Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Had het alweer aangepast omdat ik achteraf gezien geen zin had in de discussie.

Lol... neen, ik kan zo'n EV best betalen, je vind echt al wel een EV voor de prijzen die een VRS nog haalt en het budget dat ik had. En er rust zeer zeker geen diep verborgen verlangen naar zo'n zielloze microgolfoven op wielen ;) het staat voor mij voor de ondergang van de passie de hobby de cultuur, en het feit dat het weer opgedrongen werd is me tegen het zere been, nu Jan modaal eindelijk genoeg gespaard heeft om een versleten Batterij op wielen te kopen, gaan ze de subsidies, die van in het begin al niet realistisch waren met zoveel staatschuld en de zeis van Europa boven ons hoofd, intrekken en de EV's belasten. Het is een farce en iedereen die anders gelooft is rijk en profiteert er zelf van.

De (R)overheid, die trouwens al decennia schulden blijven opbouwen met hun cadeautjes aan de elite ( waar ze logischerwijs ook zelf toebehoren ), geeft nooit zomaar subsidies, die subsidies geven ze om nadien de mensen die van deze subsidies genoten hebben extra hard te straffen, zie zonnepanelen, zie de Dieselwagen ;)

Maar toch blijft de Belg erin trappen, de grote Jannen vinden toch wel weer een achterpoortje, en de gewone man die destijds goedgelovig een dure Diesel kocht moest lijdzaam toezien hoe de regering diezelfde diesel met hun regeltjes plots herleide tot waardeloos schroot, weg geld, om vervolgens die zonnepanelen te leggen om goed te doen voor zichzelf en natuur, om daarna daarop keihard gepakt te worden, en met de EV zal het hetzelfde verhaal zijn. Je kan niet ontkennen dat België er op teert om mensen eerst een kluif te geven en ze daarna financieel genadeloos af te straffen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach @JeSko dacht je nu echt dat dat Belgisch was ??
Joh hier in Olland gaat het op de excact dezelfde wijze hoor...........
Met het verschil dat de diesel bij jullie bij ons dan benzine heet......
 

leon-cupra

Forumguru
zo'n zielloze microgolfoven op wielen ;)
:deuk::deuk::deuk:

het staat voor mij voor de ondergang van de passie de hobby de cultuur,
je kan ook stil jouw hobby, cultuur beleven ... verlagen, velgje, wrap, ... ;)
en het feit dat het weer opgedrongen werd is me tegen het zere been
het is nog steeds een vrije keuze. Alleen wordt de keuze om EV te rijden financieel gestimuleerd (en laat mensen daar nu een zwak voor hebben om geld te krijgen waar ze niets voor moeten doen). Denk dat iedere EV-rijder dat met plezier zal toegeven. Naast dat een EV gewoonweg goed rijdt, is het ook lekker voordelig. Waarom zou je 100den euro meer per maand betalen voor wat geluid te hebben? En dan spreken we over een daily, niet over een hobbywagen.
, nu Jan modaal eindelijk genoeg gespaard heeft om een versleten Batterij op wielen te kopen, gaan ze de subsidies, die van in het begin al niet realistisch waren met zoveel staatschuld en de zeis van Europa boven ons hoofd, intrekken en de EV's belasten. Het is een farce en iedereen die anders gelooft is rijk en profiteert er zelf van.
is met alles zo hé. Nieuwe technologie is nog steeds duurder dan de huidige technologie. Toen wij onze zonnepannelen kochten, kostte het ook zeker 2x zoveel dan het vandaag kost. Maar ja, toen werd het nog gesubsidieerd en nu niet. En Jan Modaal ... heb daar een hele andere opvatting over, ben ook maar een Jan Modaal, maar probeer als Jan Modaal toch dat extra iets te bekomen (en tot op vandaag lukt mij dat).
De (R)overheid, die trouwens al decennia schulden blijven opbouwen met hun cadeautjes aan de elite ( waar ze logischerwijs ook zelf toebehoren ), geeft nooit zomaar subsidies, die subsidies geven ze om nadien de mensen die van deze subsidies genoten hebben extra hard te straffen, zie zonnepanelen, zie de Dieselwagen ;)
De elite ligt echt niet wakker van de cadeautjes. De cadeautjes die ze krijgen is peanuts met wat ze verdienen. Heb jij Willy Naessens al in een EV zien rijden ? Of Versluys?? Die blijven lekker met hun Bentleys rijden. Klant van mijn madam ook. Is +100milj waard. Heeft hem gewoon een blubberdikke Range Rover gekocht. Betaalt daar ieder jaar een dikke wagen aan voordeel alle aard , maar wat kan hem +/- 30.000€ per jaar schelen.
Maar toch blijft de Belg erin trappen, de grote Jannen vinden toch wel weer een achterpoortje, en de gewone man die destijds goedgevoelig een dure Diesel kocht moest lijdzaam toezien hoe de regering diezelfde diesel met hun regeltjes plots herleide tot waardeloos schroot, weg geld, om vervolgens die zonnepanelen te leggen om goed te doen voor zichzelf en natuur, om daarna daarop keihard gepakt te worden, en met de EV zal het hetzelfde verhaal zijn. Je kan niet ontkennen dat België er op teert om mensen eerst een kluif te geven en ze daarna financieel genadeloos af te straffen.
Vind jij dat de EV-eigenaar nu genadeloos wordt afgestraft? Omdat men van zin is om wegentaksen in te voeren op een EV? Je weet toch dat je als EV-eigenaar ooit eens iets zal betalen. Is nu ook al de mededeling gedaan dat huidige eigenaars de dans zullen ontsprongen. Dus mij hoor je niet klagen.
Diegene die klagen zijn diegene die nog steeds in sprookjes geloven. Al de zaken die de overheid ooit heeft gesubsidieerd, heb ik aan mee gedaan. De dieselperiode, super goedkoop voor jaren gereden (auto had nadien een normale herverkoopwaarde). Zonnepanelen: op 4 jaar was de ganse investering terugverdiend + ieder jaar nog +/1200€ aan certifcaten + lagere energiefactuur. Dat ik daar nu bepaalde taksen op betaal, who cares, mijn voordeel is nog altijd groter dan bij de situatie ervoor. Met de energiecrisis zaten de meeste te beven, ik absoluut niet. EV ook. Nog nooit zo goedkoop gereden. Tja, wat maakt mij het uit dat ik bij de volgende wat BIV en taks moet betalen (met een ICE moet ik dat ook betalen). Zal nog zeker 6 jaar super goedkoop rijden zonder taksen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ach … dat de klagers maar blijven klagen. Anderen zullen wel acties ondernemen zodat de klagers nog meer kunnen klagen.
:arghh:
 

