Ontbrekende opties bij afleveren

e-wal

Lid
Reactie van de dealer: maak op korte termijn maar een afspraak, dan bouwen we het opbergvak erin terwijl u wacht

Dealer van andere collega was ook niet van plan iets te doen @Le-xxx-ie

e-wal

Lid
Er zijn de afgelopen weken vier O3's afgeleverd bij ons bedrijf. Allemaal gemaakt na week 45. Kleine analyse gedaan en zou het toeval zijn:
- 2x leder achteraf = geen opbergvak
- 2x geen leder achteraf = wel opbergvak

heusinkveldb

Forumguru
Er zijn de afgelopen weken vier O3's afgeleverd bij ons bedrijf. Allemaal gemaakt na week 45. Kleine analyse gedaan en zou het toeval zijn:
- 2x leder achteraf = geen opbergvak
- 2x geen leder achteraf = wel opbergvak
Allemaal geleverd door dezelfde dealer?

e-wal

Lid
Eens, geen idee.

Ze wisten mij te vertellen dat het leder door alba wordt verwerkt tot hoezen en dat het er bij PON in worden gedaan. Vond ik ook zo'n vreemd verhaal.

Ik laat het er ook zeker niet bij zitten... Als er dus wel dealers bij zitten welke wel gewoon een opberg bak er in zetten, dan doet de mijne dat ook maar gewoon

Cordoba

Forumguru
De reactie van mijn dealer is :

Als het afvalbakje ontbreekt dan kan je deze op komen halen bij ons. Het opbergvak onder de passagierstoel ontbreekt inderdaad. Dit is een fout in de brochure. Ik kan hier helaas niks mee doen.

En jouw reactie naar de dealer was: 'een fout in de brochure kan ik helaas niets aan doen, dus zult u dat alsnog moeten leveren'?

Canon-Eye

Forumguru
Volgens mij staat er altijd wel ergens heel kleingedrukt een disclaimer in de trant van "wijzigingen in uitvoering en/of uitrusting voorbehouden; sommige modellen kunnen afwijken van de getoonde afbeeldingen".
Dus van de brochure moet je waarschijnlijk niet al te veel verwachten.

De meest veilige methode is om ervoor te zorgen dat op de koopovereenkomst de pakketten niet alleen bij naam en prijs worden genoemd, maar ook dat elk pakket alsmede de standaarduitrusting volledig wordt uitgespecificeerd.
Dan ligt 100% nauwkeurig vast wat er is overeengekomen voor welke prijs. :jaja:

Jasper-RS

Forumguru
Opbergvak onder de voorstoel (bestuurder) heb ik onlangs zelf in mijn O2 geplaatst.
Moet de stoel er wel even uit, paar klemmetjes in het stoelframe drukken en dan 4 schroeven erin.
Lijkt veel werk maar valt best mee, voor een dealer dus ook.
Wel multitorx dopbit 10 nodig, die heb je meestal niet standaard in je schuur/garage liggen.
Lijkt me voor een O3 dan vergelijkbaar te gaan.
Waar heb je deze besteld en wat kost dat?

El Fuego

Senior Member
Hier ook geen opbergvak onder de passagierstoel. Wel een afvalbakje er bij geleverd gekregen voor in de portier. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Zit zo'n lelijk zakje aan. Ik ga deze niet gebruiken.

Darkside

Forumguru
Ben wel blij met de afvalbakjes. Heb ze juist speciaal bestel voor mijn auto (om de binding met skoda te behouden :D).
Eentje voor mij en eentje achter voor de kinderen.

Bakkertje

Forumguru
@Canon-Eye In de prijslijst staan wel kleine lettertjes maar er staat niet bij dat er mogelijk afgeweken kan worden van de configuratie.
http://www.fleetwise.nl/sites/defau...rijslijst Octavia Businessline per 1 juni.pdf

En 1 van de opties is:
Opbergvak onder de passagiersstoel

Die moet er dus gewoon inzitten.

De kleine letters uit de prijslijst:
Afhankelijk van de gemiddelde CO2-uitstoot per kilometer, zoals vastgelegd in de desbetreffende Europese goedkeuring heeft een personenwagen een korting
of een toeslag op de BPM. In deze prijslijst is dit reeds verrekend. Het BPM bedrag wordt wettelijk bepaald op het moment van aanvraag van het kenteken
deel 1A en is gebaseerd op de op dat moment geldende netto catalogusprijzen en gemiddelde CO2-uitstoot per kilometer. Het BPM bedrag in deze prijslijst
is gebaseerd op de situatie behorende bij de datum van deze prijslijst en geldt uitsluitend als richtlijn. Hieraan kunnen derhalve geen rechten ontleend worden.

Canon-Eye

Forumguru
@Bakkertje het gaat niet alleen om de prijslijst, want ik heb in een aantal posts ook verwijzingen gezien naar de brochure als rechtvaardiging.
En daar staat toch ook altijd wel zo'n disclaimer als ik beschreef, dus de enige mogelijkheid om disputen bij voorbaat in de kiem te smoren lijkt mij toch een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving in de koopovereenkomst. Gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde.
Je kunt tegenwoordig eigenlijk niemand meer op zijn goeie bedoelingen vertrouwen... :nono:

Bovenaan Onderaan