Onze Octavia II, wordt verbouwd

Kiswum

Forumguru
@internetboarder, het is inderdaad een Parrot Asteroid Smart.
@ralley, ik zou het kunnen draaien, maar ik heb flitsers al in mijn navigatie zitten. Ik heb het programma nog wel een tijdje getest voor de review van een Chinese telefoon, maar persoonlijk zie ik er geen meerwaarde in ;)
Binnenkort hoop ik er een 4G internet dongle an te kunnen sluiten of ik kies voor een Mifi router (mini router ter grote van een telefoon, die internet via een simkaart binnen krijgt).

Ok , ja had net al ff gegoogeld . Mooi ding wist niet dat ze ook radio s maakte . In mijn Pioneer zit wel parrot software voor de hands free

Rallye

Forumguru
@ralley, ik zou het kunnen draaien, maar ik heb flitsers al in mijn navigatie zitten. Ik heb het programma nog wel een tijdje getest voor de review van een Chinese telefoon, maar persoonlijk zie ik er geen meerwaarde in ;)
Heb je ook mobiele flitsers in je navigatie zitten? Dat zou wel luxe zijn.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Kiswum

Forumguru
Ik zou er eventueel een abonnement voor kunnen nemen + realtime verkeersinformatie, maar hiervoor heb je wel een mobiele internet verbinding voor nodig/wifi hotspot vanaf je mobiel.
Standaard staan er eigenlijk alleen vaste flitspalen in + plaatsen waar mobiele flitsers vaak staan.

@internetboarder op Tweakers staat een hele mooie review van ene Kiswum ;) hij moet alleen nog worden geupdate met nieuwe ervaringen.

Wild Chocolate

Senior Member
@Kiswum Goede review bij Tweakers!

Radio lijkt me nog iets teveel "gedoe", nog net niet voldoende uitgerijpt.

Wat mij een groot gemis lijkt, is het gebrek aan een "analoge" volumeknop. Zeker als je geen stuurwielbediening hebt, lijkt dat me echt niet handig zo.

Kiswum

Forumguru
Bedankt!
Inmiddels ken ik het systeem een stuk beter en met name de extra trucjes zijn nu bekend.
Mute/pauze is even op het scherm tikken.
Vooruit of achteruit is even naar links of rechts vegen.
Volume is van boven naar beneden schuiven.
Helaas kan dit allemaal alleen in de muziekspeler of Spotify app.
Op het moment dat je een tweakprogramma draait, dan kun je het systeem via een knopje op het bureaublad rebooten. Ik kan met andere skins ook de pauze/vooruit en achteruit knop op het bureaublad zetten (zoals dit ook te zien is in de skins van gisteren), maar persoonlijk vind ik die skin er niet mooi uitzien.
Wat ik echter nog wel blijf missen is gewoon die ene analoge draaiknop :)
Ik kan nog wel even doorgaan over deze radio, maar ik wil alleen nog zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over dit stukje techniek.

Wild Chocolate

Senior Member
Is zeker een mooie radio. En het lijkt me super om een radio te hebben waar je alle denkbare Apps op kan zetten.

Maar aan de andere kant is een radio wel bij uitstek een apparaat wat gewoon moet werken, en makkelijk te bedienen moet zijn. En ik denk dat dat nog best een uitdaging is om veelzijdigheid te combineren met bedieningsgemak. Dus totdat Apple of Sonos met een autoradio komen, ben ik bang dat ik het bij de Swing houd...

Kiswum

Forumguru
Vandaag even mijn nieuwe apparatuur in de auto gelegd.
uploadfromtaptalk1394397855939.jpg uploadfromtaptalk1394397919971.jpg uploadfromtaptalk1394397946626.jpg

Vanaf nu continu internet in de auto voor de autoradio en bijrijders.
Dit kan o.a. worden gebruikt voor: muziek via Spotify, Realtime Traffic/filemeldingen, internet radio/digitale radio en eventueel muziek die op de sd kaart geplaatst kan worden.

