Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Gisteren de naverkoop aan de lijn gehad, ze gingen me een mail sturen met alle nog te maken onkosten via een bestek, en het hoe en waarom die pomp zo plots zo snel kapot kan. Mail ontvangen met enkel de uitleg HOE ze die pomp willen vervangen, daar zijn we dus niets mee. Weeral een mail gestrd met de vraag naar het bestek, want dat heeft mijn verzekeraar nodig om verder te kunnen. Natuurlijk ga ik lang geen antwoord krijgen met die feestdagen, de auto rust daar nu buiten op de parking achter gesloten poort, enorm frustrerend om met zoveel onzekerheid die dagen te moeten doorstaan, we keken er naar uit maar dat is compleet weg. Dat de garage nu al niet doet wat we telefonisch afspreken zegt al voldoende, dit word een strijd, dat is ook wat de verzekering vermoed inmiddels. Ze hebben het bestek nodig om aan te tonen dat dit niet om normale slijtage kan gaan, en dat PSA zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.

Goeie feesten allemaal.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja zoals bedrijven wel eens de gesprekken opnemen wat dan via keuze menu verteld word voor je keuze maakt.
Zou je de gesprekken ook moeten opnemen en meteen aan begin gesprek aangeven.
Met excuus dat je zoveel info in eens naar je toe krijgt in een gesprek dat je dit naderhand in alle rust nog eens na wil luisteren.
En dat bestek dat jij nu moet regelen ? Dat kan de verzekering toch ook doen in jouw naam als het jouw niet lukt ?
Daar is toch rechtsbijstand voor ?
 

hemi24

Forumguru
Ik zal je wat voorspellen: het gaat veel pegels kosten en jij betaald een derde, PSA betaald een derde en de dealer doet ook een derde…

zo gaat het ook bij alle 1.2 puretech’s met afbrokkelende en gebroken distributieriemen…

Als ik jou was zou ik maar alvast 1,5 tot 2k apart leggen!
 

MarcoO2

Forumguru
Tsja zoals bedrijven wel eens de gesprekken opnemen wat dan via keuze menu verteld word voor je keuze maakt.
Zou je de gesprekken ook moeten opnemen en meteen aan begin gesprek aangeven.
Gewoon doen en niet melden. Eigen gesprekken mag je opnemen. En het is inderdaad zeker verstandig bij dit soort ellende.

Succes Jesko!
 

EdK

Forumguru
Ik dacht dat je nog altijd het moest melden om het ook rechtsgeldig te krijgen ??
Dus om later als bewijs te kunnen gebruiken indien nodig.
Nu spreek ik voor in NL en hoe in Belgie dit is durf ik niet te zeggen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PizzaPieter

Donateur
Gisteren de naverkoop aan de lijn gehad, ze gingen me een mail sturen met alle nog te maken onkosten via een bestek, en het hoe en waarom die pomp zo plots zo snel kapot kan. Mail ontvangen met enkel de uitleg HOE ze die pomp willen vervangen, daar zijn we dus niets mee. ...........
Dat de garage nu al niet doet wat we telefonisch afspreken zegt al voldoende, dit word een strijd, dat is ook wat de verzekering vermoed inmiddels. Ze hebben het bestek nodig om aan te tonen dat dit niet om normale slijtage kan gaan, en dat PSA zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.
Goeie feesten allemaal.
Ik snap de frustratie, Jeffrey, en ook dat het al.je positiviteit kan weghalen. Onverwachte hoge kosten slaan mij ook altijd uit het veld, zeker als daar een soort 'het is niet eerlijk'-gevoel bij komt kijken.

Supervervelend.

Maand of 3 terug geconfronteerd met uiteindelijk meer dan €4.000 kosten omdat het bouwbedrijf die bij ons de uitbouw (verlenging woonkamer) maakte, niet het dakleer tot over de rand van het dak heeft gelegd met als gevolg lekkage. Binnenverven betaalt verzekering, maar reparatie dak, de- en hermonteren zonnepanelen (stonden er 2 weken op), vervangen van sedum etc etc...€4000....omdat zij over totaal 16m niet een extra strookje van 30cm bitumen hadden gelegd. Complex verhaal, maar verhalen zat er niet in, ondanks dat iedereen begrijpt dat ik er vanuit mag gaan dat een bouwbedrijf dit deugdelijk maakt. Daar ben ik aardig van kapot geweest.
Geluk bij ongeluk is dat tijdens renovatie vh dak méér gebreken aan het licht kwamen (bijv ontbreken dampremmende folie onder de isolatie (die vastgepurd zat en dus óók vervangen moest worden )...welke op lange termijn veel grotere problemen zouden kunnen veroorzaken.

Enniehoe....ik wijk af vh onderwerp...ik bedoel te zeggen dat het superkutgevoel begrijpelijk is. Relativeer voor jezelf echter ook dat het 'maar' geld is, je de juiste stappen onderneemt en de komende 10 jaar er achteraf mooie verhalen over kunt vertellen op verjaardagen. Maakt de pijn niet minder nu, maar uiteindelijk komt ook dit weer goed.