Okki

Donateur
wat is dat eigenlijk met die “haat” tegenover EVs

Is geen haat. Maar als mensen hun vrije keuze ineens gaan promoten alsof er (in hun visie) niet beters bestaat, heb je kans dat mensen met een andere mening daar weer op gaan reageren.

Is altijd een dingetje of Fora, denk maar aan de "haat" (lees onbegrip) tegen bijvoorbeeld Opel of Franse auto's.

Dus, zou ik een lovende verhaal over een Opel beginnen en zeggen dat ik niet snap dat mensen een Opel niets vinden.....tsja, dan kan je een discussie verwachten.
 

leon-cupra

Forumguru
@Okki heb ik dan verkondigd dat er niets beter is dan een EV? Denk het niet. Voor mij persoonlijk (en ben zeker niet alleen) is een EV wel beter dan een ICE als daily. Bepaalde tekortkomingen in een ICE ondervind ik niet in een EV. En voor mezelf geeft een ICE een bepaalde rust.

Heb ook al meermaals gezegd tegen Jef dat ik zijn keuze voor ICE zeker begrijp. Het geluid, de beleving is uiteraard anders dan in een EV. Laatste weken heb ik 100 filmpjes beluisterd van een Emira met een V6. Die supercharger die fluit, het geluid van die V6 achter je rug, … dat is gewoon p*rno voor een autoliefhebber

Maar ik stoor mij aan wel die typische “EV-haat”. Ik ben absoluut niet voor dat hokjes denken. Het is niet omdat je EV rijdt dat je plots tegen ICE moet zijn of omgekeerd. Ben absoluut niet vies van een discussie over EV vs ICE maar doe het dan wel met goede argumenten.
 

Okki

Donateur
@leon-cupra ik heb niet gezegd dat jij degene bent. Behalve de geciteerde eerste zin van jou is het een algemeen iets.

Maar, als een persoon (let op, ik noem geen naam) roept dat hij iets wat iemand anders vind niet begrijpt of snapt, dan kan dat doen voorkomen alsof die persoon daar een voorstander van is.

En sommige dingen zijn nou eenmaal niet te onderbouwen. Ik heb zelf een hekel aan voetbal. Waarom? Geen idee, maar het is ook niet zo dat ik het niet leuk vind, ik heb er gewoon een hekel aan.
 

Okki

Donateur
Idem. Ik hou niet van teamsporten. Hoofdzakelijk individuele sportprestaties dus, zoals atletiek en tennis.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
En die zitten er ook onder, snel meer foto's, maar de fitment is echt pfoh heerlijk!! :love: vooral vooraan, met de bak vol en nog wat spullen zakt ie vanachter nog wat in. Ik hing er net achter bij het wegrijden, maakt het een heel andere auto! Hapje eten nu, is een lange dag geweest, daarna bandjes op spanning zetten en wat mooie plaatjes nemen. Stickers zijn maar tijdelijk btw, is om maar iets te doen terwijl we wachten.

20240907_140816_copy_1431x3024.jpg 20240907_143307_copy_1431x3024.jpg 20240907_143333_copy_1638x3456.jpg
 

Okki

Donateur
Mwah....13 in een dozijn. Die witte waren specialer (vindt ik dan hè)

Maar ik snap het wel. Met dat snelle rijden en constant moeten remmen zijn die witte elke dag aan een wasbeurt toe. Dat zie bij deze minder.
 
Bovenaan Onderaan