Het slechte nieuws is dat de Skoda mobiliteitsgarantie vervangend vervoer biedt voor maximaal 3 dagen, heb je dus weinig aan voor een vakantie. Eigenlijk een misleidende term dus, het is meer een thuiskomgarantie dan een mobiliteitsgarantie, maar daar heb je weinig aan. Voor wat betreft de ANWB had je zelf al gevonden dat je daar in dit geval niets aan hebt, helaas.
Wel enorm balen, dit soort dingen, ik heb het zelf een paar jaar geleden ook bij de hand gehad. Dit speelde overigens 2 dagen voor het vertrek. De dealer had wel tijd gemaakt voor een diagnose, maar daaruit bleek dat reparatie niet dezelfde dag mogelijk was. De dealer heeft me toen geholpen door voor een redelijke prijs een goede auto te huren, op hun naam, wat belastingtechnisch wel weer gunstig bleek te zijn (ik had wel wat uit te leggen bij de grens tussen Hongarije en Slovenie trouwens, waar de douane het papierwerk niet helemaal leek te vertrouwen). Ook was het winter, en de huurauto bleek op zomerbanden te staan, ook dat hebben ze een uurtje voor m'n vertrek nog opgelost, ik weet niet precies hoe, maar volgens mij hebben ze passende velgen met winterbanden van een auto afgeschroefd die ze nog hadden staan. Wel fijn, een dealer die met je meedenkt. Alles bij elkaar was het toch best duur, maar de vakantie was wel gered. Soms zit het helaas tegen met autorijden,
Ander gek idee, kun je niet (via je dealer) een geschikte occasion kopen, met een soort terugkoopgarantie? Dan heb je iets betrouwbaarders dan een onbekende auto van 1500 euro.