Ook maar even voorstellen als potentieel nieuwe skoda rijder

Oenoud

Forumguru
Ik wordt nu alleen maar meer benieuwd naar het echte eindresultaat!
En als ik dit zo zie is het zeker geen straf om in een "oud" model om te rijden.

Wordt echt een mooie auto zo.

030

Forumguru
Dat bankje lijkt me levensgevaarlijk. Je parkeert je kinderen immers in het kreukelzonewalhalla van de auto?

kansberg

Forumguru
Ben ook benieuwd! Vind het zelf ook een bijzonder fraaie configuratie zo. Vooral de wielen spreken mij erg aan en voor de rest heb ik eigenlijk al dezelfde auto, zij het een PFL. Maar zoals in veel huishoudens heb ik niet het alleenrecht over de financiën en m'n meisje vind het welletjes onderhand. Bovendien rijd zij er (sinds kort) voor 95% in dus haar spraakrecht is hiermee alleen maar toegenomen :cry:

Oenoud

Forumguru
@030 Ik denk dat dat wel meevalt. Anders zou het niet toegepast mogen worden.
Daarbij zit de bank tegen de achterbank aan en mogen er slechts kleine kinderen zitten.
Vroeger en volgens mij in sommige autos nu nog wel werd het ook toegepast als standaard optie in Mercedes station en bepaalde volvo modellen.

Ik lees er goede recensies over en heb op internet ook een foto gezien van een auto welke van achteren aangereden was. Hieruit bleek dat de kreukelzone zeker toereikend was. Kwam niet gek veel naar binnen.
Was volgens mij een skoda octavia. Heb het artikel gevonden.
Hier wordt ook iets meer op de regelgeving in gegaan en staat er iets over aanrijdingen en kreukelzones vermeld. Het was trouwens niet een octavia maar een Bora Station.
Zelfde familie zullen we maar zeggen.

zie onderstaande link:

http://www.7zitter.nl/weblog/detail/uniklapbank-of-univastbank-deel-2-regels-en-kreukelzone

Falcon

Donateur
@Oenoud Zolang je de verzekering mee krijgt en de leasemaatschappij, zie ik ook geen probleem. Ik zit er ook over na te denken :)

Oenoud

Forumguru
Het lijkt erop dat er een beetje witte rook uit de schoorsteen van de leasemaatschappijen komt.
Wij vragen de auto altijd op bij meerdere maatschappijen en de eerste vooruitzichten zijn goed!

Hoop deze week definitief goed nieuws te krijgen.

Dan wordt het allemaal iets concreter.

By the way,

Heeft iemand van jullie ervaring met de audio upgrade door een match pp52dsp versterker icm subwoofer.
Ben benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee.

CDK

Forumguru
chromen kappen zijn er bij mijn weten niet, wel geborsteld aluminium, @plaza kan je vast vertellen waar hij die heeft gekocht. misschien wil @Antera voor je checken welke set veren je moet hebben als je na afleveren de aslasten van sticker aan hem doorgeeft. verkeerde veren kan zoals @Peter-036 terecht aangeeft resulteren in minder goed rijgedrag en een afwijkende hoogte zowel + als - ten opzichte van de opgave van de verenfabrikant.

Oenoud

Forumguru
Bedankt voor je respons. Ik moet even afwachten via welke dealer hij eventueel geleverd gaat worden.
Als dit via de dealer is die mij tot dusver geholpen heeft dan staat de auto daar al en is dus de aslast vrij snel te achterhalen. Ik hoop dat hij ook via deze dealer geleverd kan worden. Ze hebben mij erg geholpen met alle toeters en bellen wat er achteraf op en aan moet komen en weten dus ook het beste wat ik wel en niet wil.

Zul je net zien dat hij straks door een andere dealer geleverd wordt en dat er dan dingen misgaan. :banghead:

• Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
Spannende tijden! Maar ook leuk, al die voorpret. Stay tuned, we zijn net zo benieuwd als jij en zeker naar de eerste Camera.png

achbrouwer

Forumguru
welkom,
goede keus zeker als je binnenruimte zoekt.
inderdaad benieuwd naar de werkelijke eerste foto's
wanneer leveren?
Combi komt toch pas eind dit jaar bij de dealers, of vergis ik mij hier in!

Oenoud

Forumguru
Skoda it's going to be!!

Vandaag bericht van leasemaatschappij. Offerte binnen en goedgekeurd.
De superb kan besteld worden in de complete setup zoals ik hem wil hebben. :tegek:

En waarschijnlijk bij de dealer die mij geholpen heeft.
@MennoW. Dit is Bourguignon in Leeuwarden. Ik ben daar goed geholpen door Herman Bekker.
@Antera ik zal volgende week eens informeren naar de aslast zodat we de juiste set kunnen laten monteren.
Alvast bedankt voor je hulp. Heb je eventueel ook foto's van een superb op 18" op eibach. Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
Aftellen kan beginnen. Mijn auto zal er waarschijnlijk eind mei uitgaan.
Maar omdat ik bij dezelfde leasemaatschappij blijf en een bevriende kennis graag mijn auto wil overnemen is er een kans dat het wat sneller zal gaan.

Het in en verbouwen van de opties zal ongeveer een week of 3 in beslag nemen en de officiële bestelling moet er nog uit.
Anyway. We moeten maar even geduld hebben.

Oenoud

Forumguru
@achbrouwer

Ik ga nog voor het huidige model. Vind ik ook nog steeds mooi.
Met mijn kilometers per jaar ga ik over een jaar of 3 wel eens kijken wat er dan allemaal weer te koop is.
Dan zijn de kinderziektes er ook wel uit. ;)

kansberg

Forumguru
@Oenoud : Een felicitatie waard! Precies zoals je al aangeeft is de Superb Combi nog steeds een modern ontwerp en zeker niet verouderd in mijn ogen. Misschien is de technologie bij de concurrentie op dit moment wat verder, maar aan het model ligt het niet. Buiten dat: Vind maar eens een Combi die dezelfde ruimte heeft. Behalve de E-klasse van MB weet ik er geen. Maar ja, dat is een Mercedes, dus die valt af :D

Bovenaan Onderaan