CDK
Forumguru
Nou @dirkkroneman, ik ben het hartgrondig met je ONeens!
Haha het gaat hier dan ook niet over mijn auto he
Perfect normaal bij een motor die nog niet ingelopen is.
Met amper 500km op de teller zou ik toch niet zomaar "vlot naar 140 in vier" gaan. Dat baart me meer zorgen dan die 115°.
overigens: 25 jaar geleden p, met minerale olie liepen de temperaturen veel hoger op. 140° was niet abnormaal. Toevoeging van PTFE liet dat spectaculair zakken.
Ehh 1. Het was een grapje, 2. Ik een leaserijder? Neeeee nee nee nee nee..Hoe zouden lease rijders toch aan zo'n slechte naam komen?
Hoe zouden lease rijders toch aan zo'n slechte naam komen?
(niet inrijden, vervolgens alle fora vullen met klachten over het betreffende merk, koop nooit een 2e hands leasebak, planken op de linker baan etc.) Ik heb als particulier (iedere 4/5 jaar nieuwe auto sinds 1969) nog nooit lid hoeven worden van een Wegenwacht of mij moeten laten afslepen met een defect. Nauwelijks olieverbruik,
maximaal 0,5 L tussen de beurten (iedere 30.000 km) in. Ook met recente TSI + DSG probleemloos gereden.....
Dat is toch perfect normaal? Daarvoor dient de koelwater thermostaat, soms geholpen door een ventilator.Ik heb nog eens een Peug206 gereden. Dat wijzertje stond altijd precies even hoog, zomer en winter. Vond ik altijd vreemd. Dus niet echt de juiste waarde aangeven, maar meer zo van 'maak je maar geen zorgen'.