Kiswum

Forumguru
Komt helemaal goed Corné, misschien is het wel iets voor jou, zowel privé als zakelijk kan het interessant zijn.

• Leuk

Kiswum

Forumguru
Het is een telefonie abonnement + "toestel" met alleen maar 1GB data, voor sms/bellen betaal je extra.
Wij zitten momenteel bij kpn met het alles in 1 pakket, doordat we eigenlijk het kidspakket/pluspakket erbij willen kopen zouden we 10 euro in de maand extra kwijt zijn.
In dit geval hebben we deze "telefoon"(in werkelijkheid een 4G router) ter waarde van 200 euro gekregen bij een abonnement van 25 euro in de maand voor 24 maanden.
Doordat we nu het alles-in-1 pakket + een simkaart hebben van KPN, wordt het een KPN compleet pakket. Hierdoor krijgen we 2GB data + 10 euro korting op het 4G abonnement + het pluspakket waar de kinderzenders in zitten. Het abonnement zakt naar 15 euro per maand. In principe betaal ik hierdoor 5 euro per maand voor mijn router/gadget.

Hij is net zo groot als een 3,7" telefoon en het bereik buiten de auto is meer dan 40 meter.

Alles met een wifi adapter kun je voorzien van internet (Windows, Android, Apple, smarttv). Doordat KPN dit apparaatje niet (meer) heeft, heb ik het inclusief abonnement bij CoolBlue besteld.

Laatst bewerkt:
  • Leuk

CDK

Forumguru
@Kiswum, hoe heb je die 4G router aangesloten in je auto? Want ik lees dat het functioneert als een dongle, ofwel dat het zelf de software installeert op bijvoorbeeld je pc..., maar kan je hem ook gewoon aan de sigarettenaansteker leggen? Hoe heb jij hem weggewerkt?

Kiswum

Forumguru
Ik moet even terugkomen op de prijs voor het abonnement en de MiFi router.
De kortingen gelden namelijk alleen voor abonnementen met een KPN SMS/Bel bundel en niet voor een Internet only bundel :(

Ok, ik heb het apparaat goed kunnen testen en ik hoop dit weekend een review te kunnen presenteren. De 4G router is letterlijk een router. Je hoeft hem nergens op aan te sluiten, maar jij verbind je telefoon of radio gewoon draadloos met dit apparaat. Hetzelfde als een wifi accesspoint thuis of op het werk. Op het Vodafone en KPN netwerk hoef je geen instellingen te wijzigen, als je je T-mobile sim erin plaatst, dan kan het zijn dat je de APN instelling in de router moet zetten. Dit kan via je pc/mac of mobiele telefoon doen.

Je kunt de instellingen van deze router via je mac of pc bekijken door ermee draadloos verbonden te zijn, maar ook door de meegeleverde usb kabel aan te sluiten (de meegeleverde software op de router is alleen geschikt voor de mac en Windows pc). Je kunt ook een app uit de Play store en IOS store halen om instelingen te bekijken en te wijzigen. Denk hierbij aan het aanpassen van je admin wachtwoord of de APN instellingen te wijzigen voor het internet.
Je kunt hem opladen via een usb poort zoals je met je telefoon ook kunt doen. Dit kan dus ook via de sigaretten aansteker, mits je daar een USB poort in hebt zitten.

De router kun je overal plaatsen waar je wilt, maar het is handig als je er makkelijk bij kunt om hem uit de auto te kunnen halen/op te laden. Denk hierbij aan een handschoenenkastje, vak onder de stoel, bij de O2 en F1 zit er een vakje boven je linker knie. Je kunt hem uiteraard ook in de zijkant van de bijrijderstoel kwijt.
@Corné de Kluijver Waarchijnlijk heb jij zoveel geheime vakjes, waar dit apparaatje prima in verstopt kan worden :)

Bovenaan Onderaan