Klep van de oliepomp is kaduuk, dwz, zolang er geen oliedruk wegvalt, zoals bij een oliewissel, rijd je hier ongemerkt met door. Het is vanaf het moment dat die druk wegvalt, dit probleem aan het licht komt. Hiermee kan dus geen meter meer gereden worden.
Wat moet er uit, de gehele motor en de transmissie. De mekanieker zei me dat deze motoren normaal beter zijn dan de geblazen puretech, echter hebben ze met die puretech niet zoveel moeite om alles te vervangen, bij de VTI moet alles er dus uit waardoor het zoveel kost. De mekanieker zei ook dat ze deze motoren,1.2 - 3 cylinder, snel op zijn en niets dan problemen geven, zowel bij PSA als bij VW. Die man was het duidelijk beu, op dit moment wist hij me te vertellen stonden er nog 3 binnen zoals mijne, allemaal gesprongen riemen, kapotte pompen, allen rond 60.000-100.000 km.
Ik heb geen vertrouwen meer in deze auto, nooit nog een 3 pitter voor mij, ik was om, maar dit
dus nu door de zure appel heen, 2780 euro alles incl.
Distributie
Onderhoud
Keuring klaar
Nieuwe oliepomp
Fuck.