Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
Sinds wanneer is er een bepaalde volgorde die je moet aanhouden bij het verversen van olie?!?

Enige wat ik echt kan verzinnen is dat je het nieuwe filter eerst met olie moet vullen voordat je deze monteert, maar verder is er toch weinig wat er fout zou kunnen gaan..?

Los daarvan zijn er natuurlijk genoeg domme handelingen te verzinnen, zoals het starten zonder olie, carterplug of oliefilter vergeten vast te draaien, overvallen, etc.

JeSko

Forumguru
Geen idee @hemi24 , twee zaken heb ik meegekregen op het Cit forum, waar ze heel behulpzaam zijn overigens!

- ofwel is het simpelweg de bekende distributie riem die rafels heeft afgescheiden, waardoor deze uiteindelijk de pomp vernield hebben, wat op hun kosten zou zijn aangezien dit een bekend probleem is veroorzaakt door een slechte fabricatie. Wat ik ook vermoed, en dit willen ze niet betalen dus komen ze met een bullshit verhaal.

- ofwel hebben ze een cruciale fout gemaakt met het monteren van de filter, waardoor de pomp zichzelf heeft opgeblazen. Blijkbaar kan je bij een Citroën zo'n filter verkeerd om monteren, dat was destijds bij de DS3 ook het geval. Al lijkt mij dit minder waarschijnlijk.

Dit gaat gewoon een gevalletje zijn, ; we gaan proberen een slecht product dat gefaald heeft, en wat bekend is bij ons, compleet in de klant zijn nek te draaien.

JeSko

Forumguru
Maar goed ik wacht nu op antwoord, ik betaal geen cent tot ze met een fatsoenlijke oplossing over de brug komen. Je koopt een lichte Citroën die goedkoop is in aanschaf en onderhoud en dan dit, no way José.

JeSko

Forumguru
Zo,

Ik heb net de manager naverkoop aan de lijn gehad, deze was heel vriendelijk en begreep dat ik de kosten niet zomaar wil betalen, omdat het hier volgens mij over abnormale slijtage gaat bij zo’n jonge auto, meneer gaf mij zelfs instemmend gelijk aan de telefoon, en zei dat hij mij volledig begreep en dat dit inderdaad zware kosten zijn. Hij stemde ermee in de papieren op te sturen van

- gedane werken
- nog uit te voeren werken (werkbon)
- hun diagnose en hoe ze daartoe gekomen zijn

Daarmee gaat mijn makelaar aan de slag, na de “feest"dagen, aangezien alles nu bijna stil ligt voor één week. En ze gaat hiermee direct naar PSA, en gaat voor een complete vergoeding als blijkt uit de expertise dat hun product simpelweg niet voldoet.

Ik houd jullie op de hoogte, en dank voor het meedenken allen :thumbsup:

EdK

Forumguru
Awel je verveelt je in ieder geval niet zo met de kerstdagen...
En zorg wel dat in die papieren staat dat het een veel voorkomend probleem bij hun motor is. Want ondanks dat mondelinge uitspraken ook wettelijk gelden is het fijner om die uitspraken op papier te hebben. Dit om achteraf een welles / nietes spelletje te voorkomen.

leon-cupra

Forumguru
Tot de deurwaarder aan jouw deur staat :pieker:

zou maar best eens horen tot hoe ver jouw rechtsbijstand reikt … jij blijft nog steeds eigenaar van de wagen en alle gemaakte kosten zullen doorgerekend worden aan de eigenaar (tenzij uiteraard gedekt is door jouw rechtsbijstand)

JeSko

Forumguru
Ik zit gedekt @leon-cupra ;) btw, het is niet eens zeker dat het zover komt, als de garage groen licht krijgt van PSA om volledig mee te werken, wat ik gezien de historie van deze motoren wel verwacht, word het zo afgehandeld.

EdK

Forumguru
Tsja dan geef je die man een bak koffie....
En doe je dat niet en scheld je hem uit dan komt de politie erbij en die ramt je deur open
En als je dan nog tegenstribbelt dan heb je een gedeelde kamer met brood en water op politie bureau.
En dan spreek je de rechter erna eerder vanwege tegenstribbelen dan mbt die citroen.....

Pfffff :banghead::banghead::banghead:

Wacht maar lekker af wat de rechtsbijstand kan doen en de eventuele tips die ze geven en dan kun je met die gegevens gewoon weer verder kijken wat je kansen zijn en wat je er voor moet doen....

EdK

Forumguru
Wij Hollanders zijn met weinig tevreden, vandaar dat we met popcorn al genoegen nemen.
En met die ovenhapjes groei je alleen maar dicht.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan