Heb mijn nieuwe lease Superb (1.8 TSI, Combi, 7-DSG, Elegance BL, 18 inch, standaard sportonderstel en winterbanden) afgelopen week 'uitgelaten' in Duitsland en zeer teleurstellend weggedrag bij met name hogere snelheden ervaren. Ben het dus helemaal eens met JC, terwijl er bij mij zelfs al een sportonderstel onder zit.
Eigenlijk heb ik er niet lekker harder van 170 km/h mee kunnen rijden.
Het voortdurend bijsturen icm zweverig stuurgedrag is vermoeiend en weinig comfortabel. Het voelt meer als zeilen dan als autorijden. Ben zelfs hard ingehaald door een Superb op 17 inch banden die veel harder reed dan ik zelf aankon. Een anti-sport-onderstel is het dus.
Tot overmaat van ramp is iedere oneffenheid veel te duidelijk voelbaar in het hele interieur. Van beschaafd wegwerken is absoluut geen sprake. De passagiers klaagden er ook over. Het weggedrag is ronduit stoterig. Heb gisteren 800km gereden, waarvan 400 als passagier en voel de rit nog in mijn benen.
Vanuit bovenstaande berichten maak ik op dat het probleem de combinatie zou kunnen zijn van het sportonderstel en de standaard dempers.
Dealer heeft gecontroleerd of de trasnportblokjes zijn verwijderd (dat was het geval) en wijt het vooralsnog aan de gemonteerde winterbanden, dus die ga ik eerst maar eens wisselen. Als dat niets oplost, op zoek naar een demo met dezelfde specs als vergelijk.
Iemand nog advies of tips ?