Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
Dankje @Kanerr kvind hem ook heel geslaagd zoals die nu staat. En dat komt idd door het wegdek daar, vanaf de plek waar je de banden kan oppompen tot aan het tankstation zelf loopt schuin af naar beneden :D

JeSko

Forumguru
Gekocht op 70.000 km, vandaag exact 30.000 km en 3 jaar verder, deze auto verdient niets dan lof en bloemen, het is geen kruisraket, maar in al de rest blinkt deze auto uit. Het blijft bovendien ook een tijdloos model, en je draait je telkens om als je hem ergens parkeert, zelfs al is het mijn auto niet.

Doordat de O3 nu niet voor de eigen deur staat, pakken we meer de Mazda, en ik moet gewoon kleur bekennen, ik rijd liever met de Mazda van mijn vrouw, dan met mijn eigen O3. Ik voel mezelf meer verbonden met de Mazda qua rijden, in de O3 zit je toch te veel "op" de stoelen en is er weinig verbinding met de chauffeur, de Mazda daar zit je echt in en achter de cockpit, vind dit veel meer een rijders auto die de chauffeur met het onderstel en de gehele auto verbind, bochtje aansnijden terugschakelen en gas erop voelt zoveel lekkerder en zekerder dan in mijn eigen auto :) . Ik zou de O3 enkel prefereren voor langere ritten puur door de power en DSG, en zo word deze nu ook gebruikt, enkel voor lange familie ritten, maar de Mazda voor al de rest en daar geniet ik van. Als ik bij de O3 de kleppen dichtdoe en de stand uit sport haal, is het alsof ik met een doodnormale auto onderweg bent, die me dan ook totaal niet bekoren kan, het is jammer maar het is zo, dat gevoel kan ik ook niet veranderen :)

20241202_152141.jpg 20241202_152205.jpg PSX_1733213240712.jpg 20241204_181036.jpg 20241204_181052.jpg

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ja bannen zo'n forumlid die een Mazda beter vind dan een Skoda :deuk:

Top review hoor en super dat de Jap zo goed bevalt

JeSko

Forumguru
Schrikken doe ik daar niet van, wel dat Subaru nu op één staat met de Forester en Impreza, die hebben dus een serieuze inhaalslag gemaakt, op twee/drie Lexus en Toyota, en daarna Honda/Acura en daarna Mazda. Toch straf weer! Schrale troost, Audi staat nog eens op 7, gevolgd door BMW op 8 en Kia/Hyundai op 9 en 10.

Complete top 6 dus Japans. :D

JeSko

Forumguru
We stonden vanmorgen naast een knalrode 3 BP geparkeerd, valt wel op hoeveel sportiever deze nog gelijnd is, de daklijn lag bijna even laag als die van onze verlaagde BM, vraag me af hoeveel praktische troeven deze dan nog heeft.

Maar voor de rest, man.. wat zijn dit bloedmooie auto's. Met een dakkoffer erop kan een vakantie ook wel, toch? :ROFLMAO:

Screenshot_20241215_213118_Instagram.jpg Screenshot_20241215_213107_Instagram.jpg jsm9nvxqo5d61.jpg

Fmoon

Forumguru
Vandaag heb ik toevallig een Thule Motion 3 besteld. Dat is de opvolger van die op de eerste 2 foto’s. Vind een mooie dakkoffer altijd wel wat hebben.

Fmoon

Forumguru
Oké toegegeven, een mooie kost wat centen. Die ik nu besteld heb kost €700,-.

Aan de andere kant, als ik hem eventueel over tig jaar niet meer nodig heb verkoop je het ook weer makkelijk voor een dikke €500,-. Zo heb ik mijn vrouw ook overtuigd. Al is het altijd handig zo een ding te hebben, over 3-5 jaar zal mijn oudste zoon ook wel zijn rijbewijs halen en dan kan die mooi m’n koffer lenen, als die voorzichtig is uiteraard.

Wilde eerst de Thule Force XT L kopen maar die vond mijn vrouw niet om aan te zien, had ik natuurlijk al zo bedacht dat ze dat zou vinden.

Bovenaan Onderaan