Ontbrekende opties bij afleveren

tpors

Lid
Skoda Nederland zit niet in de meewerkstand. Zij zeggen letterlijk:

' Per week 45 zijn er productwijzigingen doorgevoerd waardoor het opbergvakje onder de bestuurdersstoel en het afvalbakje niet meer in de auto zitten. En uw auto is na week 45 geproduceerd.

Deze wijzigingen worden doorgevoerd door de OEM en in dit geval geldig vanaf productieweek 45 - 2014. Wij proberen deze wijzigingen altijd z.s.m. te communiceren richting het dealer netwerk en zorgen er voor dat we dit in ieder geval voor de productie doen. Daarna is het aan de dealer dit richting de klant te communiceren.

Hierna start ook het proces van het aanpassen van de prijslijsten, leaflets, internet etc. Dit heeft nou eenmaal even tijd nodig en is een continu proces.

Ik wens u een prettige dag toe.'

Ik had zelf het idee dat Skoda niet moeilijk zou gaan doen over deze twee relatief kleine onderdelen. Het gaat misschien om een bedrag van 50 euro. Ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben en heb mij een mening kunnen vormen over de klantvriendelijkheid...

Asoot

Senior Member
Vreemd verhaal.... In de folder op het internet,staat ook nu nog gewoon het opbergvak erbij beschreven.....ze proberen er gewoon makkelijk van af te komen

Ps zo'n lijst op internet is zo aangepast!

peterrapid

Forumguru
Is zelfs nog meer gecompliceerd zelfs want in de Belgische O3 zit het er ook na week 45 een opbergvak in ...

Cordoba

Forumguru
Dat is ook precies de reden dat ik mensen zou adviseren om bij het tekenen van koopcontract/leasecontract geen genoegen te nemen met de omschrijving van de pakketten, maar gewoon alle opties stuk voor stuk in het contract te laten opnemen. Het gebeurt namelijk iedere keer weer, dat de inhoud van een pakket verandert, zodat de klant ineens de opties mist, terwijl ie juist voor een optie soms een bepaald pakket heeft gekozen. Of de fout zit bij een dealer/verkoper die met verouderde info werkt, of dat de importeur/fabrikant niet goed communiceren is voor een normale consument niet te achterhalen. Als je de opties stuk voor stuk op je contract hebt staan, ligt het in elk geval vast, en dan moet de dealer het voor je oplossen.

Gizzmo

Forumguru
mijn auto is week 47 geleverd, dus voor productie week 45 gemaakt lijkt mij zo.
Ik heb een GL BL met half leder du de comfort stoelen en ik heb dus wel het vakje onder de bijrijdersstoel.
Trouwens bedankt voor het herinneren, was het alweer vergeten.

Klaasje

Forumguru
Het kan erger. Een collega van mij had een Combi besteld en bij aflevering stond een Limousine :-)
Of hij daar genoegen meenam ?
Wat denk je ? Niet natuurlijk !!

tk23

Actief lid
In België is het opbergvak sinds begin december/eind november ook niet meer te bestellen. Ik had het in mijn eerste offerte staan, maar bij de bestelbon kon het er niet meer op.

tpors

Lid
Nog een geluk dat de deuren niet niet uit de produktielijn zijn gehaald :deuk:

Auto-zonder-deur-IndustrieBlog.jpg

Darkside

Forumguru
Het is altijd afwachten wat je krijgt. Zeker met pakketten en modeljaren verandert er veel.
Daarbij is de informatie/kennis van de dealer ook niet altijd up to date.
En de fabrikant zelf helpt ook niet altijd. Zo zou ik ook een opbergvak verwachten onder mijn stoel.
staat in de brochure. En op internet staat een filmpje van mijn ergo stoelen en daarin zie ik ook een animatie van een opberg vak. Maar deze heb ik niet. Alleen de passagiers stoel heeft deze.
Dit had ik al uitgezocht dus niet echt een verrassing bij de levering. Maar het is toch irritant dat je niet ergens op kunt vertouwen.
Gelukkig gaat het hier om een opbergvak. En is het voor de meeste mensen zo te lezen goed op te lossen.

Maar de tip van cordoba is idd een goede. Voor je het weet mis je iets wat niet zo maar achteraf nog geleverd kan worden.

Neptukker

Forumguru
Veel merken leveren hun modellen in het verloop van de tijd steeds luxer af, dit om steeds interessant te blijven voor klanten. Het is opmerkelijk dat bij Skoda Nederland (lees PON) er meer een historie van afschrapen is. Chromen raamomlijstingen die opeens van een Superb afvallen zijn ook zo'n mooi voorbeeld.

De reactie van mijn dealer is :

Als het afvalbakje ontbreekt dan kan je deze op komen halen bij ons. Het opbergvak onder de passagierstoel ontbreekt inderdaad. Dit is een fout in de brochure. Ik kan hier helaas niks mee doen.

Darkside

Forumguru
De reactie van mijn dealer is :

Als het afvalbakje ontbreekt dan kan je deze op komen halen bij ons. Het opbergvak onder de passagierstoel ontbreekt inderdaad. Dit is een fout in de brochure. Ik kan hier helaas niks mee doen.
zou toch eens navragen of er niet iets te regelen valt.

Bovenaan Onderaan