Octavia viel plotseling uit bij een stoplicht en kon niet meer opstarten.

EdK

Forumguru
Is er niet wat te huur ?
Heb je in iedergeval bij pech weer vervangend
Ja misschien dure oplossing maar in iedergeval hoef je niet je vakantie te annuleren

toppiedus

Nieuw lid
ik heb een soortgelijk iets gehad
geen enkele waarschuwing en auto stopte voor een kruising , deed niets meer.

wat bleek nieuwe batterij in de keyless sleutel daarmee opgelost
nooit een batterij waarschuwing gehad.
sindsdien altijd een batterijtje in de auto liggen

Japanese Power

Donateur
Probleem van huren in deze periode @EdK is dat er niet zoveel meer te huur is. En masse zijn er voor de zomervakanties ICE’s gehuurd door EV rijders met range anxiety. En de prijzen (excl. brandstof) schieten ook door het plafond.

EdK

Forumguru
in deze periode @EdK is dat er niet zoveel meer te huur is.
Weet ik, lees ook de kranten !
Maar niet geschoten is mis geschoten, is net als met vakantie gaan en niets boeken en toch elke dag toch wat vinden..
De big boys zullen nee verhuren ( verbastering van verkopen) maar er zijn ook kleintjes en de dealer Broekhuis als ik daar me dure onderhoud laat doen dan krijg ik ook een wagen(tje) mee die zij ook huren ( van hun eigen verhuur toko) maar misschien dat je op die manier wat kunt regelen.
Ja misschien zal je creatief moeten wezen, maar als je niets probeert dan kun je maar beter meteen je vakantie annuleren

• Leuk
Waarderingen: Tees

eriktv

Forumguru
Check even je ANWB-polis, ik heb bijv. vervangend vervoer+pechhulp in het buitenland en binnen NL alleen pechhulp. Of eerst natuurlijk nog je Skoda mobiliteitsgarantie: als ze je auto niet kunnen repareren moeten ze je (mits auto netjes dealeronderhouden is) vervangend vervoer leveren. Succes!
Vandaar ook mijn suggestie (quote) om eerst even te checken of er geen optie is voor gratis vervangend vervoer. Dit is nu precies waarvoor je mobiliteitsgarantie hebt en/of ANWB?

Fmoon

Forumguru
Bij mij is het zo dat als de auto 2 dagen voor vertrek niet gemaakt kan worden dat je gewoon vervangend vervoer krijgt. Ikzelf heb ook vervangend vervoer in NL, dus toen mijn thermostaat huis kapot was 14 dagen voor vertrek en ik geen garage kon vinden dan zou ik meteen vervangend vervoer krijgen ook aansluitend op voor de vakantie (Interpolis). Gelukkig is de mijne nog optijd gemaakt want dat is toch het fijnst.

Succes met het probleem, ik zou zo niet weten wat het zou kunnen zijn.

CharlesTucker

Forumguru
Het slechte nieuws is dat de Skoda mobiliteitsgarantie vervangend vervoer biedt voor maximaal 3 dagen, heb je dus weinig aan voor een vakantie. Eigenlijk een misleidende term dus, het is meer een thuiskomgarantie dan een mobiliteitsgarantie, maar daar heb je weinig aan. Voor wat betreft de ANWB had je zelf al gevonden dat je daar in dit geval niets aan hebt, helaas.

Wel enorm balen, dit soort dingen, ik heb het zelf een paar jaar geleden ook bij de hand gehad. Dit speelde overigens 2 dagen voor het vertrek. De dealer had wel tijd gemaakt voor een diagnose, maar daaruit bleek dat reparatie niet dezelfde dag mogelijk was. De dealer heeft me toen geholpen door voor een redelijke prijs een goede auto te huren, op hun naam, wat belastingtechnisch wel weer gunstig bleek te zijn (ik had wel wat uit te leggen bij de grens tussen Hongarije en Slovenie trouwens, waar de douane het papierwerk niet helemaal leek te vertrouwen). Ook was het winter, en de huurauto bleek op zomerbanden te staan, ook dat hebben ze een uurtje voor m'n vertrek nog opgelost, ik weet niet precies hoe, maar volgens mij hebben ze passende velgen met winterbanden van een auto afgeschroefd die ze nog hadden staan. Wel fijn, een dealer die met je meedenkt. Alles bij elkaar was het toch best duur, maar de vakantie was wel gered. Soms zit het helaas tegen met autorijden,

Ander gek idee, kun je niet (via je dealer) een geschikte occasion kopen, met een soort terugkoopgarantie? Dan heb je iets betrouwbaarders dan een onbekende auto van 1500 euro.

