Onderhoud / Uitvoering

NielsW

Lid
Is er al een reactie van PON?
Mijn dealer blijft stug volhouden dat hij met de importeur heeft besproken dat het 30.000 moet zijn dus ben wel nieuwsgierig naar die reactie.
 
Tja, het antwoord van PON spreekt boekdelen....

Op de vraag waarom zullen ze wellicht weer antwoorden; omdat Skoda Nederland deze keus heeft gemaakt.... Misschien dat het moet worden; met welke reden heeft Skoda Nederland.....? Misschien dat ze dat "losmaakt"...

Ben benieuwd of en hoe ze gaan reageren.
 

wim-ned

Actief lid
Ben zeer benieuwd hoe ze zich hier uit gaan redden, PON's antwoord tot nu is uitermate zwak. Of eigenlijk helemaal geen antwoord, maar meer wij hebben bepaald en als je je er niet aan houdt een dreigement de garantie in te trekken.

Morgen moet ik voor mijn 15K beurt, ik zal daar nog eens vragen waarom skoda (Nederland) wel en de overige 1.2TDI's niet.

@erik2907, duidelijke vraagstelling, goed om er bovenop te blijven zitten.
Je vertegenwoordigd ongetwijfeld een groot aantal forumleden/GL bezitters, mijn steun heb je in ieder geval.

gr, Wim
 

piair1982

Forumguru
Onderhoud skoda bij een vw-dealer?
Geen recht meer op mobiliteitsgarantie!
Ook al komt het van dezelfde importeur. Weer zo een dom Pon regeltje....
 
Het is heel fijn dat erik2907 deze correspondentie heeft met pon en uitstekend de vragen omtrent het onderhoud verwoord.
Maar waarom laten we alles afhangen van zijn correspondentie en reageren niet massaal zelf op info@skoda.nl ?
Ik zelf vind de antwoorden van Skoda waardeloos en verwacht niet dat Skoda op de laatste brief wel specifieke antwoorden zal geven.
Maar als ze bedolven worden door honderden mails, wie weet.
 
@amadeus
Helaas heb ik ook geen goede ervaring met PON inzake aanvullende informatie!
Vervelend is met name het steeds terugverwijzen naar de dealer, terwijl de dealer (soms) weer verwijst naar PON of je niet verder kan helpen.
 

wim-ned

Actief lid
15K onderhoudsbeurd gehad (bij 20K trouwens), dealer kan alleen verwijzen naar de voorschriften. Dat gelijke motoren in andere VAG of buitenlandse modellen wel een 30K onderhoudsinterval hebben vinden zij ook "vreemd".
De GL is nu gevuld met Shell HELIX HX7 10W-40 en wel 4,5 liter á 10,70.

Totale kosten van deze beurt 155,00.
 

FredV

Banned
Helaas heb ik ook geen goede ervaring met PON inzake aanvullende informatie!
Vervelend is met name het steeds terugverwijzen naar de dealer, terwijl de dealer (soms) weer verwijst naar PON of je niet verder kan helpen.
Heb ook al 2x correspondentie gevoerd met VAG Wolfsburg over o.a. deze zaak.
VAG Wlfsburg heeft eea opgenomen met PON en gezegd dat PON met mij contact zal opnemen.
Heb inmiddels ook 2x bij VAG Wolfsburg aan de bel getrokken dat ik nog steeds (na 5 maanden) niets heb gehoord.
 
@FredV

Ja, zie ook mijn post op het draadje roetfilter.
Je moet het vaak zelf maar uitzoeken.
En dan nog is het niet geheel duidelijk, of iets nu wel of niet onder garantie valt.
Dat is natuurlijk ook zo met de Km beurten.
van 15.000 naar 20.000 is toch 33 % meer, maar de dealer doet (in jouw geval) niet moeilijk.
Maar wat gebeurt er, als je straks problemen krijgt en PON vraagt het onderhoudsboekje op; ziet de eerste beurt afgestempeld op 20.000 Km en zegt vervolgens "uitgesloten van garantie vanwege overschrijding kilometrage bij de 15.000 km beurt".
Van dat soort situaties wordt je niet vrolijk.
 
Ik heb nu 9000km staan maar ik geloof dat ik maar beter nu al een afspraak kan maken voor een 15.000 beurt. Moet straks dus bijna 3 keer p/j naar de garage.
Ik kan me niet voorstellen dat Skoda genoeg capaciteit heeft om alle nieuwe Gl rijders + andere skodas binnen 1 maand in te plannen. Heb van de oplopende wachttijden elders al op het forum gelezen.

Ik zie ook vaak op het forum dat skoda rijders bang worden gemaakt met garantie problemen omdat beurten niet op tijd zijn uitgevoerd.
Ik heb een keer een twee jaar oude Toyota gekocht met 3 jaar fabrieks garatie bij een peugeot dealer. In het boekje stond maar een beurt afgestempeld. In het derde jaar ging de lpg computer stuk Toyota heeft zonder problemen voor F1200 alles keurig gerepareerd.
Laten we hopen dat pon ook fatsoenlijk met zijn klanten omgaat.

