CDK
Forumguru
Een TSI is niet per definitie anders als een TFSI @Spierings, dat was wat @ertromp op ludieke wijze probeerde duidelijk te maken.
Vind het veel geld voor alleen de olie schraapveren.. Vind op de site van Hartog een mooi stukje over de olieschraapveren staan.Ik kwam net deze garage nog tegen, zij zeggen ook het olieverbruik van een 1.8/2.0 TSI op te kunnen lossen, maar vervangen alleen maar de zuigerveren door een zelf ontwikkeld type. De zuigers worden dus niet veranderd. Wat denken jullie daarvan?
De originele schraapveren hadden een hoogte van 1,5mm, de Audi vervanger is 2mm hoog, bij deze upgrade en het minimale verschil in de diameter van de boringen vragen wij ons af of deze upgrade wel zinvol is, het zal iets langer duren, maar wij geloven dat de kans op olieverbruik na een aantal jaren weer aanzienlijk is. Er zijn ook bedrijven die de originele schraapveer laten ruimen bij een bedrijf met draaimachine en de originele nieuwe zuigerveren gebruiken. Dit is dezelfde halfslachtige oplossing met als verschil dat je alsnog half versleten zuigers terug krijgt.
Onze custom-zuiger heeft een olieschraapveerhoogte van 3mm, een verdubbeling, en bovendien geen boringen maar een wafelstructuur, de oppervlakte voor afvoer en de openingen zijn vele malen groter, een factor 10 ongeveer. De kans op verstopping is zeer klein, beter wordt het niet. Zie deze foto voor een verschil originele upgrade en onze custom zuiger en u bent hier van overtuigd:
Bijkomend voordeel is dat we praten over een op maat gemaakte gesmede zuiger, die tot 100pk per cilinder kan verwerken (gesmede zuigers zijn sterker (en duurder).
Bovendien werken wij met zeer veel ervaring en alle originele Audi gereedschappen om de klus zo goed en efficient als mogelijk te klaren.
Let goed op voor andere aanbieders: Er zijn bedrijven die zelfs alleen de zuigerveren voor het oude 1,5mm type vervangen, niet eens het nieuwe type. U kunt bedenken dat dit symptoombestrijding is en geen permanente oplossing. Het werkt wel even, maar niet lang. Een motor die ouder wordt gaat steeds meer vervuilen dus het moment van verstoppen komt steeds sneller.
Ik heb hiervoor niet gekozen. Als je ziet wat Hartog nog meer vervangt is huj zeker goedkoper.Ik kwam net deze garage nog tegen, zij zeggen ook het olieverbruik van een 1.8/2.0 TSI op te kunnen lossen, maar vervangen alleen maar de zuigerveren door een zelf ontwikkeld type. De zuigers worden dus niet veranderd. Wat denken jullie daarvan?