Update vandaag: net met de garage gesproken en ze hebben een oplossingsrichting aangeboden. Computer geeft inderdaad geen storing aan, alle sensoren lijken goed te werken en brandstofpomp krijgt diesel. Dan is het extra lastig te zoeken.

Deze monteur is 85% zeker dat het probleem is dat verstuivers mogelijk verstopt zijn. Ik heb dus geen garantie maar de verdere uitleg klinkt best logisch. De plotselinge verstopping zorgt ervoor dat diesel met onderdruk gaat terug naar de tank, dat kan ’slurpend’ geluid verklaren. Bovendien verstopte verstuiver zorgt dat er genoeg druk is in de motor waardoor geen sensoren alarm slaan.

4 verstuivers vervangen met allerlei platen en materiaal daaromheen kost 1750. Omdat wanhoop bij ons groot is heb ik akkoord gegeven. ALs het lukt onderdelen snel te krijgen dan kan auto al as vrijdag klaar zijn. Nu hopen dat dit het probleem is en dat het hiermee inderdaad opgelost is zodat we kunnen vertrekken. Ik hou jullie op de hoogte

Laatst bewerkt:
Als dit echt een probleem blijkt te zijn, Is dit iets wat ik met Skoda straks kan bespreken en eventueel dit bedrag daar kan vorderen onder de garantie?

ik vind het redelijk te verwachten dat auto iets ouder dan 3 jaar en met 75k op de teller dit soort problemen niet zou moeten hebben. Of zie ik het verkeerd? Wat is jullie inschatting? Is dit iets wat ik met succes bij Skoda kan aankaarten

weet iemand wat veroorzaakt verstopping bij een verstuiver?

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Zou goed kunnen dat t de verstuivers, is de hogedrukpomp ook gecheckt? Verstuivers horen inderdaad veel langer mee te gaan dan dat. Maar coulance wordt bij Pon (of een andere dealer) sowieso al moeilijk, en als je m daar niet ter diagnose en reparatie aanbiedt nog veel moeilijker. Maar je kan het altijd proberen.

hemi24

Forumguru
Ben wel benieuwd waar de ‘vervuiling’ die de verstopping veroorzaakt dan vandaan komt!
Volgens mij is er dan ná het filter iets stuk…

Rosinfield

† In Memoriam
Auto is van 2018, dus garantie is al lang verlopen (tenzij verlengde garantie wellicht). Geldt overigens ook alleen wanneer het onderhoud bij de dealer heeft plaatsgevonden

ertromp

Forumguru
Waarom geen ultrasoon reiniging van de verstuivers eerst voordat maar (lukraak) tot vervanging overgegaan wordt :sterretjes: . Zoveel km's zijn er niet gereden en er staan geen foutmeldingen blijkbaar in. Welke diesel tank je?

Frup

Forumguru
Dat had ik wel begrepen :D
Alleen de logica ontgaat me dat garantie alléén geldt bij dealer-onderhoud. Terwijl sommige onderdelen helemaal niets met dat onderhoud te maken hebben. Dus een dealer voegt daar niets aan toe. Zal wel een PONnetje zijn, om geen garantie te hoeven verlenen.

Tees

Donateur
En die voorwaarde heeft al geen gehouden voor de rechter. Zolang onderhoud conform voorschrift door een kundig bedrijf uitgevoerd is, geldt de garantie. Maar dit ging over coulance, geen garantie.

Korte update vandaag. vanmiddag garage gesproken: monteur was de hele dag bezig en het is niet gelukt om auto te starten ook al hebben ze verstuivers, sensoren en platen verwisseld. Dus 1750 ga ik straks voor niets betalen. Mogelijk nog meer omdat ze nog second opinion gaan invliegen. Monteur heeft ook geen idee hoe verder. Hij gaat nog iemand vragen om as maandag te kijken en dan hoor ik wat ze zeggen. Ik zie het niet zitten om steeds onderdelen te vervangen in hoop dat ze de storing veroorzaken. Geen enkel vooruitzicht wat dan wel, ik ben erg verdrietig en die heb ik nooit eerder gehad met een auto. Niet alleen dat we komende weken zeer waarschijnlijk nergens kunnen maar we weten ook niet hoe we deze situatie moeten oplossen.

Bovenaan Onderaan