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

catch me

Forumguru
Originele hoezen zijn soms best aan de prijs, denk dat die 100,- inclusief montage is, dan is 't niet te gek qua prijs
 

janjurre

Nieuw lid
@JeSko

Ik heb het allemaal eens doorgelezen. Het vreemde is dat na de distributieriem vernieuwen en olie verversen met filter er geen oliedruk meer is…… ?.

Ik ben in het verleden monteur geweest, ook de gekste dingen meegemaakt, waaronder een gebruikte motor vervangen uit een Golf schadeauto. Motor compleet ingebouwd voorzien van nieuwe olie en filters.
Bij de eerste start geen oliedruk….. motor een tijdje laten draaien maar kreeg geen oliedruk…… ?. Autodemontage bedrijf gebeld…. die zei meteen … “ olie en filter zeker meteen vervangen zonder dat de motor eerst gelopen heeft”…
Wat bleek de motor had zolang in de stalling gestaan dat alle olie blijkbaar naar beneden was gezakt, doordat wij de olie meteen aftapten en verversten met een nieuw filter had de oliepomp geen genoeg aanzuig kracht om de olie aan te zuigen en druk op te bouwen….. het advies van het autodemontage bedrijf was "zet even het oude filter erop dan zal hij wel meteen oliedruk hebben ". En inderdaad starten na een paar seconden had hij weer oliedruk.

Citroen 1.2 Puretech motoren ken ik niet, maar het komt mij over dat het probleem overeen komt met wat ik hiervoor omschreef en zelf mee heb gemaakt.


Ik zie het als volgt, motorolie wordt afgetapt, met eventueel oliefilter verwijdert (volgens mij een normaal oliefilter). Distributieriem wordt vernieuwd hierbij worden diverse motordelen gecontroleerd en de krukas gedraaid voor controle.
Hierdoor kan het zijn dat de oliepomp zijn olie terug laat lopen in het carter, dus zeg maar droog staat…., wanneer er nieuwe olie in komt met filter zal de oliepomp flink moeten aanzuigen voordat hij oliedruk krijgt…. en dat lukt bij jou motor dus even niet….. zegt dus nog niets over de staat van oliepomp …….
 

MarcoO2

Forumguru
Ik dacht dat je nog altijd het moest melden om het ook rechtsgeldig te krijgen ??
Dus om later als bewijs te kunnen gebruiken indien nodig.
Nu spreek ik voor in NL en hoe in Belgie dit is durf ik niet te zeggen....
Nee dus. In Nederland hoef je het als consument niet te melden. Gesprekken opnemen waarin je zelf niet deelneemt mag (uiteraard) niet.
 

Cordoba

Forumguru
@MarcoO2 Als ik je goed begrijp hoef je dit als particulier/consument dus niet vooraf te melden, maar een bedrijf moet dit wel melden. Ik denk dat dit dan ook direct de verwarring verklaart, omdat het voor bedrijven dus wel verplicht is dit vooraf te melden.
 

JeSko

Forumguru
Inderdaad @janjurre ,

Na vervangen distributie en oliefilter sloeg de auto niet meer aan, dan zijn ze gaan kijken naar de oliepomp en deze bleek een volgens hun afgebroken klep te hebben, en dit zou volgens hun gebeurd zijn tijdens het rijden. Ze vermelden specifiek tijdens het rijden zodat hun geen schuld ten dele valt, waar ik dus niet akkoord met ga. Als die pomp het inderdaad tijdens mijn ritje het begeven heeft, zou ik er toch wat van gemerkt hebben denk ik dan.

Ik ga je bevindingen meenemen als ik weer contact heb met de garage, wat wellicht een week stil ligt met de feestdagen.

Enorm bedankt voor je reactie!
 

EdK

Forumguru
Ze vermelden specifiek tijdens het rijden zodat hun geen schuld ten dele valt
Als ze daar dan zo van overtuigd zijn dan kunnen ze dit dus ook aantonen lijkt mij !!??
Dus dan hebben ze je wat uit te leggen lijkt mij, en zorg dat je dan een technisch onderlegd persoon erbij hebt...
 

JeSko

Forumguru
Deze was mij nog niet bekend neen, maar onze is geen Puretech 1.2 maar een VTi 82 1.2. in mijn eerste post hier noem ik hem verkeerdelijk een puretech, omdat we dachten dat het zo'n motor was, achteraf bleek van niet, ik had geen idee toen dat PSA 2 verschillende 1.2 benzine motoren op de markt had. Onze heeft ook geen turbo zoals de puretech.
 

JeSko

Forumguru
Update

Ik heb overlegd met mijn verzekeringsmakelaar, uitgelegd hoe alles verlopen is en het komt er op neer dat ik een goed functionerende auto afgeleverd heb, en deze kapot is gegaan in de garage tijdens hun werken. DAS gaat dit ook zo aankaarten, een expert gaat deze week ter plaatse.

To be continued.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan