Ik heb zelf ook dezelfde superb als jij met 18 inch in de zomer en 16 inch in de winter. Ben van de zomer in 7 uurtjes teruggereden vanuit Munchen naar Nederland en hij lag als een blok op de weg. Betrapte me erop dat ik veelal niet eens doorhad dat ik zo hard reed (180 km/u). Dat was met de 18 inch eronder. Heb nu 16 inch winterbanden die ook veel 'hoger' zijn en daar wordt de stabiliteit niet beter van. Ik rij al bijna 10 jaar met een VAG product en altijd met sportonderstel en grote wielen. Juist voor het weggedrag op hoge snelheid.? Feit is wel dat de oneffenheden iets beter voelbaar zijn. Wat voor merk banden heb je er nu onder zitten en heb je het met de zomerbanden ook al eens geprobeerd?
Op advies van J.C.heb ik eind okt 2010 een FSD demperset van Koni en een Eibach Prokit Superb 3T laten monteren bij een Seat-dealer in Benthuizen.Dit scheelt een slok op een borrel.de totale kosten waren Euro 1150,-ik kan dit iedereen aanraden.Met winterbanden blijft je stuurgevoel altijd iets meer zoekerig als met goede zomerbanden.Veel succes met je beslissing.
Piet50