Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monte Deppy

Forumguru
Misschien een voorbeeld m.b.t een hond.

U gaat met uw hond lopen, bij elke voordeur nemen u en uw hond uitvoerig de tijd om eventueel het gras tot een bruinkleurige massa te zeiken en/of de kalk uit de stenen te zeiken mocht u een muurtje hebben.

We hebben in de buurt wel een grasveldje met een paal waarin plastic zakjes verstopt zitten, wie u naar gelang de behoefte van uw hond kunt gebruiken om het zaakje op te ruimen maar onderweg naar dat grasveldje toe word het baasje innig afgeleid door een lichgevend schermpje (word in de volksmond vaak een telefoon genoemd) waardoor hij of zij natuurlijk geen tijd heeft om op haar of zijn hond te passen.

Dit vehaal is op waarheid berust:jaja:
 

brepus13

Forumguru
Nou nou wat een negativiteit omtrent het hebben van honden jongens. Je kunt een hond ook opvoeden en aanleren waar hij/zij wél de behoefte kan doen. 1 van onze honden loopt praktisch altijd los maar springt niet op auto’s, pist of schijt niet in de straat en loopt bij me of komt als ik roep… wie ben ik daarmee tot last dan?
 

Tees

Donateur
Heel goed @brepus13, zo zou elke hondenbezitter moeten zijn. Helaas is dat zeker niet t geval, ik hou geregeld m'n hart vast als ik met m'n 2 kleine kinderen ga lopen en er komt een grote hond aangestormd die duidelijk niet onder appèl is. En dan een baas die erachteraan hobbelt met de dooddoener 'hij doet echt niets hoor!'. Nee, maar jij ook niet :rolleyes:

Back on topic: mooie aanpassingen aan de Cactus! Nu nog die vleugels op t dak eraf (oh, zijn dat dakrails? ;)), dan wordt t echt wat!
 

Monte Deppy

Forumguru
Precies!! @brepus13 dat betekent dus dat jij actief met jouw hond bezig bent.

Het is ook niet negatief bedoelt.
Het is gewoon zo!
Wij hebben zelf ook een hond, het is ook het baasje wie dat wildplassen laat gebeuren!;))
 

Rosinfield

† In Memoriam
Helaas hebben veel mensen geen idee hoe honden op te voeden of het interesseert ze domweg niet. Er zijn ontzettend veel verwaarloosde en/of mishandelde honden. Geen probleem, een hond is voor de wet gewoon eigendom, een "ding".
Ik ben dan ook als veganist principieel tegen het fokken en houden van huisdieren. Ze zijn volkomen van ons afhankelijk. Wij bepalen alles voor ze. Net zoals we onze auto tot in de puntjes kunnen verzorgen of slechts er voor zorgen dat hij door de APK komt, kunnen we onze honden ook vertroetelen, maar tevens slechts voldoende water en eten geven om niet dood te gaan.
Toch ben ik gek op honden. We zijn nu aan onze 8e. Allemaal uit asiel of opvang. Ik vind n.l. wel dat we de plicht hebben om voor zover mogelijk, ons te ontfermen over de slachtoffers van dit systeem. Maar had ik de laatste twee honden en konden ze zich voortplanten, dan liet ik dat niet gebeuren.


Verder is de uitspraak dat sommige mensen geen honden zouden moeten hebben, wat mij betreft één op één van toepassing op het hebben van kinderen.
 

Monte Deppy

Forumguru
@Rosinfield

Met de gedachte dat jij de laatste twee honden zou hebben en daarmee de keuze voor iedereen zou maken om een soort uit te laten sterven:pieker:

Dan moet je toch beginnen met de oorzaak?
Ik vind dat de huidige homosapiens toch goed bezig is om de huidige ecosystemen om zeep te helpen.

Daarmee wil ik zeggen dat als er een hogere macht aan de touwtjes kon trekken, onze touwtjes ook maar door moest knippen?
 

s-line

Forumguru
Nou nou wat een negativiteit omtrent het hebben van honden jongens. Je kunt een hond ook opvoeden en aanleren waar hij/zij wél de behoefte kan doen. 1 van onze honden loopt praktisch altijd los maar springt niet op auto’s, pist of schijt niet in de straat en loopt bij me of komt als ik roep… wie ben ik daarmee tot last dan?
En hij stinkt natuurlijk ook niet ben je nog vergeten…. Dat zeggen honden bezitters ook altijd! Tot dat ik op mijn werk in die vieze gore stinkende auto’s moet stappen en bijna over mijn nek ga!:jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Rosinfield

Met de gedachte dat jij de laatste twee honden zou hebben en daarmee de keuze voor iedereen zou maken om een soort uit te laten sterven:pieker:

Dan moet je toch beginnen met de oorzaak?
Ik vind dat de huidige homosapiens toch goed bezig is om de huidige ecosystemen om zeep te helpen.

Daarmee wil ik zeggen dat als er een hogere macht aan de touwtjes kon trekken, onze touwtjes ook maar door moest knippen?

Deze discussie is hier off topic. Zie de omvangrijke eerdere discussie over veganisme. Als antwoord op je vraag. Het klopt dat de mens die ellende heeft veroorzaakt. Die heeft die dieren speciaal gefokt met het expliciete doel ze als eigendom te gebruiken voor bepaalde doeleinden ten dienste van diezelfde mens. In feite formeel gezien niet anders dan het houden van slaven, maar dan met een andere diersoort als lijdend voorwerp. Diersoort is echter moreel gezien een even willekeurig en moreel irrelevant criterium als huidskleur of geslacht. Maw, het gaat hier helemaal niet om een met uitsterven bedreigde soort. Ze hadden er uberhaupt niet moeten zijn.
 

JeSko

Forumguru
Wij hebben zelf ook honden, en eerlijk, ik houd van die beesten, maar ze gaan niet vervangen worden als ze de pijp aan maarten geven. Enkel nog één kat, die hebben we nu ook. Tis allemaal te veel en onnodig. Ik wil geen hond, vis, of wat dan ook meer. Één kat, en dat is het.
 

brepus13

Forumguru
En hij stinkt natuurlijk ook niet ben je nog vergeten…. Dat zeggen honden bezitters ook altijd! Tot dat ik op mijn werk in die vieze gore stinkende auto’s moet stappen en bijna over mijn nek ga!:jaja:

bijzondere treffende vergelijking of aanvulling of wat je er ook mee wil zeggen…..

terug ontopic:

Het is gewoon kl*te als je schade door toedoen van een ander hebt zonder dat er een briefje is!
 

Monte Deppy

Forumguru
bijzondere treffende vergelijking of aanvulling of wat je er ook mee wil zeggen…..

terug ontopic:

Het is gewoon kl*te als je schade door toedoen van een ander hebt zonder dat er een briefje is!

Ja zeker weten, hoe het dan ook gebeurt.
Het is helaas meestal de realiteit dat "het briefje" ontbreekt :mad:
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ik heb een sterk vermoeden dat meneer van de overzijde niet in staat is om wat te schrijven, maarja, dat zou wel zo sjiek geweest zijn. Heb nu allemaal kleine krasjes op de kap, das zonde, en bewijzen heb ik niet. Einde verhaal voor ons op deze manier. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan