Oeps.... Hulpvering gemonteerd, toch maar andere velgen?

andrehj

Forumguru
@arjahoekstra:
Heb net besloten dat ik deze set ook ga kopen. Dan kan ik die mooi gelijk monteren met de trekhaak, dan ligt alles achterin toch los. Maar waar heb jij die voor 200 euro gekocht? Voor die prijs kan ik em niet vinden. Ik vind sowieso trouwens weinig webwinkels die deze set verkopen.
 

Tonno

Actief lid
Staat zeker mooi, die Audi wielen ! Wat doe je met de oude 16" ? Ik wil juist een slagje kleiner met meer band voor het comfort.
 

RogerS

Forumguru
Ik heb sinds vorige week ook hulpveren van MAD laten monteren ([FONT=&amp]HV-199515). De belangrijkste reden voor mij is dat als wij met de caravan op stap gaan, de auto achter minder deint.. Ik heb nog niet met de caravan gereden maar ik merk al duidelijk het verschil als ik over drempels rijd. De auto slaat veel minder ver door. Het verschil was nog beter merkbaar toen ik afgelopen zaterdag met een, tot het dak, gevulde achterbak over een paar drempels reed. Kortom ik ben tevreden en vind het de 175 euro, dat het mij gekost heeft, waard.[/FONT]
 

nomad

Senior Member
Ik ben ook op zoek naar een mogelijkheid om de achterkant wat hoger te krijgen, want met volle belading en een drager voor 3 fietsen sleept de kont bijna over straat. Nu zijn er 2 oplossingen. Hulpveren of niveauregeling. Voor de hulpveren ben ik een beetje bang dat de achterkant te ver omhoog komt als ie leeg is. Ik rij 95% van de tijd leeg rond. Zie ze wel eens rijden, maar vind het geen gezicht. Niveauregeling is wat meer in te stellen, maar ook duurder.

Wie heeft er goede ervaringen met dealers die beide al eens ingebouwd hebben (voor een normale prijs en geen 500 euro zoals de dealer hier om de hoek aanbood). Liefst een beetje zuiden van het land, maar een cirkle van 100 km rond Eindhoven is ook goed.
 

MarcoO2

Forumguru
Da's in ieder geval een betaalbare optie!

Overigens moest ik wel lachen om de volgende vraag (en vooral het antwoord) uit de FAQ:

V: Als het inderdaad zo nuttig is, waarom wordt het dan niet standaard op auto's gemonteerd?
A:
Het is algemeen bekend dat individuën een bijzonder idee direct kunnen benutten, maar dat de maatschappij
er in het algemeen meer tijd, soms te veel tijd, voor nodig heeft. Omdat wij niemand tegen de haren willen strijken
geven wij slechts het volgende voorbeeld: de uitvinder van de Air Bag stierf zonder de bevrediging zijn eigen uitvinding
gemonteerd te hebben gezien op een auto.
 

mikehotel

Actief lid
Ik heb dat Gopren ooit eens toegepast toen het in 1996 net op de markt was onder mijn toenmalige auto. Ik vond de werking niet overtuigend en eigenlijk "zonde geld"
 

nomad

Senior Member
Mijn nekharen gaan al recht overeind staan van vepreda / vp lease. Is dus niet wat ik zoek.
 

mikehotel

Actief lid
@deusjevo:
Ik heb het destijds onder een Seat Ibiza laten monteren omdat deze nogal slappe veren had. Met Gopren zou het overhellen in bochten een stuk verminderd moeten worden. Dat viel dus tegen, aangezien door de blokken alleen een deel van de veer werd gefixeerd, maar niets aan de veerkarakteristiek verandert van het "vrije" deel en bleef nagenoeg net zo slap. Hulpveren of dat MAD luchtbalgsysteem past wel de veerkarakteristiek aan (maakt het steviger).
Gopren lijkt te mooi om waar te zijn en dat was het in mijn beleving ook.
 

Snor

Lid
Caravan_superb.jpg

Ik gebruik MAD hulpveren (balg). Beetje lucht er in en klaar is Kees. In de kofferbak ligt een buitenboordmotor + boot en toebehoren (150 Kg). Geen centje pijn en prima rijgedrag. (caravan 1300 kg). O ja, en de Superb is een 1.6Tdi met ABT chip.
 

reeseend

Forumguru
@Nomad, Voor mijn Octavia RS heb ik nu ook 2 hulpveren besteld. Wel aangegeven dat het voor een RS is en dan worden ze iets ingekort. Hopelijk heb ik ze deze week binnen en dan van het weekend onder de auto plaatsen. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen. Het zijn trouwens veren die bij Carsupport vandaan komen.
 

oboly

Lid
Hoeveel bar pompen jullie in de rode MAD balg (NR-197086) met jullie volle belading?
Ik zie dat hij tot max 2,5 bar gaat en vroeg me af of dat niet wat aan de lage kant is voor als je je auto maximaal belaadt. De versie van de balg voor busjes (zwarte balg) gaat namelijk tot 7 bar. Ik heb zelf een tandemasser die ik belaadt tot 1800 kilo. In de auto doe ik ook nog eens 350 kilo en ben dus echt zwaar beladen. Zouden deze lucht-hulp veren ook gechikt voor mij zijn?
 

andrehj

Forumguru
Ik doe er nooit meer dan 2.5 bar in. Meestal (volle kofferbak en 60 kg kogeldruk) zet ik ze op zo'n 1.5 a 2 bar. Dan staat de auto mooi horizontaal. Leeg zet ik ze rond de 0.5 bar.
 

Pedaalemmer

Actief lid
Ik zou er mooie kunststof randen laten plaatsen en er een soort van allroad van maken :D Is eigenlijk ook een model wat beter past bij jou dagelijks gebruik.
 
Bovenaan Onderaan