Olieverbruik en reparatie

Schippersss

Forumguru
Bedoel daar mee te zeggen als je onderdelen gaat zoeken, dan kom je al een heel eind op het net met de motorcode.

Het aanzicht is bij de collega Passat rijder het zelfde gebleven door plastic afdekkap/luchtfilter huis te vervangen voor de tsi kap met los filter.
 

Schippersss

Forumguru
Nope, wat @Spierings zegt klopt. Toen Volkswagen de term 'tfsi' nog gebruikte, was dat de voorloper op de tsi. De tsi is een verbeterde versie in de ogen van vag. We weten allemaal waar dat toe geleid heeft(ketting, olie verbruik). vag wilde toch een mark verkopende dingetje hebben zoals bij de de dsg - s tronic, vandaar is er nu tfsi voor Audi en tsi voor de rest van het gamma van vag.
 

jonbongoofy

Forumguru
En nu weer helemaal actueel door Radar. Klinkt als die zaak voor audi rijders gaat slagen dat er voor Skoda ook wel een zaak gestart kan worden. En bij PON wederom niemand aanwezig die aan kan schuiven
 

andrehj

Forumguru
Ik kwam net deze garage nog tegen, zij zeggen ook het olieverbruik van een 1.8/2.0 TSI op te kunnen lossen, maar vervangen alleen maar de zuigerveren door een zelf ontwikkeld type. De zuigers worden dus niet veranderd. Wat denken jullie daarvan?
 

Spierings

Forumguru
Ik kwam net deze garage nog tegen, zij zeggen ook het olieverbruik van een 1.8/2.0 TSI op te kunnen lossen, maar vervangen alleen maar de zuigerveren door een zelf ontwikkeld type. De zuigers worden dus niet veranderd. Wat denken jullie daarvan?
Vind het veel geld voor alleen de olie schraapveren.. Vind op de site van Hartog een mooi stukje over de olieschraapveren staan.

Daar wordt voor minder geld andere zuigers gemonteerd en ook meteen ook de ketting en zo vervangen + krijg je een gratis huurauto..

Autobedrijf VS tuning/revisiebedrijf..
Zit denk ik wel een groot verschil in ontwikkeling.

De originele schraapveren hadden een hoogte van 1,5mm, de Audi vervanger is 2mm hoog, bij deze upgrade en het minimale verschil in de diameter van de boringen vragen wij ons af of deze upgrade wel zinvol is, het zal iets langer duren, maar wij geloven dat de kans op olieverbruik na een aantal jaren weer aanzienlijk is. Er zijn ook bedrijven die de originele schraapveer laten ruimen bij een bedrijf met draaimachine en de originele nieuwe zuigerveren gebruiken. Dit is dezelfde halfslachtige oplossing met als verschil dat je alsnog half versleten zuigers terug krijgt.

Onze custom-zuiger heeft een olieschraapveerhoogte van 3mm, een verdubbeling, en bovendien geen boringen maar een wafelstructuur, de oppervlakte voor afvoer en de openingen zijn vele malen groter, een factor 10 ongeveer. De kans op verstopping is zeer klein, beter wordt het niet. Zie deze foto voor een verschil originele upgrade en onze custom zuiger en u bent hier van overtuigd:

image_3.jpg


Bijkomend voordeel is dat we praten over een op maat gemaakte gesmede zuiger, die tot 100pk per cilinder kan verwerken (gesmede zuigers zijn sterker (en duurder).

Bovendien werken wij met zeer veel ervaring en alle originele Audi gereedschappen om de klus zo goed en efficient als mogelijk te klaren.

Let goed op voor andere aanbieders: Er zijn bedrijven die zelfs alleen de zuigerveren voor het oude 1,5mm type vervangen, niet eens het nieuwe type. U kunt bedenken dat dit symptoombestrijding is en geen permanente oplossing. Het werkt wel even, maar niet lang. Een motor die ouder wordt gaat steeds meer vervuilen dus het moment van verstoppen komt steeds sneller.
 
Laatst bewerkt:

RogerS

Forumguru
Ik kwam net deze garage nog tegen, zij zeggen ook het olieverbruik van een 1.8/2.0 TSI op te kunnen lossen, maar vervangen alleen maar de zuigerveren door een zelf ontwikkeld type. De zuigers worden dus niet veranderd. Wat denken jullie daarvan?
Ik heb hiervoor niet gekozen. Als je ziet wat Hartog nog meer vervangt is huj zeker goedkoper.
 
Bovenaan Onderaan