Ook maar even voorstellen als potentieel nieuwe skoda rijder

Oenoud

Forumguru
Wauw, dat is gaaf. Geeft inderdaad een goede indruk.
Laat ook zien dat de velgen er erg mooi bij passen.

Nieuwe kentekenplaat er al op. Kan zo de straat op.

Zit nog wel te twijfelen aan de chromen stoomstrips op de zijkant.
Should they stay or should they go???

Wat vinden jullie?
Het valt mij zo ook nog wel mee i.c.m de rest van de auto.

Ik lees op het forum ook het e.e.a. over een zwarte grill rand voor de octavia.
Zijn die er ook voor de Superb?

@kansberg is het heel veel moeite om deze te maken met de nieuwe neus. Dus met de facelift uitvoering? ;)

CDK

Forumguru
@Oenoud, op het moment dat je de auto hebt en je de aslasten weet (staat op een sticker achter 1 van de voorportieren) kan je pas weten welke set geschikt is voor jouw auto. In het bestelsysteem van de dealers bij PON werken ze met VAG nummers en niet met de Eibach nummers en dat is waar de schoen vaak wringt, op papier besteld een dealer volgens PON goede veren, maar doordat in Leusden een verkeerd nummer is gekoppeld aan die veren krijgt de klant met regelmaat de verkeerde set geleverd en gemonteerd. Het zou me niet verbazen als ze er definitief mee gaan stoppen na alle fouten die er reeds gemaakt zijn, niet alleen bij Skoda trouwens maar binnen de hele VAG groep.

Oenoud

Forumguru
@Corné de Kluijver bedankt voor de info.
Als het meezit staat de auto al bij de dealer die hem ook leveren gaat dus ik zou al kunnen controleren wat er op die sticker staat. Of denk ik nu te simpel.

Wat zijn de gevolgen als de verkeerde set gemonteerd wordt?
Niet het gewenste resultaat qua verlaging of rijdt de auto er slechter door?

Is wel belangrijk om te weten. Waar zo'n forum al niet goed voor is.

kansberg

Forumguru
@Oenoud : Wat betreft de chromen strips heb ik ook lang zitten twijfelen, maar zag vorige week de hele dag een Superb Combi met deze lijsten voor de zaak staan en kon mijn ogen er niet van af houden. Heb ze dan ook besteld en inmiddels in huis. Nu nog even er op plakken. Denk komend weekend, mijn vrouw gaat het doen, die is véél preciezer en creatiever dan mij en ze bood het spontaan aan. De foto's volgen dan!

Ik moet even een SIIC FL in Black Magic vinden op het www in een fatsoenlijk formaat. Ik ga mijn best doen :bloos:

Oenoud

Forumguru
@Peter-036 , Bedankt voor je reactie. Stel dat de dealer de verkeerde set monteert. Mag ik er dan van uitgaan dat zij dat ook weer "kosteloos" herstellen naar de juiste set? Lijkt mij wel wenselijk.

Ik heb trouwens vandaag het genoegen gehad een stuk mee te rijden in een nieuwe octavia in een hele mooie complete uitvoering. Ik moet zeggen dat deze ook qua binnenruimte zeker niet tegenvalt.
De Superb heeft mijn eerste voorkeur maar de octavia is zeker een geschikt alternatief voor het geval de superb zoals ik hem graag wil hebben iets te ruim is voor het leasebudget.

Hoop deze week wat meer te horen want wachten duurt lang moet ik zeggen.
Als iemand nog info heeft over de zwarte grill rand hoor ik het graag.

Oenoud

Forumguru
@kansberg ,

Alvast hartelijk bedankt voor je moeite. Zou mooi zijn om een echt goede indruk te krijgen.
De chromen strips moeten vooralsnog maar even blijven. Auto is ook nog niet besteld dus heb nog even tijd om na te denken. Heb wel besloten om alle badges op de achterkant te laten verwijderen als het allemaal doorgaat.

Cordoba

Forumguru
Oenoud, allereerst welkom hier. Net als @Peter-036 ben ik van mening dat als het huidige model prima is, en het geen prive-aankoop is (dan heb je probleem van lagere inruilprijs later), je serieus kunt overwegen om het huidige model te kiezen, en loop je bovendien niet het risico van kinderziektes in het nieuwe model.

Wat ik me ook afvraag: met zo'n uni klapbank, dan moeten toch ook de kentekengegevens aangepast worden, om dit daadwerkelijk te mogen gebruiken voor het vervoer van kinderen (aanpassing van aantal zitplaatsen op kenteken), de verplichte gordeltjes voor de klapbank dat zal wel in orde zijn.

Cordoba

Forumguru
@Oenoud Ik zou er in elk geval nog even schriftelijk (op papier of per mail) informatie over vragen, als er problemen zijn, kun je dan in elk geval aantonen dat je je best gedaan hebt, om alles volgens de regels te doen. Ander punt van aandacht is je verzekering: stel je krijgt een aanrijding, waarbij er de klapbank in gebruik is, en één of meer personen in de auto gewond raken. De verzekering die dan de schade moet betalen, kan mogelijk besluiten om maar 5/7 deel van de letselschade te vergoeden, omdat er dan 7 personen zitten, in wat officieel een 5-persoons auto is. Daarom ook mijn vraag over aanpassen kentekengegevens. De link die je geeft, is daar helaas weer niet duidelijk over.

kansberg

Forumguru
@newwolf84 : Me to :D

Wat overigens ook nog een optie is, is de chromen strips niet te bestellen op de nieuwe auto, en als je het later toch wil deze te bestellen bij Superskoda. Scheelt ook weer in de bijtelling :deuk:

Oenoud

Forumguru
@kansberg bedankt voor je werk. Geeft een nog betere indruk.
Heb ik alvast een plaatje.... Nu nog akkoord van leasemaatschappij...

Als we het dan toch over chrome op de auto hebben. Zijn er ook chromen spiegelkappen te bestellen voor de superb?
Staat dan vast ook mooi denk ik.

@Cordoba Dat is op zich niet zo'n gek idee. Ik zal er eens naar informeren.
Onder het motto: voorkomen is beter dan genezen..

Oenoud

Forumguru
@kansberg Check.

Staan er inderdaad op. Leuke site om eens even te sneupen.
Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk allemaal doorgaat.....

Oenoud

Forumguru
dat vind ik dan weer wel heel mooi...

Chromen spiegelkappen en de sierlijst er af. Anders is het een beetje too much...

@kansberg Jij bent wel snel met photoshop ;)

kansberg

Forumguru
Zeker een leuke site! En inmiddels goede ervaringen met leveringen. Gemiddeld 1 á 2 werkdagen de spullen in huis.

Bovenaan Onderaan