Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
Dood aan alle gloeilampen imo, kan ze niet uitstaan in en rond een auto :D

Binnen huis wel, daar heb ik warm "gelig" led.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
@Canon-Eye halogeen kan tussen de 3000 en 3250K zijn, afhankelijk van t type. De ouderwetse wolfraamdraad-gloeilamp is idd 2800K, maar volgens mij is alle interieurverlichting allang halogeen (wat overigens ook een gloeilamp is).
Ik heb dan ook de 3000K hypercolor LEDs in handschoenenkastje en bagageruimte zitten.

Ieder z'n ding @JeSko, ik vind die 6500K LEDs ín de auto dan weer vreselijk hard licht. Aan de buitenkant kan ik dat koud witte licht nog wel waarderen, al vind ik veel moderne auto's met LED ook sneller verblinden dan de auto's met halogeen (ook degenen met fabriek-af LED). Kan zowel aan de kleurtemperatuur als de lichtsterkte liggen, vermoedelijk een combi. Ik heb dan ook geen enkel probleem met m'n ouderwetsche projector halogeenpitjes.

JeSko

Forumguru
in deze tijd van dood en verderf ......:pieker:

In deze tijd van dood en verderf? Er gebeurt eens een keer wat serieus in Europa, maar in vele landen is het al jaren oorlog in "deze tijd", het is altijd wel ergens oorlog maar dat zie je niet of nauwelijks in het nieuws, enkel nu het in Europa is worden er massaal campagnes opgezet en word er gebedeld voor die arme Oekraïners.

Kan er dan ook niet wakker van liggen zolang ze België maar met rust laten.

JeSko

Forumguru
@Tees

Van dat "hard" licht heeft niemand last, de sfeerverlichting onderaan de voeten staat met LED op 20% in m'n BC, en dan is het best aangenaam en zeker niet hard en verblindend, ook mijn nummerplaat word mooi met LED verlicht in tegenstelling tot de flauwe Halogeen die af fabriek erop zit. Ik heb ook geen probleem met jouw verlichting dat heb ik ook niet beweerd, ik wil het enkel niet op mijn auto's. Op een MK2 Golf ofzo zou ik het ook op halogeen/gloeilampjes houden, maar een Superb als de mijne oogt pakken moderner met LED.

MarcoO2

Forumguru
Ja, waarom zou ik wakker liggen van wat er in Oekraïne gebeurd? Niemand ligt toch wakker van wat er in Afrikaanse landen gebeurd?
... omdat het normaal is dat menselijk leed je raakt? Omdat dat ook bij nieuws uit Jemen (of welk land dan ook) gebeurt?

Ik draai 'm om: waarom zou jij niet meer geraakt hoeven te worden omdat anderen dat mogelijk ook niet doen? Jij bent alleen verantwoordelijk voor jezelf. Niet voor die anderen.

En nee, ik slaap ook gewoon 's-nachts. Maar als dit soort gebeurtenissen je niet raakt, gaat er wat mij betreft iets niet goed.

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

Als ik een kind hulpeloos bedekt onder het bloed op tv zie ja dan doet me dat natuurlijk wel wat ( ik heb ook niet beweerd dat het me niets doet, dat is wat jullie in alle verontwaardiging willen lezen ) maar eerlijk is eerlijk ik neem het niet mee in mijn slaap, waarom zou ik ook? Dus uiteindelijk zie ik het, ik vind sommige zaken erg, maar uiteindelijk doe ik er niets aan en dan kom je op de eindsom uit dat het me niet interesseert, deed het me dat wel, deed ik er wel wat mee, dat is gewoon gezonde zelfreflectie.

Ik zag een poos geleden een Netflix docu over een man die eerst zijn vrouw en daarna zijn twee kinderen om het leven had gebracht en had gedumpt in Silo's, dat raakte ons toen zo fel dat we daar echt wel niet goed van waren, omdat het zo'n specifiek verhaal is en ik als vader zijnde niet kan begrijpen dat een man zijn gezin zo kan vermoorden, en toch gebeurt dat in de wereld dagelijks, de ene keer is het nieuws, de andere keer niet, dus kan ik dat ook snel van me afzetten en ga ik daar ook niet wwakkervan liggen, mijn leven gaat door.

Hetzelfde met de oorlog in Oekraïne. Heel erg vr de mensen daar ja, net zoals het erg is dat die kinderen door hun eigen vader vermoord worden, tuurlijk zie ik het graag anders, maar leef ik daardoor anders of trek ik mij dit leed vaak aan? Neen. Ga ik dan pretenderen dat ik dat wel doe om goede puntjes te scoren? Neen.

Maar de moraalridders mogen van mij gerust elke dag huilen voor Oekraïne en zich intussen wentelen in hun luxe leventjes en pretenderen er om te geven, en een euro storten dat als 10 centje werkelijk in Oekraïne komt, en zich daardoor beter voelen, want wees eerlijk waarom storten mensen geld? Om het ginder beter te proberen maken? Of om hun eigen geweten te sussen? Of om er op Social media met te kunnen uitpakken? Zelf nog gezien hoe iemand een printscreen op zijn Insta plaatste met het aanvraagformulier tot opvang van Oekraïnse oorlogsvluchtelingen, ja dan kots ik bijna, want zo zitten ze doorgaans in elkaar, bijna niemand doet wat zomaar.

En dat jij insinuaties maakt dat er bij mij iets niet goed gaat is prima, maar jij kent mij niet, ik denk dat ik relativeren kan, en dat er veel meer mis gaat bij mensen die voor de bühne doen alsof ze er allemaal van wakker liggen.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik denk dat we allemaal onze eigen manier hebben om met dit soort situaties om te gaan als we daarmee op wat voor manier ook in aanraking komen. Oordelen over hoe een ander ermee omgaat doe ik dan ook niet, met uitzondering van de echte uitwassen.

Wat overigens voor mij wel een groot verschil maakt tussen Oekraine en bijv Jemen of Sudan is dat Oekraïne potentieel tot een oorlog tussen de 2 grootste kernmachten ter wereld kan uitmonden, en dat wij er daar één van zijn.

Hoe zijn we eigenlijk van LED lampjes op oorlogen gekomen? :deuk:

EdK

Forumguru
Tis altijd een ander @EdK .
Tuurlijk kerel als jij dat wilt....
Ik reageerde alleen maar op een opmerking over een paar lampjes hoor !! Waar of niet waar ??
Dood aan alle gloeilampen imo,
nounou zo extreem hoef je nu ook weer niet te wezen in je bewoording !!
Zeker niet in deze tijd van dood en verderf ......:pieker:

En hierna begin jij toch echt een heel verhaal over de gehele wereld !! waar of niet waar ??
Hierna heb ik maar wijs me mond gehouden en alleen gereageerd met WOW op je verdere reacties naar andere ....

Dus tsja je reacties dat ik de aanjager ben en tis altijd een ander...... sorry hoor wal nog kant......
Maar geeft niet hoor...... even goede vrienden

brepus13

Forumguru
Lekker hoor @EdK

Ballonnetje oplaten en als er dan op geschoten wordt de grote onschuld spelen :-)

Ik zie de laatste tijd steeds vaker Mazda’s rijden en moet bekennen dat ze er lekker uitzien. Ik geloof graag dat het lekker stuurt en wie weet komt er ooit nog eens zoiets op de oprit :-)

EdK

Forumguru
Welk ballonnetje ???
Ik reageer alleen maar op een uitspraak over een ledlampje

En dat jullie er MEER van willen maken dan ..... tsja jullie probleem zou ik dan zeggen..
Maar leg me niets in de mond !!!

Bovenaan Onderaan