Onze Octavia II, wordt verbouwd

Kiswum

Forumguru
18-12-2013: Bijna rondom LED verlichting (met canbus en dus storingsvrij).

Ik heb mijn stadslichten vervangen door goede LED stadslichten, de vorige waren van Pilot, maar deze waren vrij snel defect en er zijn zelfs kleine ledjes vanaf gesprongen.

LED sterkte 6000k (wit/blauw)
2x BAU15S; Knipperlichten aan de achterzijde
2x Festoon 39mm; Kentekenverlichting
2x BA15S; Achteruitrijverlichting
4x T10 5w5 Kunststof schaft (zonder canbus); Standaard achterlichten zonder extra toevoeging
2x T10 5W5; stadslichten
2x T10 5w5; Kofferbak verlichting
1x Festoon 39 mm (tijdelijk met 36mm); Verlichting tussen de leeslampjes in het dakhemel

Edit Nog onderweg naar mijn huisadres: Inmiddels zijn de lampjes gearriveerd, helaas zonder canbus, maar dat vermoeden had ik al.
4x BAZ15D; Achterlichten die ook voor de remlichten worden gebruikt

20-12 Edit:
To Do:
2x BAU15S; Knipperlichten aan de voorzijde willen nog niet werken. Ik zal het dit weekend nogmaals proberen. Momenteel zitten daar weer de standaard oranje lampen in.

Inmiddels is dit ook al weer getest en lijkt het erop dat ze het helaas niet aan de voorzijde doen. De lampjes zijn verder OK, ik zal kijken of dit is op te lossen met andere ledlampen of met een weerstand ivm het canbus signaal.

Verder nog extra lampen bestellen, ik kom met name het volgende tekort:
2x Festoon 39 mm in de portieren
2x T10 5w5 in een kleinere formaat voor mijn leeslampjes
Wellicht nog 4x BAZ15D bestellen met Canbus of een weerstand er tussen plaatsen (wat het goedkoopst/beste werkt)

Koplampen waren al voorzien van Xenon verlichting en de stadslichten passen daar met de kleur goed bij.

Hier alvast een aantal foto's
adehava6.jpg

qepunumy.jpg

asy2y9u8.jpg

sa6u2e9u.jpg

ysady9en.jpg

ygu5yze7.jpg

zu4yhude.jpg

apeqeda9.jpg

Laatst bewerkt:

paultie

Forumguru
nice.
Ik ben zelf ook op zoek naar led knipperlichten voor de Rapid.
BAU15S uiteraard met CANBUS. Waar heb jij die vandaan gehaald?

Ik las dat je de voorste knipperlichten niet werkend kreeg. Heb je daar aan de polariteit gedacht? mogelijk als je + en - even omdraaid zullen ze wel werken.
Gaan de knipperlichten niet sneller knipperen of heb je hier een apart LED relay voor aangeschaft?

Is alles storings vrij?

Kiswum

Forumguru
Ik heb mijn knipperlichten op Ebay besteld, deze kun lampjes kun je overigens maar op 1 manier in de fitting draaien doordat de pinnetjes niet recht tegenover elkaar staan (+/- verhaal gaat daardoor niet op).
De knipperlichten gaan net zo hard/zacht als voorheen, hier hoefde niets aan gedaan te worden.
Ik weet nog niet waarom de knipperlichten voorin niet werken, dezelfde lampen werken aan de achterkant zonder problemen.

De auto was geheel storingsvrij, totdat ik mijn achterlichten omwisselden voor led. De bestelde partij van BAZ15D led veroorzaakt deze storing. Ik zal nog op zoek gaan naar een goed alternatief.

Aangezien ik nog een partij van kleinere T10 insteekledjes nodig heb en nog een aantal festoon ledjes, zal ik binnenkort weer een bestelling plaatsen samen met andere type knipperlichten.

paultie

Forumguru
Dat plus en min verhaal kan nog steeds op gaan. Je zou de connectoren op de stekker eens om moeten draaien. Of had je dit al gedaan.
Als dezelfde lampen het achter wel doen kan dit namelijk de oplossing zijn. De bau15s lampen kunnen er maar op 1 manier in wat ervoor zorgt dat je een eventuele polariteit op de stekkers om moet steken.

Heb je nog een link naar de lampen op eBay?
Ik zie er verschillende maar het is altijd handig om te weten of een set / serie het goed doet.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kiswum

Forumguru
Sorry late reactie: Ik zal je de link binnenkort nog even toesturen Paultje, ik wil niet teveel concurreren met verkopers hier op het forum.

Kiswum

Forumguru
Vandaag een leuk setje winterbanden opgehaald en geplaatst voor € 325 in Tilburg.
Helaas zit er een Seat logo op: ( maar er is een setje met stickers besteld zodat het er straks weer netjes uitziet.
y4e5ubep.jpg

y3utaha6.jpg

upabepa7.jpg

In de lente zal ik wel op zoek gaan naar nieuwe velgenkapjes voor mijn zomerbanden. De huidige zien er niet heel erg mooi uit namelijk.

P.s. de wasbeurt zal volgende week plaatsvinden.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Nu de sneeuw nog. Je auto staat er zo weer strak bij en voor de prijs hoef je het niet te laten ;)

Kiswum

Forumguru
Ik heb mijn knipperlichten nog niet werkend gekregen. Momenteel zitten er helaas nog de oranje bulbjes in. Een setje van 2 oranje led lampjes vind ik geen 15 euro of meer waard (waarvoor hij "goedkoop") wordt aangeboden.

Kiswum

Forumguru
Ik heb even de föhn erbij gepakt om het Seat embleem te verwijderen. Ik ben bang dat het Skoda logo anders niet lang blijft zitten. Na een minuut of 10 was het logo los en had ik het overtollige lijm verwijderd.
Ik zal het kapje nog verder schoonmaken en vetvrij maken zodat de nieuwe sticker goed zal hechten. De nieuwe stickers verwacht ik volgende week te ontvangen.
uduqugat.jpg
7usezudy.jpg
ru8evy9u.jpg

Resultaat na de schoonmaakbeurt.
anu4u2an.jpg

Laatst bewerkt:

Rem82sch

Senior Member
Heb je toevallig nog de link van de stadslichten (voorzijde) welke je gebruikt hebt.
Of kan je mij de link opzoeken.

Groetjes Remko

Kiswum

Forumguru
Ik zal waarschijnlijk maar 1 witte variant gaan gebruiken en 1 weggeven aan een auto hand-was-straat hier in Eindhoven.
Wat ik met de rest doe moet ik nog even bekijken, maar als ik ze over heb, dan laat ook het hier wel weten. Tot die tijd kun je ze gewoon via Ebay bestellen.

Bovenaan Onderaan