Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
Das inderdaad het nadeel van heel donkere wielen, daarom voorkeur gaat uit naar antraciet achtige wielen, dan zie je nog iets van de velg zelf, maar ze wilt er zowiezo donkere wielen onder. Uiteindelijk gaat dat in combinatie met de wrap wel leuk worden.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je een donkere velg neemt, zeker geen matte nemen. Dat is zo moeilijk te onderhouden. Mijn broer had zwarte matte OZ velgen. Heeft ze na een tijd weggedaan omdat ze na het poetsen bij het minste spettertje vuil of water dit enorm opvalt. Hij werd er ambetant van. :D
Moet zeggen , bij de P zijn het ook matte velgen … is idd een velg waar je dag en nacht aan kan kuisen. :nono:
 

JeSko

Forumguru
Nee staat nog te koop @brepus13 , 9950 vraagt hij maar bieden kan vanaf 7500, dus veel winst denkt hij er al niet meer op te maken. Zal zich mispakt hebben aan de uitvoering en motorisatie vrees ik, hij wou de papieren en opties niet zien toen.

Iemand heeft er wel 7500 op geboden zie ik net.
 

bouwdirk

Senior Member
@CharlesTucker

Hehe toeval wilt dat mijn vrouw inderdaad zwarte of heel donker antraciete velgen wilt :D in 17/18 inch dus gigantisch worden ze zowiezo niet, ze wilt niet te veel comfort verliezen.
18inch staat bij op het gelijkvormigheidsattest, 17inch niet en origineel van mazda is 17& 19inch een andere steek
 

JeSko

Forumguru
Moet eens kijken wat er op dat van onze Mazda staat, bij onze liggen er standaard Mazda wielen in 16 inch onder zelfs.
 

bouwdirk

Senior Member
als er 16 onderstaat dan kan je originieel mazda naar 18. Mazda maakt de sprong 16-18, 17-19
Originele velgen 17 inch gaan niet passen dan
 

Bijlagen

  • 275089799_10159853046468987_6206778585101448901_n.jpg
    275089799_10159853046468987_6206778585101448901_n.jpg
    713,8 KB · Weergaven: 38
  • 275185031_10159853046383987_5386685521220085445_n.jpg
    275185031_10159853046383987_5386685521220085445_n.jpg
    273,6 KB · Weergaven: 36

JeSko

Forumguru
Heh dat is raar, nog nooit van zulk systeem gehoord, maar originele wielen komen er zowiezo niet onder, het worden aftermarket wielen.
 

Eltjo

Forumguru
Mooi en kan niet anders dan beter dan een citroen. Mazdadig was de leus bij Mazda.
Heb zelf 2 626 GLX-en uit 1991 en 1990 gereden. Ook 2 liter benzine op LPG. Een hoop power joh, 89 pk 1200 kg wegende strepentrekkers en de laatste met een automaat dus nog langere strepen.
Wel fijne auto’s met een mooie zachte motorloop. Dat was dan ook heel erg wennen toen ik daarna overstapte in de Subaru Legacy met boxermotor die overigens op de snelweg wel stiller was dan de 626 wegens minder windgeruis.
Daarna heb ik voor auto’s gekozen waar ik beter in pas met m’n bijna 2 meter.

Die Mazda was toen met 13 inch velgen met 4 boutgaten op de 1.8 liter versies en 14 inch met 5 boutgaten op andere motorvarianten.
Veel plezier met de auto!
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@bouwdirk

Wanneer heb jij je Mazda gekocht? Zie nu pas de foto's, en ik denk dat ik deze tweedehands ook zien passeren heb? Mooie auto hoor!

@eltjo2

Dankjewel! Ja power komen die 2.0 motoren van Mazda niet te kort, lekker snedig op wat lagere toeren, en heel veel power op hogere toeren, daar rijd hij dan ook het lekkerst, al is de Sky-active echt als een Diesel lekker lui te rijden, motorgeluid in de cabine is bijna onbestaande, wel wat lekkerder dan de Superb, al is die wel stiller op de autosnelweg qua windgeruis. Maar ik geef gerust toe dat mijn TDI me nu best irritaties bezorgt, vooral koud, wat een tiktak ten opzichte van de Mazda motor. Ik begrijp dat je met 2meter voor een Skoda gaat, ik ben maar 1.78 meter en ruimte is dus niet zo'n pijnpunt, ik kan even makkelijk zitten in de Mazda als in de Superb, al is de Superb meer een wijd schip binnenin en de Mazda is meer rond de bestuurder gebouwd.
 

Eltjo

Forumguru
Ik verwacht zonder meer dat er een hele hoop souplesse en trekkracht in de huidige motoren zit, maar wat ik bedoelde is dat de motor die ik toen had in mijn Mazda’s verre van krachtig waren. Maar ja, dat was 1990 hè.
De 626 met handbak kreeg ik met een 2 assige overdekte aanhanger met een mdf kast, bed en salontafel en een Miele wasmachine niet harder dan 90 km/u. Of dat nou in de 4-de of 5-de versnelling was, dat maakte niet uit :-).
 

bouwdirk

Senior Member
@bouwdirk

Wanneer heb jij je Mazda gekocht? Zie nu pas de foto's, en ik denk dat ik deze tweedehands ook zien passeren heb? Mooie auto hoor!
januari gekocht, en in februari opgehaald. eerst nog verhuist met de skoda :-) , gekocht bij mazda garage "de roover" in leuven.

in de week van 26april gaat de wagen binnen voor een keramische coating
 

EdK

Forumguru
De 626 met handbak kreeg ik met een 2 assige overdekte aanhanger met een mdf kast, bed en salontafel en een Miele wasmachine niet harder dan 90 km/u. Of dat nou in de 4-de of 5-de versnelling was, dat maakte niet uit :-).
Ook wel eens geprobeerd met die sleurbak en de stekker los te nemen van de aanhanger ?
Die japaners zijn voorlopers in veiligheid en zodra de wagen een stekker van de aanhanger erin ziet gaat de topsnelheid terug naar de wettelijke 90 in NL....:koffie:
 

JeSko

Forumguru
@bouwdirk

Ah neen dan was het deze niet, ik ben pas vorige maand Maart naar Mazda's beginnen zoeken. Keramische coating? Goeie investering is dat, kost wat maar dan heb je ook wat :)
 

hemi24

Forumguru
Ook wel eens geprobeerd met die sleurbak en de stekker los te nemen van de aanhanger ?
Die japaners zijn voorlopers in veiligheid en zodra de wagen een stekker van de aanhanger erin ziet gaat de topsnelheid terug naar de wettelijke 90 in NL....:koffie:
Mazda 626 en max. 90 km/h met auto+aanhanger in NL zijn 2 verschillende tijdvakken, wat ongeveer hetzelfde is als Michiel de Ruyter en GPS…
 

Canon-Eye

Forumguru
Die japaners zijn voorlopers in veiligheid en zodra de wagen een stekker van de aanhanger erin ziet gaat de topsnelheid terug naar de wettelijke 90 in NL....
Kun je zo'n ding dan ook nog het verschil tussen een aanhanger en een fietsdrager bijbrengen - of anderszins overrulen?
Zo niet, dan vallen er voor mij héél veel auto's af als potentiële opvolgers...
 
Bovenaan Onderaan