Olie lekkage motor

Da's kl..... Ze hebben datgene dat ze zelf hebben stuk gemaakt toch niet doorberekend? Blijft ...... een heftige reparatie-nota. Blijf je nog wel Škoda rijden ? :greedy:
 

rocket

Senior Member
Ja, dat hebben ze door berekend omdat ze er niks aan konden doen. Ja ik blijf wel skoda rijder maar zoek wel andere garage, weet iemand een goeie in regio Den Haag
 

Cordoba

Forumguru
mmm....:pieker: Eerst de scheur in de carterpan, en nu lekkend distributiedeksel? Ik vraag me wel af, wat er met het laatste wordt bedoeld: pakking van kleppendeksel, of wat anders? De kap over de distributieriem is meestal niet meer dan een losse kap om de riem ter bescherming van de riem en handjes onder de motorkap. In geval van een ketting komt het wel voor dat die onder een deksel met pakking zit, omdat ketting soms deels door de olie loopt.

Geen idee, wie wat waar, maar ik ben ervan overtuigd, dat het materiaal ergens grof is mishandeld. (beide incidenten kort na elkaar, op dezelfde auto dat kan geen toeval meer zijn).
(ik kan niet beoordelen of dit bij de garage, de eigenaar of eventueel vorige eigenaar of zijn garage is gebeurd)
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou ze mogen wel een flinke compensatie doen.. Ik had echt geen onderdelen betaald die een garage kapot maakt! Ja sorry meneer, maar wij hebben bij het vervangen van de koppakking de kop laten vallen.. Moet een hele nieuwe kop op......
 

rocket

Senior Member
mmm....:pieker: Eerst de scheur in de carterpan, en nu lekkend distributiedeksel? Ik vraag me wel af, wat er met het laatste wordt bedoeld: pakking van kleppendeksel, of wat anders? De kap over de distributieriem is meestal niet meer dan een losse kap om de riem ter bescherming van de riem en handjes onder de motorkap. In geval van een ketting komt het wel voor dat die onder een deksel met pakking zit, omdat ketting soms deels door de olie loopt.

Geen idee, wie wat waar, maar ik ben ervan overtuigd, dat het materiaal ergens grof is mishandeld. (beide incidenten kort na elkaar, op dezelfde auto dat kan geen toeval meer zijn).
(ik kan niet beoordelen of dit bij de garage, de eigenaar of eventueel vorige eigenaar of zijn garage is gebeurd)
???????? Begrijp hier niks van.
 

Desperado

Forumguru
Het kan gebeuren dat er iets kapot gaat waar ze niks aan kunnen doen. Als ze er nou ook netjes bij vertellen wat het is wordt iedereen er weer wijzer van. Vervangen ze misschien gelijk de hele distributie ook mee? De boel ligt toch los en het komt dan ook nog overeen met de kosten.
 

turboturbo

Forumguru
Wat je ervan begrijpen moet, is dat men vreemde reparaties opgeeft! Een distributieklep heeft geen pakking, en als je als monteur iets stuk maakt, heeft de garage pech en niet de klant! :pieker:

Edit: zie reacties hieronder, is idd een beetje kort door de bocht....:shutup:
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Beetje kort door de bocht. Ik heb zelf in genoeg garages gewerkt om te weten dat het zo dus alleen werkt als er door een domme fout iets kapot gaat. Bij vervangen van de remmen bijvoorbeeld kan het gebeuren dat een nippel afbreekt. Is de garage dan verantwoordelijk?
 

Desperado

Forumguru
Even gejat uit een ander topic
tijdje geleden heb ik rechtsvoor het wiellager laten vervangen, nu heb ik sinds kort dat soms rechtsvoor de rem een beetje aanliep (soms niet erg maar beetje)vandaag de auto weg gebracht voor apk en dit probleempje, nu blijkt volgens de garage het lager niet juist gemonteerd, "alles zou iets te ver naar buiten komen" en er zat ruimte tussen ik meen de remschijf en iets anders, dit zou ook het aanlopen van de rem verklaren. kan iemand me uitleggen of dit kan, lager SKF was compleet met naaf en met speciaal gereedschap gemonteerd is me verteld. aan de auto heb ik niets vreemds gemerkt wbt rijgedrag en lager heef al zeker 8000 km gelopen. iemand een verklaring? auto staat nu bij de garage die het lager heeft gemonteerd.
Hier is duidelijk dat de fout bij de garage ligt.
Dat is in het geval van rocket niet te zeggen. Dus voordat deze garage tot de grond toe wordt afgebrand lijkt het mij beter om eerst alle feiten te weten.
 

