Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

EdK

Forumguru
Maar goed we kunnen ook vragen aan de MOD of hij bericht 81 tot en met nu de berichten allemaal verwijderd ......
Raakt je topic ook niet onderbelicht......
Moet je alleen ff rapporteer drukken onder dit bericht !!!:koffie:

Pietdevries

Actief lid
We hoeven het toch niet alleen over de lampjes te hebben? ;)
@JeSko Als mede-voormalig-Cactus-rijder ben ik wel benieuwd, hoe ervaar je de nieuwe met in de stad rijden? De Cactus was nooit erg spannend op de snelweg maar in de stad vond ik hem altijd wel lekker rijden.

JeSko

Forumguru
@Pietdevries

De Mazda bevalt prima in de stad, maar het zicht rondom is wel minder goed dan in de Cactus.

De Cactus was inderdaad een heerlijke smijt en gooi auto zonder onpraktisch te zijn, dat gooien en smijten gaat minder goed met de Mazda omdat de neus langer en breder is.

Het sturen met de Cactus was wat nerveus op de snelweg, ik denk door het lage gewicht van de auto en de elektrische servo pomp, maar in de stad stuurde hij heerlijk. De Mazda is qua sturen net zo wendbaar, maar veel duidelijker, die stuurt meteen als je de beweging maakt. Mazda staat dan ook voor Jinba Ittai, een band tussen u en de auto zoals tussen paard en ruiter, een beetje de Japanse BMW maar dan zonder de torenhoge onkosten ;)

Pietdevries

Actief lid
Interessant, want ik vond het zicht in de Cactus door de achterruit nou juist niet zo geweldig. Nu rij ik ook wat rustiger aangezien de Kodiaq ook flink wat groter is, maar alleen daarom, qua rij eigenschappen is hij eigenlijk misschien wel nog enthousiaster. Moet alleen weer een beetje wennen aan hoe het schakelen in de lage versnellingen voelt in een VAG bak. (Had voor de Cactus een Up).

In ieder geval een mooi beestje. Ik heb nog nooit een Mazda gehad maar na het orienteren voor de nieuwe auto en wat proefritten stonden ze wel erg hoog in mijn ranglijst, en wie weet of er een mooi modelletje op me te wachten staat over 5 jaar.

hemi24

Forumguru
@JeSko : hoe zit dat nu eigenlijk met die zwarte logo’s?

Is dat een origineel lettertype wat Mazda ooit heeft gevoerd op auto’s?

JeSko

Forumguru
@Pietdevries

Rondom rond is de Mazda een stuk sportiever gelijnd dan de Cactus, vandaar dat je rondom in totaliteit wat minder zicht hebt, de ramen zijn hoger en scherper en ook de voorruit ligt platter. Zeker een proefrit maken, deze heeft mij ook gelijk meegevoerd, en de nieuwe Mazda's zijn nog knapper geworden dan de generatie die wij nu hebben.

@hemi24

De logo's zijn gebaseerd op de Mazda Speed (MPS) logo's, de MPS is zeg maar wat de RS versie van Skoda is bij Mazda. Ik plak enkel het stukje met Mazda, de rest komt er niet op anders word het upbadging en daar doe ik niet aan mee ;)

bouwdirk

Senior Member
@Kanerr

Ja even goed vind ik het zeker, maar het interieur van een Audi A6 is ook beter dan dat van mijn Superb, dus Duits is wel een ruim begrip in deze :D het is ook moeilijk uit te leggen via tekst, maar de knoppen in de middenconsole van de Mazda voelen meer solide aan dan die van m'n Superb, zaken zoals de stoelen, armleuning en deurpanelen zijn dan weer meer solide in de Superb. Om en om ontlopen ze elkaar niets. Steekt nu wel meer en meer dat m'n Superb ook geen 2-liter is :deuk:
alleen met de prijs ontlopen ze elkaar

bouwdirk

Senior Member
heb zelf onlangs een mazda 3 sedan gekocht 2dehands.
2.0 skyactive X, ondertussen al wat irritatiepuntjes maar daar zal ik mee moeten leven.
Al enig idee van je verbruik?

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd, hier geen of amper irritatie puntjes, mijn volgende word zowiezo ook een Japanese (Mazda/Honda) auto zo goed bevalt ie. Geen idee van verbruik ik ben daar totaal niet met bezig, als hij halfleeg/halfvol is doe ik hem opnieuw vol, hij verbruikt vast meer dan onze vorige Benzine Cactus, maar daar staan ook veel betere prestaties tegenover :)

Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Haha, smaken verschillen, maar voor mij is ie zoals ie op die laatste foto staat precies goed, ik vind hem er zoals ie er bijstaat erg mooi. Die zwarte banden steken mooi af tegen het wit van de auto. Grotere velgen betekent dunnere banden, dus de afstand tussen de metaalkleur van de velgen en het wit van de lak wordt kleiner, het zou er voor mij denk ik niet mooier op worden. Of ga je voor zwarte velgen, dat zou misschien wel heel fraai zijn.

brepus13

Forumguru
Nadeel van zwarte velgen is dat het contrast op de velg wegvalt en van een afstandje het net 1 groot zwart gat is.

Bovenaan Onderaan