Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
Type aanduidingen zijn bij mijn weten als volgt

Instap - S
Luxer - TS
Luxe + - TS+ ( ons model )
Top of the range - GT-M

edit, bij de nieuwste modellen 2018 en later is het inderdaad Skymove, skycruise sky-active als type aanduidingen voor het luxe niveau.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Enkele keren (mee)gereden en wat een leuke auto is dit, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nooit had gedacht dat Japanse auto's zo goed konden zijn. Wat me ook echt wel opvalt is dat het interieur zo goed gebouwd is, de vier stoelen en deurpanelen achteraan zijn van mindere kwaliteit dan in mijn Superb, maar de knoppen en de bediening zijn dan weer van betere kwaliteit dan in de Superb, getuige daarvan is dat het volume scrollwiel van het stuur al kapot is in de Superb, en de knoppen gewoon net wat "prulleriger" aanvoelen. Die in de Mazda zijn solide en hebben een heerlijke feedback, qua afwerking en klasse staat de Mazda echt gewoon naast de Superb.

Inhalen, versnellen is gewoon echt een gemak en plezier in de Mazda, laatst haalde mijn vrouw een auto in die 50 reed waar je 70 mag, en voor we het wisten zaten we aan 110, whoeps!, Dat kost de auto geen enkele moeite, ze zei nog tegen me dat we echt moeten oppassen met deze auto. Als hier een verlaging op zit kan ik me al voorstellen hoe leuk het moet zijn om hiermee uit de bochten te versnellen en er weer in te duiken.

Heb inmiddels ook een Mazda garage gecontacteerd om de auto preventief eens te laten controleren, en eventueel een onderhoudsbeurt te laten geven, ik ga mij niet weer laten vangen zoals met de Cactus.

Ook led verlichting voor de nummerplaat en het interieur besteld, alsook een stijlvoller zwart Mazda logo om de gatjes af te dekken, had het liever volledig clean gezien maar dit is ook mooi.

Screenshot_20220401-093311_AliExpress.jpg

EdK

Forumguru
Ach Jesko heeft een heellllllllll grote stelling waar hij deze dan naast de andere kan neerleggen.
En als die met pensioen gaat dan begint hij zijn eigen marktplaats met al die spulletjes .......:koffie:
:koffie:

Kanerr

Forumguru
Ach Jesko heeft een heellllllllll grote stelling waar hij deze dan naast de andere kan neerleggen.
En als die met pensioen gaat dan begint hij zijn eigen marktplaats met al die spulletjes .......:koffie:
:koffie:

Wat, die 3 ledjes die hij jaren terug verkeerd heeft aangekocht?

Was leuk voor twee keer maar nu is het wel genoeg geweest. Heb onderhand al 20x gelezen dat Jef een stelling vol zou moeten hebben Ed, is wel klaar nou.

Kanerr

Forumguru
Enkele keren (mee)gereden en wat een leuke auto is dit, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nooit had gedacht dat Japanse auto's zo goed konden zijn. Wat me ook echt wel opvalt is dat het interieur zo goed gebouwd is, de vier stoelen en deurpanelen achteraan zijn van mindere kwaliteit dan in mijn Superb, maar de knoppen en de bediening zijn dan weer van betere kwaliteit dan in de Superb, getuige daarvan is dat het volume scrollwiel van het stuur al kapot is in de Superb, en de knoppen gewoon net wat "prulleriger" aanvoelen. Die in de Mazda zijn solide en hebben een heerlijke feedback, qua afwerking en klasse staat de Mazda echt gewoon naast de Superb.
....

Vind het wel grappig dat je interieur van betere kwaliteit vind/even goed als de Skoda. Ik vind juist bij de Japanners alles ouderwetser ogen en voelen dan soortgelijke Duitse en Franse auto's. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de spiegel verstellingsknop of de raamschakelaars, die lijken wel 25 jaar oud. :D Maargoed, het werkt en steekt goed in elkaar en blijft hopelijk heel. Dat is belangrijker dan een oud uitziende schakelaartje xD

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ja even goed vind ik het zeker, maar het interieur van een Audi A6 is ook beter dan dat van mijn Superb, dus Duits is wel een ruim begrip in deze :D het is ook moeilijk uit te leggen via tekst, maar de knoppen in de middenconsole van de Mazda voelen meer solide aan dan die van m'n Superb, zaken zoals de stoelen, armleuning en deurpanelen zijn dan weer meer solide in de Superb. Om en om ontlopen ze elkaar niets. Steekt nu wel meer en meer dat m'n Superb ook geen 2-liter is :deuk:

Bovenaan Onderaan