Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

Peter-036

Forumleiding
Moderator
...Wat ze denk ik dus doen bij BR is simpelweg de begrenzingen eraf halen en dan geeft de testbank 170-175 pk aan, wat kan kloppen aangezien de fabrieksopgave altijd 10-15 pk lager ligt dan werkelijk bij Mazda. Bv de 120 maakt eigenlijk al 140, en de 160 ongvr 175 pk. De grote kosten zijn het niet, maar vraag me toch af of je er werkelijk veel van gaat voelen... En het dus wel de moeite is er 500+ euro aan uit te geven....
Jouw woorden, en als het leek of ik 'predikte' sorry, dat was zeker niet de bedoeling.
Ik heb met zeer sportieve auto's gereden, ook op afgesloten cicuits, dus ben de laatste (?) die mag prediken..... ;)
 

Chrisjemol

Forumguru
Zoals ik al zei: altijd doen!
Als je er 60pk mee wint, dat voel je echt wel

Heb mijn (overigens wel turbo) auto’s allemaal laten chippen en nooit spijt van gehad. Maar zelfs daar won ik geen 60pk

Enkel met de leasebak niet
 

eriktv

Forumguru
Ik vind het gewoon leuk om het vermogen te ervaren, al is het af en toe. Ergens vind ik het daarbij “jammer” dat ik nu met de diesel én DSG quasi altijd veel trekkracht op kan roepen. In m’n O1RS, handgeschakeld, vond ik het erg vermakelijk om te spelen met toerental en gasdosering en de explosieve kracht te voelen (en de turbo te horen). Af en toe, maar meestal rijd ik gewoon rustig. Dus ik kan me de nieuwsgierigheid bij de Mazda goed voorstellen en zou er zeker voor gaan :D
 

leon-cupra

Forumguru
Je hebt amper meer koppel dan origineel. Blijft het onderin toch hetzelfde. Dat de begrenzer er af gaat is natuurlijk wel een bepaalde fun. Hoog in toeren kunnen gaan is echt wel fun, vraag mij alleen of wat de snelheidsbeleving zou zijn.
 

Kanerr

Forumguru
Boven de 4000 toeren zal die lekkerder doortrekken, dus aan jou of je dat wilt doen hoor :)
En ik persoonlijk zou het doen als er 500euro in je broek 'brandt' en je verder niet echt plannen meer hebt.

Ik bedoel ik moet voor de 540 minimaal 1,5k tegenaan gooien wil ik 20pk meer (en dat is procentueel gezien veel lager dan bij jou) :(
 

Okki

Donateur
Dat de begrenzer er af gaat is natuurlijk wel een bepaalde fun

Hetzelfde hier in de wijk met auto's met knal uitlaten. Dan hoor je een geluid en denk je: die sprint van zijn plaats of komt met 100 km p/u voorbij.....maar dan zie je de auto net zo sloom rijden als alle andere.

Maar verder kan ik er niet over meepraten. Mijn auto heeft de meeste PK's die ik ooit gehad heb. Maar zelfs daarmee heb ik al fun !
 

JeSko

Forumguru
Wasbeurtje voor de Japanse schone :love:nog eens contact gelegd met de wrap ontwerper omdat het allemaal lang duurt, zijn er met bezig... Oké, afwachten dus. Eens dat klaar is kan het wel snel gaan met alles, het Wrappen zelf kan nl snel ingepland worden, dan nog nieuwe wielen, lip, en klaar.

20240804_102651.jpg
 

JeSko

Forumguru
Setje Sparco Assetto Gara's in 19 inch et45 8J gaan kopen voor de Mazda vandaag, nog 6 mm banden van Nexen en Bridgestone erop. Het paste maar de Superb kon toch makkelijk meer kwijt qua velgen en banden. ;)

Screenshot_20240821_203007_Gallery.jpg 20240821_175618.jpg

Velgen hebben geen schade, wat je ziet is wat vuil, maar ik ga ze toch laten zandstralen en dan spuit ik ze wit :D
 

EdK

Forumguru
Het paste maar de Superb kon toch makkelijk meer kwijt
Niet zo zeuren hoor, ik zou 2x moeten rijden om ze op te halen........
Maar als ze wit of liever zwart(mat) worden zijn dit de eerste velgen die ik mooi vind onder een wagen van je ..... :thumbsdown:
 

JeSko

Forumguru
Witte parel. Nu dik 2.5 jaar en 30.000 km in ons bezit en qua auto's veruit de beste keuze die we ooit gemaakt hebben. Je haalt tussen de 550-725 km op een tank, alles wat je echt nodig hebt zit er op, geen irritatie over (te) moderne systemen die zich moeien, hij is nog best praktisch, stuurt als een kart, is extreem betrouwbaar, we hebben er nog niets met gehad, niet elektronisch, niet motorisch, gwn niks, en qua looks zo tijdloos als ze maar komen. Ohja en de sound is waanzinnig goed. :D

20240901_103855.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
wat is dat eigenlijk met die “haat” tegenover EVs , Jefrey? Ergens toch een heel diep, verborgen verlangen naar een EV maar nog niet betaalbaar voor jou??? :pieker:

Als een overheid iets nieuw moet promoten is het logisch dat er subsidies komen. Zie de zonnepanelen, zie de diesels ervoor, energiezuinige woningen , … maar aan alle mooie liedjes komt altijd een einde. Zo ook aan 100% van de subsidies. Vanuit de EU moesten de EU lidstaten de algemene uitstoot verlagen. Dan moet je als overheid gewoon EVs promoten. Dat hebben ze ook gedaan. Maar gans de EU zitten in woelig water (dank u Poetin). Potjes waren al leeg, nu nog leger en nu we met nieuwe regeringen gaan zitten, worden er dus “maatregelen” getroffen. Gemakkelijkste is uiteraard subsidies afschaffen.

De EV verkoop zal in BE niet drastisch afnemen. Grootste deel van de jaarlijkse verkopen van nieuwe wagens zijn bedrijfswagens en laat enkel EV wagens door de overheid fiscaal interessant gemaakt zijn. Bedrijven zullen de komende jaren geen ICE meer kopen maar EV.

Tweedehands markt is een ander verhaal. Leasprijzen zullen drastisch stijgen voor een EV want de restwaarde is veel lager dan ingeschat.

Nu, ik ben enorm blij met mijn Tesla. Als daily komt er niet gauw een ICE terug. Als weekendspeeltje , dat is iets anders.
 
Bovenaan Onderaan