Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Net terug van de Peugeot garage, de auto heeft een nieuwe distributie riem nodig, het is namelijk nog de eerste die er op zit, en hij begint de eerste slijtage verschijnselen te vertonen. Vandaag moest ik niets betalen, ookal heeft de mecanicien er wel tijd in gestopt, top service van de Peug dealer! Was ik al gewend van ze maar mijn goede gevoel bij deze dealer word weer eens bevestigd. :thumbsup:

Op de planning staat nu een bezoek aan de dealer aankomende woensdag, dan word de distributie riem vervangen, Multiriem vervangen, klein onderhoud uitgevoerd en de auto word klaar gezet voor de keuring. Kostprijs van dit alles, 495 voor de distributie, en 195 voor de smering, voor een officiële dealer vind ik dit erg schappelijke bedragen! :jaja:

Omdat ik al een vermoeden had dat de riem moest worden vervangen had ik al heel wat opzij gezet hiervoor, maar dat bedrag gaat het me zeker niet kosten, meevaller.:thumbsup:

De vorige dealer, waar de auto gekocht is, hield er wel een onnauwkeurig beleid op na, onderhoudsboekje was niet deftig ingevuld, maar hij heeft wel altijd zijn juiste onderhoud op tijd gehad, dat kon ingekeken worden via de PC, en ook de facturen zijn erg onduidelijk, twee keer olie aanrekenen en onduidelijke omschrijvingen van gedane werken, de dame achter de balie krabde haarzelf toch enkele keren in de haren, wellicht is de auto ook van de hand gedaan destijds door de originele koper omdat er bepaalde kosten aankwamen, maar ach, het was dan ook de goedkoopste Cactus in België, dus we hadden zulke zaken al ingecalculeerd.:geek:

Had onder het genot van een gratis bakje koffie ook een mooi uitzicht tijdens het wachten. Schitterend!!:greedy:

20211210_141134_copy_1638x3456.jpg

Trouwens ook de 508 kunnen bewonderen in de showroom, geen foto van kunnen nemen maar het was deze kleur en uitvoering ongeveer, Peugeot blijft me trekken als merk en wat ze uitstralen, ga er toch terug eentje moeten kopen ooit :D

26664.jpg

2ovHcWSSv8d88WXnCC7urY-b1c281419cbf4f822a44a553fedf1b4d-peugeot-508-hybrid-2020-6-1-1100.jpg

Japanese Power

Donateur
Mijn buurman heeft een Peugeot 508 GT-Line Hybrid 225 in parelmoer wit. Mag er elke dag naar kijken.
Nette auto hoor maar wat een lage zit. Maar goed, dat ben jij ondertussen wel gewend met al die verlagingen ;)

Rosinfield

† In Memoriam
Grappig hoor, hoe jullie bij de geringste trigger meteen helemaal los gaan. En ik geef toe, niets mis met de looks. Maar wel uitermate onpraktisch. Als ik zie hoe het geregeld nog maar net goed gaat met de voorkant van mijn auto, die hiermee vergeleken toch nog een stuk hoger ligt... Als ik dit soort foto's zie, dan hoor ik het schrapen

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield mijn broer zijn wagens zijn allemaal serieus verlaagd. Nog nooit schade gereden. Gewoon goed opletten op de baan.
Af en toe een putje ontwijken en geregeld boze achterliggers ontwijken wanneer je een vluchtheuvel over rijdt. :D

JeSko

Forumguru
Echt he, je moet gewoon meer bezig zijn met de weg en je auto. Onpraktisch heb ik nog niets van gemerkt, dat is het gewoon niet, met jouw Polo zou ik over alles overvliegen @Rosinfield , zo hoog die staat ;)

Rosinfield

† In Memoriam
nou, als ik soms tegen een stoeprand parkeer met de voorkant, dan schrik ik van de kleine hoeveelheid speling

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Dat zijn vast hoge stoepranden dan :nailbiting: een stock Polo GTI heeft volgens mij echt wel genoeg speling vooraan, dat lijkt mij zo goed als dezelfde speling die een "normale" auto ook heeft.

2736058fd187e4.jpg 273606b28b92f8.jpg

Rosinfield

† In Memoriam
Ligt 1.5 cm lager dan een normale Polo. Maar van voren houdt het echt niet over. Het gaat wel, maar veel zit er dan soms niet meer tussen

leon-cupra

Forumguru
Kan wel geloven als je vooruit parkeert op zo een plaats die lichtjes afhelt dat er dan weinig speling is met de bumper. Met de M2 moet ik bij dergelijke plaatsen ook goed opletten.

zo een parkeerplaats bedoel ik dan :
FD399BFF-C83D-445C-A16D-39C931928D20.jpeg

JeSko

Forumguru
Lol kreeg telefoon maar kon niet gelijk opnemen, ik zeg nog dat gaat de garage zijn om te zeggen dat de auto klaar is, of er extra te maken kosten zijn ontdekt. Natuurlijk optie twee, stofhoes cardanas kapot, 100 euro extra. Kan hem niet gaan halen want dat onderdeel moest besteld worden, dus kan de auto ten vroegste morgen gaan halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan