijfas los te halen de veerpoot eruit te halen en bij een ander weer niet. Knap resultaat :thumbsup:

Ziet er erg netjes uit Dirk. Achter staat je wiel net zoals als bij mijn O1 netjes in de kast, voor zou die van mij nog wel iets mogen zakken als ik zo naar jou wagen kijk.
Volgens de vorige eigenaar zou de mijne ook verlaagd zijn d.m.v. een schroefset, waardoor dit makkelijk zou moeten kunnen dus. Heb er echter niet in verdiept verder nog, als dit wel zo is hoe kan ik dit dan herkennen?

Bovenaan Onderaan