Olie lekkage motor

Ronnie

Forumguru
Zoals al eerder geschreven: de 1.2TDI heeft een ketting. (deze zit dus binnenin het deksel, in de motor)

rocket

Senior Member
Zoals al eerder geschreven: de 1.2TDI heeft een ketting. (deze zit dus binnenin het deksel, in de motor)

Waarom staat er in het onderhoudsboekje dan, distributie riem vervangen bij 210000km. en bij de prijslijst op internet bij skoda.nl distributie vervangen 469 € .

Laatst bewerkt:
1.2 TDI heeft een riem. Die moet idd bij 210.000 vervangen worden. Plaatje van Ronnie is de 1.2, 3 cylinder benzine motor met 44 of 51kW. Die heeft idd een ketting

Laatst bewerkt:

Ronnie

Forumguru
Heb je dan een motorcode voor me? In zowel ETKA als Elsawin kan ik geen 1.2 TDI vinden, wel een 1.4 TDI......

Ronnie

Forumguru
Aha, verklaart een boel, was even op het verkeerde been gezet.... Het betreft een motor van modeljaar 2011, (vanaf augustus geproduceerde auto's hebben het daaropvolgende modeljaar), deze motor is dus sinds 2011 ingebouwd.
Betreft inderdaad een tandriem gestuurde distributie. De driedelige afdekkap hiervan kost bij elkaar zo'n € 80,-.
Is dus wel iets anders.

rocket

Senior Member
Nee, ze hebben er geen nieuwe distributie opgezet, en heb ook even duidelijk gemaakt aan Autobedrijf Hamers dat dit de laatste keer was . De gang van zaken beviel me niet, het enige wat ik heb gekregen is een leen auto gratis en een grote rekening , dus echt een dealer (stealer).

Edwin

rocket

Senior Member
Hier de factuur de factuur van de olie, die moest ik apart betalen die was 110€ .

Bijlagen

• schade carter.pdf
    756 KB · Weergaven: 37

EdK

Forumguru
Nee @Joske kijk nu eens naar de achternaam van de monteur.....

Enne als ik dan een keering zie staan van 3 eurie nog wat en kit van 17 eurie en dan evengoed nog kleinmateriaal 11eurie tsja dan vraag ik me af wat het kleine materiaal mag wezen.

En omschrijvingen van het materiaal.... Triest erg triest dat dit niet even duidelijker word vermeld...
Doet natuurlijk niets aan de prijs af.
En als je denkt dat je dan de gehele rekening hebt gehad en er komt nog 110 eurie appart bij aan olie....... Ja jammer maar dan ben je bij mij als dealer niet erg geloofwaardig meer met secuur bezig zijn.

Die olie had hij kwa euries kunnen vergeten, moet jeje rekening maar serieuzer opmaken

Desperado

Forumguru
Ik had deze garage het voordeel van de twijfel gegeven, maar met zo'n beknopte factuur voor zo'n groot bedrag en dan ook nog de onderdelen in het Duits erop. Nee, dan ga je vies de mist in en zou je mij als klant niet terug zien.
Misschien moet ik er maar gaan werken op de receptie. Ik heb altijd geleerd dat een factuur veel tekst moet hebben omdat klanten dom zijn anders niet begrijpen waar het over gaat.

rocket

Senior Member
Heb de verzekering hier over gebeld, moest hem gewoon mailen en hun gingen het wel uitzoeken . Betaald heb ik nog niet acht gewoon de verzekering af.

Edwin

Bovenaan Onderaan