Gekocht op 70.000 km, vandaag exact 30.000 km en 3 jaar verder, deze auto verdient niets dan lof en bloemen, het is geen kruisraket, maar in al de rest blinkt deze auto uit. Het blijft bovendien ook een tijdloos model, en je draait je telkens om als je hem ergens parkeert, zelfs al is het mijn auto niet.
Doordat de O3 nu niet voor de eigen deur staat, pakken we meer de Mazda, en ik moet gewoon kleur bekennen, ik rijd liever met de Mazda van mijn vrouw, dan met mijn eigen O3. Ik voel mezelf meer verbonden met de Mazda qua rijden, in de O3 zit je toch te veel "op" de stoelen en is er weinig verbinding met de chauffeur, de Mazda daar zit je echt in en achter de cockpit, vind dit veel meer een rijders auto die de chauffeur met het onderstel en de gehele auto verbind, bochtje aansnijden terugschakelen en gas erop voelt zoveel lekkerder en zekerder dan in mijn eigen auto
. Ik zou de O3 enkel prefereren voor langere ritten puur door de power en DSG, en zo word deze nu ook gebruikt, enkel voor lange familie ritten, maar de Mazda voor al de rest en daar geniet ik van. Als ik bij de O3 de kleppen dichtdoe en de stand uit sport haal, is het alsof ik met een doodnormale auto onderweg bent, die me dan ook totaal niet bekoren kan, het is jammer maar het is zo, dat gevoel kan ik ook niet veranderen