Zoals moderator Higgy schrijft : 'Service' is geen afdeling, maar een mentaliteit
 

wim-ned

Actief lid
Heb de afspraak gemaakt voor de 15K bereikt waren, was echter 5-6 weken totdat de ik aan de beurt was. Dus eigenlijk had ik 6 weken na levering al een afspraak moeten maken... tja moderne auto’s

Hoewel de auto de afgelopen 20K foutloos heeft gefunctioneerd, staat het enthousiasme erover, juist door dit soort kleine ergernissen toch onder druk.

Nog een voorbeeld veel te felle verlichting van het dashboard, helaas is het volgens de dealer niet terug te stellen. ’s Avonds zet ik dus maar twee raamsponsjes voor de tellers
 

icecube

Actief lid
Er stond in autoweek nummer 48 ook een stukje over VOI en het verschil tussen de VAG merken onderling in de rubriek tegengas. Hierin werd het verschil tussen een VW Golf en een Seat Leon genoemd. Bij navraag bij PON door Autoweek is dit aangepast door PON. Ik heb hierop onderstaande e-mail naar Autoweek gestuurd:

Wij gaan uw vraag/reactie doorsturen naar onze collega's van de rubriek Tegengas. Alleen de voor publicatie geschikte bijdragen worden behandeld.

Met vriendelijke groet,

xxx xxx
Redactiesecretariaat AutoWeek



Van: Koen xxx [mailto:koen@xxx.nl]
Verzonden: maandag 6 december 2010 13:35
Aan: Autoweek
Onderwerp: Reactie Onderhoudsintervallen


Beste Autoweek,

In nummer 48 stond een stukje over de onderhoudsintervallen bij het Volkswagen-concern. Nou is het niet alleen bij VW en Seat zo maar ook de Skoda Fabia Greenline. Op het skoda forum (www.skodaforum.nl) loopt al enige tijd een discussie over de onderhoudsintervallen van de Skoda Fabia Greenline (http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11719&page=30 en http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11652). Dit model ondersteund de VOI (Verlengde Onderhouds Interval) aangezien dit op duitse modellen wél beschikbaar is. PON, de importeur, kiest er echter voor om deze niet aan te bieden in Nederland. Op zijn duurdere broer de VW Polo Bluemotion is dit wel beschikbaar in Nederland. Bij navraag bij VAG Wolfsburg wordt de bal bij PON neergelegd welke op zijn beurt geen goed sluitend antwoord kan/wil geven. Het idee bestaat dat de verdiensten uit de breedte moeten komen als het niet in de lengte zit.

Mogelijk dat jullie achter de ware reden kunnen komen hiervan.

Met vriendelijke groet,

Koen
 

icecube

Actief lid
Nog een voorbeeld veel te felle verlichting van het dashboard, helaas is het volgens de dealer niet terug te stellen. ’s Avonds zet ik dus maar twee raamsponsjes voor de tellers

In mijn huidige Fabia zit er naast het draaiwieltje van de hoogteverstelling koplampen ook een wieltje voor de dashboard verlichting. Deze is in de GL niet aanwezig?
 
Via VAG moet het toch mogelijk zijn om deze dashboard-verlichting iets te dimmen!
Anders de kabelboom opzoeken (zal lastig zijn) en tussen het juiste draadje een weerstand plaatsen.

Of,als er een zekering op die groep staat, daar een weerstand plaatsen. Dat is eenvoudig te doen!
 

wim-ned

Actief lid
Op de GL zit alleen een wieltje voor de hoogte verstelling van de koplampen. In de showroom heb ik even bij de Fabia's gekeken, o.a. een Dynamic, maar geen van alle had een wieltje voor de lichtsterkteregeling van de dashboardverlichting.
Volgens de dealer ook niet te plaatsen. Wel vreemd als in de pre facelift modellen wel een dergelijke regeling aanwezig was.
 

Ronnie

Forumguru
Misschien door het gebruik van Led's? In ETKA (Electronischer teile katalog) het betreffende onderdeel ook niet gevonden.....
 

NielsW

Lid
Nog even navraag gedaan bij de receptie van mijn dealer en jawel. na 15.000 kilometer kleine beurt. 30.000 kilometer grote beurt.
Ze wisten ook niet waarom het verkeerd in het boekje stond.
 

FredV

Banned
Nog even navraag gedaan bij de receptie van mijn dealer en jawel. na 15.000 kilometer kleine beurt. 30.000 kilometer grote beurt.
@NielsW, nu ben ik de weg kwijt. 15.000 km kl b en 30.000 km gr beurt is toch precies wat in t boekje staat?
Had jouw dealer er wat anders van gemaakt? want dan heeft hij hetzelf veranderd.
 
Bovenaan Onderaan