Ronnie

Forumguru
Ik kan me zo ongeveer voorstellen wat er gebeurd is: Misschien een klein betonnen (of zoiets) paaltje geraakt, net op de rand van het carter aan de distributiezijde, gevolg: een scheurtje in de carterpan en een vervorming van het distributiedeksel. (1.2 TDI heeft een ketting). Bij de demontage van het deksel is het vervormde deel uit z'n positie gehaald(spanning van de montagebouten) en waarschijnlijk afgebroken. De kosten zullen dan voor het nieuwe distributiedeksel zijn......
(Ik zeg niet dat het zo is maar het is een plausibel scenario)
Volgens ETKA kost een nieuw distr. deksel € 447,44, dit klopt dus aardig.
 

Cordoba

Forumguru
@Desperado : dat is ook wat ik probeer duidelijk te maken in het laatste deel van post #25. Beide 'schades' zijn niet normaal, en wel kort na elkaar, maar ik weet veel te weinig om ook maar te denken waar de fout ligt. Iemand kan bijvoorbeeld de auto geleend hebben, en bijvoorbeeld een bussluis of iets dergelijks geraakt hebben, en gedacht dat er geen schade was, en ook niets gezegd aan de TS, maar ook in de garage kan iets raars gebeurd zijn, bijvoorbeeld een assteun niet goed weggehaald bij het laten zakken van de brug, waarbij de assteun bijvoorbeeld eerst de carterpan heeft geraakt en vervolgens weggeschoten richting distributiekap). Beide voorbeelden zijn volkomen willekeurig gekozen, maar zijn om duidelijk te maken dat ik echt niet kan bepalen waar de schuld ligt.


Edit: ik zie dat Ronnie ondertussen een vergelijkbaar scenario als mogelijkheid heeft genoemd.
 

rocket

Senior Member
@Desperado : dat is ook wat ik probeer duidelijk te maken in het laatste deel van post #25. Beide 'schades' zijn niet normaal, en wel kort na elkaar, maar ik weet veel te weinig om ook maar te denken waar de fout ligt. Iemand kan bijvoorbeeld de auto geleend hebben, en bijvoorbeeld een bussluis of iets dergelijks geraakt hebben, en gedacht dat er geen schade was, en ook niets gezegd aan de TS, maar ook in de garage kan iets raars gebeurd zijn, bijvoorbeeld een assteun niet goed weggehaald bij het laten zakken van de brug, waarbij de assteun bijvoorbeeld eerst de carterpan heeft geraakt en vervolgens weggeschoten richting distributiekap). Beide voorbeelden zijn volkomen willekeurig gekozen, maar zijn om duidelijk te maken dat ik echt niet kan bepalen waar de schuld ligt.


Edit: ik zie dat Ronnie ondertussen een vergelijkbaar scenario als mogelijkheid heeft genoemd.
De carter pan heb ik stuk gemaakt iets geraakt de garage heb tijdens demontage carter de pakking stuk gemaakt a 500€ , en een green line heeft toch een distributie riem en geen ketting.
 

Desperado

Forumguru
Dan zou ik toch eens navragen waar die 500 euro op gebaseerd is, alleen een pakking zal vast niet zoveel kosten.
Ik neem dan aan dat er meer kapot is/vervangen wordt.
 

EdK

Forumguru
een pakking van 500 eurie ?
Is dit een speciale pakking ofzo dat die zo duur moet zijn ?
Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik toch een gedegen uitleg van de dealer zou willen hebben om in te kunnen schatten of die me nept of dat het een eerlijk verhaal en dus prijs is...
 
Bovenaan Onderaan