@Oenoud : Het is hartstikke leuk om zo'n hobby te hebben, en of dat dan een Mercedes is of een Citroën, dat maakt niet uit. Je kiest de auto waar je warm voor loopt en daar gaat het om. daar kun je je ziel en zaligheid in leggen. Persoonlijk ben ik meer van de Engelse merken en Citroën, maar dan wel het klassiekere gebeuren. Helaas heb ik de ruimte en tijd niet om een klassieker te hebben maar kan erg genieten van de documentatie en boeken die ik in de loop der jaren verzameld heb over klassieke auto's, en door mijn werk kom ik regelmatig in aanraking met fraaie exemplaren waar ik dan ook wel eens een rondje in stuur.
Grappig is dat jij de auto hebt gekocht waar je vader in reed, volgens mij heeft iedere kerel dat die de 40 gepasseerd is, ik heb dat met de A-Rekord van Opel, die was van de buurman en die vond en vind ik zo kenmerkend voor zijn tijd, dat de B-Rekord waar mijn vader in reed destijds daarbij verbleekte.
De W116 is welhaast onverwoestbaar, evenals zijn tijdgenoot en kleinere broer W123. Gelukkig zijn de diverse onderdelen ook nog redelijk te verkrijgen. Eigenlijk jammer dat deze auto's nog zoveel worden ingezet voor dagelijks vervoer, dat geeft aan hoe robuust ze zijn maar daarmee worden op termijn ook meer exemplaren afgeschreven.