Nou net de Superb weer opgehaald en ik moet zeggen de eerste indruk is erg goed! Hij is nu dus uitgerust met Eibach veren die 3cm verlagen, Koni FSD schokbrekers en een (inleg) sportfilter.
Hij staat nu mooi op zn wielen, zeker niet te laag, net goed. Door de verlaging stuurt de Superb wat zwaarder wat ik persoonlijk erg prettig vind. In combinatie met de 4x4 aandrijving is de grip in bochten onvoorstelbaar verbeterd. Hij helt bijna niet meer over en kleeft aan de weg.
De Koni FSD schokbrekers bevallen erg goed. De demping is eigenlijk verbeterd ten opzichte van standaard. Oneffenheden worden goed gedempt, nooit irritant.
Hij gaat verder eigenlijk nog net zo goed over drempels als voor de verlaging. De verlaging wordt gecompenseerd door goede schokbrekers en de auto zakt natuurlijk minder door dan voor de verlaging. Er staat vandaag vrij veel wind en waar ik normaal met zijwind redelijk veel last van is dit nu ook veel beter. De auto is koersvast en ik denk dat het verbruik ook nog wel iets gaat zakken door de verminderde luchtweerstand.
Het effect van het luchtfilter is uiteraard wat minder goed te merken. Hij klinkt wel iets zwaarder en lijkt iets meer trekkracht te hebben onderin. Blijft altijd lastig merkbaar en meetbaar zoiets.
Ik ben een tevreden Superb rijder in ieder geval en zou het iedereen aanraden!
:super: