Op zoek naar een S2 Combi (benzine)

0ri0n88

Forumguru
Eens met @Noord26 je kan op niks terugvallen in dit geval.
Overigens is het zo dat je nu maar 15k rijdt en wellicht denkt de luxe niet nodig te hebben dit kan over een jaar anders zijn en vergeet niet dat de luxes die je koopt je later ook weer door kunt verkopen.
Zoals jij nu naar deze auto en zijn 1.8 blok kijkt zullen in de toekomst potentiele kopers er ook naar kijken en een evt verkoop er niet makkelijker op maken.....

RogerS

Forumguru
Voor dit bedrag kopen van een particulier zonder garantie vind ik het een stevig bedrag. Je kunt volgens mij beter een 1.8 kopen met een hogere kilometerstand zo'n 120 - 140 KM waar wel aantoonbaar de zwakkere punten, kettingspanner, zuigers/zuigerveren, goed zijn vervangen. En anders zeker 2000 euro ervan af praten....

Thokozanoah

Forumguru
Dit is de auto die ik heb laten staan, puur omdat ik de prijs te hoog vond icm de onzekerheid mbt blok en particulier, dus geen garantie. Eigenaar geeft aan dat er geen modificatie is uitgevoerd, een olieverbuik heeft van 1 Ltr op 12.500 km. Wel een hele mooie uitvoering.
Eigenaar wil gewoon eens wat anders en is bezig met een auto uit het buitenland te halen...... helaas wilde hij niet zakken in de prijs.

Pivo

Forumguru
Das toevallig :) Heb je de auto nog daadwerkelijk bekeken? Ik heb nog geen reactie van de verkoper, maar ga iig aangeven dat er nog flink wat van de prijs af moet. Als 'ie dat niet wil dan kijken we verder.

Thokozanoah

Forumguru
Das toevallig :) Heb je de auto nog daadwerkelijk bekeken? Ik heb nog geen reactie van de verkoper, maar ga iig aangeven dat er nog flink wat van de prijs af moet. Als 'ie dat niet wil dan kijken we verder.
Ik ben niet wezen kijken, maar telefonisch overleg gehad en daarmee ook de prijs besproken. Bij mij gaf hij aan absoluut niet te willen zakken met de prijs........maar dat is al enkele weken geleden, dus misschien wil hij nu wel zakken.

jonbongoofy

Forumguru
Als je naar de waardecalculator van de ANWB of BOVAG kijkt is de prijs zo gek nog niet voor die auto. Ik probeerde laatst mijn auto in te ruilen en had verwacht rond die 16.000 uit te komen. Aangezien ik met veel pijn en moeite slechts 10.000 voor mijn auto kreeg heb ik besloten om de auto af te rijden en waarschijnlijk niet snel weer een VAG product aan te schaffen. Ik kan je dus niet aanraden om dit bedrag voor die auto te betalen ;).

Ik heb dezelfde uitvoering & bouwjaar echter wel met DSG

fiestaman

Forumguru
Jammer dat je geen diesel moet hebben.

Mijne mag eventueel de deur uit, is een 2.0 TDI DSG élégance
( verkoopstopic moet ik nog aanmaken )

Cordoba

Forumguru
@jonbongoofy De ANWB-prijzen zeggen niet zoveel: voor gewilde modellen/merken zijn de prijzen vaak veel te laag, voor modellen die geen mens 2e hands wil kopen (denk bijv. aan Zastava, Polski Fiat, Dacia) zijn de prijzen bij de ANWB veel te hoog. Waar een gevraagd model na een jaar of 3 nog de helft van de nieuwwaarde heeft, hebben minder gevraagde modellen op de occasionmarkt dat percentage al na een jaar bereikt.

Cordoba

Forumguru
Skoda wel, maar dan met name de kleinere modellen: een kleinere zuinige auto schrijft (in procenten) gewoon veel minder af dan een grote auto en dat geldt voor ieder merk.

Pivo

Forumguru
Heb reactie van de verkoper. Auto heeft nu 98k gelopen en verbruikt 1 op 12,5k tot 15k aan olie. Auto is ook toe aan een grote beurt dus het zou me niet verbazen als er ook gelijk nieuwe banden en remschijven ed op moeten..

Heb gereageerd dat ik verder kijk tenzij hij bereid is flink in prijs te zakken.

0ri0n88

Forumguru
verbruikt 1 op 12,5k tot 15k aan olie
Vind ik al veel om eerlijk te zijn. Heb in mijn hele autocarriere nog nooit zelf een druppel olie bijgevuld. Uiteraard wel bij zijn beurtje laten verversen of bijvullen, maar een liter is best veel vind ik. Bij mijn 1.4 tsi was na 18k 0.25l olie bijgevuld.
Kan alleen maar denken dat het meer wordt mits er goed naar gekeken wordt.
Verstandig zijn en deze wagen lekker laten voor wat het is.

Pivo

Forumguru
Tenzij hij zoveel wil zakken dat ik een zuigerrevisie kan laten uitvoeren ;)

Maar heb al een beetje afscheid genomen van deze wagen. De Superb moet er i.v.m. gezinsuitbreiding ergens voor april volgend jaar zijn, dus ik heb nog even. Kijken wat er van de verhalen klopt dat dealers van hun auto's af moeten tegen het eind van het jaar, zodat ik toch nog een EBL kan scoren mét DSG :)

0ri0n88

Forumguru
Dat zou inderdaad nog beter zijn en de betere uitvoering en DSG. En mocht je bij een bedrijf kopen evt garantie ;)
Succes met je zoektocht en keuze!

CDO

Forumguru
Of ff kijken naar S2C waar de revisie al uitgevoerd is.... De mijne is met 160K op de teller gereviseerd en met 170K op de teller ingeruild. Weet je wel dat je voorlopig geen gezeik meer hebt op dat vlak.

En die zijn er echt wel te vinden hoor!

Noord26

Forumguru
@CDO Wat was de reden dat je bij 160K een revisie hebt laten uitvoeren, om hem vervolgens bij 170K in te ruilen?

Het is een kostbare reparatie/revisie. Bovendien geeft het je een uitstekende basis om er weer een lange tijd tegenaan te kunnen?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan